Gå til innhold

Reklamert på nettbrett, hvordan få tilsvarende erstatningsprodukt?


KjellV

Anbefalte innlegg

Mandag for en uke siden leverte jeg nettbrettet mitt til reparasjon (reklamasjon) hos Expert. Fikk da vite at det ville ta to uker før jeg får det tilbake. Spurte etter leieprodukt, men det hadde de ikke og de kunne ikke skaffe et nettbrett til meg. Jeg kunne få låne en PC om jeg kom igjen dagen etter, som om det skulle være en erstatning for nettbrett med 4G LTE.

 

Nå ser jeg at status på reparasjon fortsatt er "På vei til verksted/logistikksenter" og frykter dette kan ta en stund.

 

Hvordan går jeg frem for å få lånt et tilsvarende produkt? Nettbrettet er hyppig i bruk da jeg har noen timer pendling for dagen, så det er savnet.

 

 

Som en bonus kan jeg nevne at betjeningen hos Expert anbefalte meg å kjøpe et nytt nettbrett da det var så billig (3000,- på black friday-tilbud), reparasjon ville jo uansett bli nesten like dyrt for meg.. Når jeg reklamerer! Skaden er at nettbrettet døde ved 70-80% batteritid igjen. Nettbrettet ser helt strøkent ut, ikke en eneste ripe, så ingenting som skulle tilsi at jeg selv er skyld i problemet.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da kjøper du nytt og returnerer det så fort du får ditt tilbake? :p

 

Litt usikker på regelverket rundt utlånsprodukt når det kommer til nettbrett. på Tlf, PC, hvitevarer ol, så er det et krav. men er usikker på om nettbrett faller inn under den kategorien, selvom mange faktisk bruker nettbrett i jobbsammenhegn ol.

Lenke til kommentar

Du kan kontakte forbrukerrådet og du kan kontakte Expert sentralt.

 

Du har krav på et tilsvarende låneprodukt om du blir avskåret fra å bruke tingen din i mer enn ei uke. En bærbar PC er ikke et tilsvarende låneprodukt. Selger kan nekte å tilby et tilsvarende låneprodukt om dette er urimelig for han eller hun. Lista for at en slik urimelighetspåstand går gjennom er høy. Å tilby et tilsvarende nettbrett til utlån kan vanskelig betegnes som urimelig for en (inter)nasjonal kjede som Expert. 

 

Klagebehandlingen i Forbrukerrådet/FTU kan ta lengre tid enn reparasjonen. 

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Litt usikker på regelverket rundt utlånsprodukt når det kommer til nettbrett. på Tlf, PC, hvitevarer ol, så er det et krav. men er usikker på om nettbrett faller inn under den kategorien, selvom mange faktisk bruker nettbrett i jobbsammenhegn ol.

Mobil kan ikke returneres på Expert/Elkjøp på 30/45 dagers retur, men nettbrett kan.

 

OP: har du kapital til det, så kjøper du et nettbrett med sim mulighet, behandler det pent de dagene du "låner" det og returnerer det når du får tilbake det som er på rep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...