Gå til innhold

[Løst] Lav fps med nytt skjermkort


Rowdy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg innstallerte et EVGA GTX 1060 6GB kort i maskinen min på fredag. Har testet det litt i spill.

Det lagger ikke, men jeg har mellom 10 og 25 fps i alle spill testet.

 

Dette er eksempelvis COD Black ops 3, COD ghosts, Civ 5, og Company of heroes 2.

 

Jeg har testet både høye og lave innstillinger i spillene, uten merkbar endring i FPS.

 

Maskinen består av en 750w psu, Intel 1150 4670K, 16GB minne på et Asrock z87 pro 3 hovedkort.

 

Nyeste Nvidia- driver er innstallert "clean"

 

Jeg testet ikke fps med det gamle GTX 660- kortet, men skulle tro jeg burde ha høyere fps enn dette?

 

Får  3602 poeng i time spy i 3dmark, noe som ser ut som en riktig score.

 

Har dere noen tips eller forklaring her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøk å bytte tilbake til 660 for å sjekke at det ikke er noe annet i PCen din som lugger. Dersom du har flere fps på 660 er det antagelig noe gale med 1060-en din.

 

Har du en anledning til å teste 1060 i en annen PC? En venns PC, f eks?

 

For øvrig: 10 fps faller godt innenfor definisjonen av lag ?

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Forsøk å bytte tilbake til 660 for å sjekke at det ikke er noe annet i PCen din som lugger. Dersom du har flere fps på 660 er det antagelig noe gale med 1060-en din.

 

Har du en anledning til å teste 1060 i en annen PC? En venns PC, f eks?

 

For øvrig: 10 fps faller godt innenfor definisjonen av lag ?

Ja, får prøve å kryssbytte. Kan teste de forskjellige pci-e soklene på hovedkortet og. Eventuelt tenker jeg en reinnstallering av Windows er neste trinn. Kan spare mye feilsøkingstid på det.

 

Det eneste som er rart her er "normal score" i 3dMark og at jeg ikke opplever lag i spill, til tross for lav fps. Det å sjekke fps gjorde jeg kun for moro skyld. Nå som det er observert, er det vanskelig å la det være ☺

 

Ellers kjenner jeg ingen med pci-e sokkel i nærområdet.

Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

Jeg måler med Fraps, og Steam sin innebygde. Samme resultat med begge. Kan det være noe jeg gjør galt eller misforstår her? Lenge siden sist jeg testet sånt på pc. Tidligere har jeg ihvertfall hatt fps som har vært opplevd som normal med Fraps.

Har forøvrig ikke noe kluss ellers med maskinen, og har ikke tuklet med noen innstillinger i Nvidia-kontrollpanel.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet med programmet du linket til, nagina. fps gikk opp til over 130 fps i Civ5, 95 i COD ghosts, og fikk 300 poeng til i 

3dmark.

Spillene oppleves selvfølgelig mye raskere enn før. Lightroom (som er hovedårsaken til oppgradering av GPU) har og blitt momentanraskt.

 

Jeg tror nok dette er et problem som har vært der til dels med det forrige skjermkortet også.

 

Anbefaler andre å bruke programmet ved mistanke om drivertull. Det sørger for å lage et systemgjenopprettingspunkt, og starter opp Windows i safe mode av seg selv.

 

Tusen takk for svar og hjelp  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...