Gå til innhold

Venstrehatet: hva kommer det av?


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har funnet ut av livet på grunn av universitetsprofessorer, media, politikere osv. De ser ingen grunn til å argumentere for deres synspunkter. Og ser de noen forsøke på det, møter de dem med ekskludering, mobbing og i mange tilfeller vold. 

 

Før i tiden var universitetene en fri markedsplass for ideer, hvor de ideene som stod sterkest, ved argumentasjon, var gjeldende. Slik er det ikke i dag. 

Endret av Apotropaeus
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ikke mulig på vestlige universiteter å ha en intelligent diskusjon vedrørende noe som helst som ikke er å anse som "politisk korrekt". Det er fakta. Sannhetene er etablert gjennom ekskludering og vold. Alt som går utenfor fortjener ikke diskusjon, men vold. 

Endret av Apotropaeus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke mulig på vestlige universiteter å ha en intelligent diskusjon vedrørende noe som helst som ikke er å anse som "politisk korrekt". Det er fakta. 

 

Hvilket universitet gikk du på?

 

AtW

 

Jeg er anonym. 

 

Hvilken rolle spiller det uansett? Følgelig må jeg vite hvordan tilstanden er, når jeg så presist forklarer hva som er galt der?

Lenke til kommentar

Når Chris Rock og Jerry Seinfeldt begge føler at det ikke lenger er mulig å ha stand up show på colleges og universiteter i USA fordi det alltid er noen som blir støtt, fornærmet, krenket, som forlanger at sine " safe spaces " ikke skal krenkes er det noen som begynner å bli for følsomme.  Når Jerry Seinfeldt er i stand til å krenke deg, støte,  er det ikke vanskelig å tro at robuste politiske diskusjoner begynner å bli vanskelig. Mange amerikanske universiteter er ikke lenger fri markedsplass for ideer og robuste meningsutvekslinger. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke mulig på vestlige universiteter å ha en intelligent diskusjon vedrørende noe som helst som ikke er å anse som "politisk korrekt". Det er fakta. 

 

Hvilket universitet gikk du på?

 

AtW

 

Jeg er anonym. 

 

Hvilken rolle spiller det uansett? Følgelig må jeg vite hvordan tilstanden er, når jeg så presist forklarer hva som er galt der?

 

 

Ja, for det er jo ekstremt lett å finne ut hvem noen er basert på deres universitet. Jeg kjenner meg i liten grad igjen i din påstand fra mitt universitet. Jeg lurer på hva du baserer påstanden din på.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når Chris Rock og Jerry Seinfeldt begge føler at det ikke lenger er mulig å ha stand up show på colleges og universiteter i USA fordi det alltid er noen som blir støtt, fornærmet, krenket, som forlanger at sine " safe spaces " ikke skal krenkes er det noen som begynner å bli for følsomme.  Når Jerry Seinfeldt er i stand til å krenke deg, støte,  er det ikke vanskelig å tro at robuste politiske diskusjoner begynner å bli vanskelig. Mange amerikanske universiteter er ikke lenger fri markedsplass for ideer og robuste meningsutvekslinger. 

Chris Rock og Jerry Seinfeld har ikke gjort universitets-gigs på flere tiår. Sjekk faktaene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diskuterer vi hvorfor folk hater folk med politiske sympatier på venstresiden?

Noen prøver å få til et ekkokammer rundt et konsept hvor folk på den andre siden av den politiske sfæren må tenke slik som de selv tenker, siden de ikke klarer å se for seg at andre mennesker har andre motivasjoner enn de selv har - for så å kunne snakke dritt uten å måtte ta ansvar for det, siden "de andre er like ille" selv om konseptet er helt feil.

Samme gamle mølet, med andre ord. Årevis siden det var noen morsomme politiske diskusjoner her på forumet, nå er det bare oppgulp igjen.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Diskuterer vi hvorfor folk hater folk med politiske sympatier på venstresiden?

 

Noen prøver å få til et ekkokammer rundt et konsept hvor folk på den andre siden av den politiske sfæren må tenke slik som de selv tenker, siden de ikke klarer å se for seg at andre mennesker har andre motivasjoner enn de selv har - for så å kunne snakke dritt uten å måtte ta ansvar for det, siden "de andre er like ille" selv om konseptet er helt feil.

Samme gamle mølet, med andre ord. Årevis siden det var noen morsomme politiske diskusjoner her på forumet, nå er det bare oppgulp igjen.

I rest my case.
Lenke til kommentar

 

Når Chris Rock og Jerry Seinfeldt begge føler at det ikke lenger er mulig å ha stand up show på colleges og universiteter i USA fordi det alltid er noen som blir støtt, fornærmet, krenket, som forlanger at sine " safe spaces " ikke skal krenkes er det noen som begynner å bli for følsomme.  Når Jerry Seinfeldt er i stand til å krenke deg, støte,  er det ikke vanskelig å tro at robuste politiske diskusjoner begynner å bli vanskelig. Mange amerikanske universiteter er ikke lenger fri markedsplass for ideer og robuste meningsutvekslinger. 

Chris Rock og Jerry Seinfeld har ikke gjort universitets-gigs på flere tiår. Sjekk faktaene dine.

 

Det ble iallefall rapportert i amerikanske media for et par års tid siden at Jerry Seinfeldt mener at collegepublikum er altfor politisk korrekte og ikke er mulig å ha klassise stand up show for. Sensitiveten og krenkelsesfølelsen er for godt utviklet.   Godt mulig han ikke har stått på noen collegescene på lenge, men han mener nå det han mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...