Jump to content
Spillredaksjonen

TILBAKEBLIKK: Derfor er Double Dash det beste Mario Kart-spillet

Recommended Posts

Mario kart 64 er og var best. Den har den beste rainbow road kartet og derfor er det beste spillet.

 

Rainbow road på wii var uinspirert og kjedelig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Annonse

Er så enig i alt som blir skrevet i artikkelen! Spilte doubledash senest denne uken, mens mariokart Wii ligger nedstøvet og nesten ubrukt i hylla.

 

Er for meg helt uforståelig at de valgte å gå tilbake fra konseptet de hadde med double dash.

Share this post


Link to post

Double dash er det Mariokart spillet jeg har spillt mest og det eneste Mariokart spillet jeg har vunnet alle turneringene.

 

Syns dog at karakterene er ganske så ujevne. Man har en særdeles fordel med to koopaer i bilen siden demes spesial våpen tre skilpaddeskal rød og grønn er noe man får uansett hvilken plassering man ligger på. De andre våpnene får man ikke om man ligger i tet. 6 Skillpadeskall å sende ut eller forsvare ræva si er ganske så overlegent det meste.

 

Pluss at å ha karakterer med god akseralsjon er enda viktigere i denne utgaven siden det er så mange våpen med i spillet og man blir truffet så ofte at man sjelden fikk anledning til å kjøre med toppfart så lenge.

Share this post


Link to post

Hjertens enig. Double dash har de beste banene, god fartsfølelse, best co-op (og co-op battle baner), røde shells er ikke OP, og kan unngås i skarpe svinger!

Share this post


Link to post

Fullstendig historieløst.

 

For oss som er gamle nok, ble Double Dash en solid nedtur etter Mario Kart 64. De punktene du nevner er jo bare en dråpe i forhold til hvor unikt det var å få spilt 4 player hotseat, i forhold til 2 på super nintendo. Og spesielt i multiplayer var Mario Kart 64 fremdeles unikt i måten man kunne oppleve tilfeldigheter på banene, som i at man kunne bli truffet av skall evt. skli på bananskall ut av løypa, og falle langt tilbake på banen, finne snarveier osv. Dette følte jeg aldri var tilfellet med Double Dash, der fikk man samme animasjon uansett hva du ble truffet av, og du var mer fanget i selve løypa.

Ja, endel av banene i 64 hadde sykt irriterende ting ved seg, men det var bare ekstra gøy når du kunne gjøre pill råtne triks mot de du spilte mot, triks som ikke var eksisterende i Double Dash pga. manglende tilfeldigheter.

 

Jeg og kompisene spilte Mario Kart 64 i mange år, og fikk dessuten et fint gjensyn på wii. Double dash var sånn ca. gøy i ei uke.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Etter å ha spilt alle spillene i serien (noen mer enn andre) er jeg enig med artikkelforfatteren. Ingen av de andre spillene har vært morsommere for meg og de jeg har spilt med, og spillet vil alltid ha en spesiell plass hos meg. 

Share this post


Link to post

4 player battle på Block Fort i 64 versjonen er og blir det aller gøyeste som har skjedd i sofa med lokal flerspiller. Denne magien er faktisk ikke borte enda. Det er ikke mer enn et år siden sist vi testa det og jeg lo akkurat like mye som på den originale konsollen. Det er rett og slett helt unikt.

 

Ellers syns jeg selve kjøringa og banedesignet i 8'ren til Wii U er det gøyeste i serien. Double Dash er også knallbra her, men battle delen er ikke i nærheten av Mario Kart 64.

 

Gleder meg utrolig til å se om de klarer å kombinere disse to elementene i Deluxe versjonen på Switch. I så fall blir det et kjapt kjøp for min del!

Share this post


Link to post

At du kan skrense uten å miste fart, bruke dette til å kutte svinger og (hvis du har beregnet riktig) får ett boost ut av svingen, var implementert allerede til SNES. Men animasjonen så ikke ut som ett boost, og boosten ble ikke gradert.

Share this post


Link to post

Hæ? Double Dash, best? Hehe... Hvor gammel er forfatteren? ;)

 

Få av deg nostalgia brillene, og spill igjennom SNES og N64 versjonen om igjen. Frameraten er til å få kreft av.

Share this post


Link to post

 

Hæ? Double Dash, best? Hehe... Hvor gammel er forfatteren? ;)

Få av deg nostalgia brillene, og spill igjennom SNES og N64 versjonen om igjen. Frameraten er til å få kreft av.

 

Ikke begynn med stråmenn. Poenget mitt er snarere at forfatteren har en viss alder som gjør at Double Dash, som er et av de dårligere spillene i serien, blir sett på som best. Gjetter på at forfatteren var kid på den tiden.:) Jeg likte veldig godt de gamle spillene til SNES og N64, men synes selv at MK8 er langt bedre.;) Ellers bryr jeg meg katten om framerate. Det er mindre viktig, akkureat som annen grafikkhoreri.:)

Share this post


Link to post

Framerate uviktig? Spilte MK64 her om dagen (noe jeg gjør ganske ofte), og tidvis, på noen baner, var fps-droppene ganske signifikante. Faktisk sånn at det gikk utover opplevelsen som en helhet.

 

Jeg mener også DD er det beste i serien (kanskje sammen med 8 og 64), og det har ikke noe med alder å gjøre, jeg var også "kid" da 64 kom ut. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...