Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tips til kombimaskin vask/tørk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil fraråde deg dette hvis du har plass til både vask og tørk. Da disse fungerer særdeles dårlig. Tørkefunksjonen på disse tar ofte ekstrem lang tid, og tar mindre tøy en hva vaskeprosessen gjør. Så hvis du vasker med full maskin må/bør du ta ut litt av tøyet når du skal tørke. Mulig de har kommet med nye og forbedret maskiner nå da, men de jeg har sett tidligere har ihvertfall vært dårlig. 

De har heller ikke noen spesielle filtre som du finner i tørketromler, så lo og drit setter seg rundt om i maskinen som du ikke får rengjort.

Lenke til kommentar

Problemet er at vi bare har plass til en maskin, jeg har en separat vaskemaskin og en tørketrommel i dag, men er ikke plass på badet i den nye leiligheten.

 

Alternativet er bare en vaskemaskin, men det er så fint å få kunne tørket håndklær og sengetøy, det er det eneste jeg bruker tørketrommelen min til i dag. 

 

Har fått tips om denne fra en venninne som har en eldre modell, de er veldig fornøyde, så tipper det blir den.

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/AQD1171D697EU/hotpoint-aqualtis-vask-tork-aqd-1171d-697eu

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Tørketrommel trenger ikke stå på bad og vaskemaskinen kan fint stå på kjøkkenet

Men ikke sikkert dere har plass andre plasser heller.

 

Jeg har plass, men bruker tørkestativ, billig og enkelt

Det er forsåvidt sant, hadde kanskje fått plass på ett annet rom, men da er det noe som må vike. 

Har heller "frokostplass" på kjøkkenet enn en separat tørketrommen tenker jeg.

 

Som sagt så er det bare sengetøy og håndklær som kjøres i tørketrommelen uansett, så den biten blir ikke så mye brukt. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Har selv en kombimaskin fra LG (modellnummer har jeg ikke i farta). Den tar 8 kg vask og 4 kg tørk.

Om man skal tørke alt man har av klesvask er det selvsagt mye bedre med en dedikert tørketrommel, men om man kun skal tørke enkelte ting fungerer det helt greit. Vask til skaptørt tar et sted mellom 3 og 5 timer. Maskinen beregner dette selv ut fra type tøy, mengde osv. Hadde en feilmelding på min da den var ganske ny, og deilig med LG at man sender diagnostikk via mobilappen dems direkte til serviceavdelingen. Han som kom for å ordne maskinen var klar over hva som var feil, og hadde med ny del da han kom. Veldig praktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...