Gå til innhold

SAMLETEST: Elektriske tannbørster under 1000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I ein test om elektriske tannbørstar, så er det jammen veldig lite om kor godt dei faktisk pussar. Kva er eigentleg skilnaden mellom "Pussar godt", "Pussar effektivt", "Fjernar plakk effektivt", og "Pussar svært godt"? Eg er jo ikkje eit snev klokare, for de forklarer ikkje korleis de har vurdert kor godt dei pussar. Har de målt kor lang tid det tar for å fjerna all plakk? Hadde personane same mengd plakk kvar gong? Korleis er resultata standardisert? Det einaste eg får ut av dette er jo spesifikasjonane til tannbørstane som er testa.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Denne da? Ut fra egen erfaring har den lavt støynivå, ganske mange børstemoduser, overlegen batteritid, svært lett av og på knapp (bortsett fra grytidlig om morgenen), middels pulseringsfrekvens og relativt stødig mekanikk:

2537659.jpg

Elektriske tannbørster pusser bedre en manuelle og annbefales av tannleger.

Jeg er veldig godt fornøyd med min Oral-B PRO 750 til 500,-

Endret av wwws78
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva med å teste den beste til under 1000kr mot den beste over 1000kr også?

 

Ja, det har bare vært to tester av elektriske tannbørster de siste fire dagene, og det synes jeg også at blir for snaut.

 

Kan dere ikke droppe artikler om hovedkort, harddisker og grafikkort, og heller fokusere fullt og helt på tannbørster?

 

 

Malapropos: Hvor har det blitt av smilefjeset med ironiflagg?

Lenke til kommentar

Hodet på de Philipsbørstene fungerer bare ikke. Like greit å pusse med vanlig analog tannbørste. Hodet må rotere/oscillere, ellers er det ikke noe poeng. Testtaperen fungerer helt utmerket, og man skal være rimelig senestiv for å bli plaget av vibrasjonene. Og hva skal man med trykksensor egentlig? Har ikke folk følelse i hender og munn/tannkjøtt? Og batteritiden er enn bra nok, ellers pusser du altfor lenge. Setter den tilbake på plass på laderen etter bruk, og har ikke sluppet opp for strøm én gang på to år eller mer.

Lenke til kommentar

 

Denne da? Ut fra egen erfaring har den lavt støynivå, ganske mange børstemoduser, overlegen batteritid, svært lett av og på knapp (bortsett fra grytidlig om morgenen), middels pulseringsfrekvens og relativt stødig mekanikk:

2537659.jpg

Elektriske tannbørster pusser bedre en manuelle og annbefales av tannleger.

Jeg er veldig godt fornøyd med min Oral-B PRO 750 til 500,-

At de anbefales av tannleger skal man ikke ta så høytidelig, all den tid de ikke er helt økonomisk inhabile (hvis man kan si det). Men ellers er jeg enig.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt manuelle tannbørster hele mitt 30 år lange liv, og har aldri hatt hull eller andre problemer med tennene.

Ser derfor ingen grunn til å gå over til elektrisk, og kommer til å kjøre manuelt til jeg dauer.

 

Fun fact; det er svært få som klarer å mime at de pusser tennene med en usynlig manuell tannkost m. skaft på 4 cm i diameter.

Lenke til kommentar

Denne da? Ut fra egen erfaring har den lavt støynivå, ganske mange børstemoduser, overlegen batteritid, svært lett av og på knapp (bortsett fra grytidlig om morgenen), middels pulseringsfrekvens og relativt stødig mekanikk:

2537659.jpg

 

Ja, dette er jo en SilverCare tannbørste. Den skiller seg jo også ut fra dem du får i dagligvareforretningen. SilverCare har sølvbelagt og utskiftbart hode, som har en selvrensende effekt, samtidig som det sparer miljøet å kun skifte selve busten ved behov ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt manuelle tannbørster hele mitt 30 år lange liv, og har aldri hatt hull eller andre problemer med tennene.

Ser derfor ingen grunn til å gå over til elektrisk, og kommer til å kjøre manuelt til jeg dauer.

 

Fun fact; det er svært få som klarer å mime at de pusser tennene med en usynlig manuell tannkost m. skaft på 4 cm i diameter.

 

 

Folk frykter alltid det som er nytt. Mange som var motstander av motoriserte kjøretøy også når de kom. Hest og kjerre har fungert for meg i alle år, og kommer til å holde meg til det til jeg dauer! :p

 

Nå er det nå bevist at Elektoniske tannbørster fjerner mer plakk enn analoge men du vet vel best ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har brukt manuelle tannbørster hele mitt 30 år lange liv, og har aldri hatt hull eller andre problemer med tennene.

Ser derfor ingen grunn til å gå over til elektrisk, og kommer til å kjøre manuelt til jeg dauer.

 

Fun fact; det er svært få som klarer å mime at de pusser tennene med en usynlig manuell tannkost m. skaft på 4 cm i diameter.

 

Folk frykter alltid det som er nytt. Mange som var motstander av motoriserte kjøretøy også når de kom. Hest og kjerre har fungert for meg i alle år, og kommer til å holde meg til det til jeg dauer! :p

 

Nå er det nå bevist at Elektoniske tannbørster fjerner mer plakk enn analoge men du vet vel best ^^

 

 

Jeg fortalte ikke min tannlege at jeg hadde byttet til eletrisk tannbørste.  Men han kommenterte at "hva i all verden har du gjort nå. Du pleier jo å ha masse tannstein, og nå er det ingen ting".  Jeg tar det som et klart bevis.  Og jeg kjenner det selv med tunga!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har den Oral B 600 som bare fikk 3.5 poeng. Brukt i over 5 år. Deler ikke erfaringen om at denne er noe dårligere enn noe annet. Tvert i mot. Knapt trengt å rengjøre tenner ved tannlegebesøk, null hull og tannlege kommenterer hvor rent det har vært når jeg har vært på kontroller. Merker det godt selv med tungen at den rengjører veldig bra mellom tennene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...