Gå til innhold

Lese seg opp på marvel. Hvor skal jeg begynne ?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært veldig interessert i Marvel og det universet.

 

Jeg kan litt, men ikke i nærheten av nok.

 

Hvor begynner jeg ? 

 

Tegneserier ? Wiki-sider ? 

 

Jeg vet at det er så og si umulig og få tak i første utgave av div marvel serier osv, men det finnes vell kopier av dem ? Et sted man kan kjøpe alt samlet fra A til Å ?

 

Evt hvor kan jeg lese meg opp på fakta om karakterer, og igjen, hvor begynner jeg der ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er ingen liten oppgave, Marvel universet består av rundt 5500 karakterer, hvor noen kun har en historie i ett blad og de mest kjente og populære en hel haug. For de mer populære så er det nok flere "reboots" etter hvert som nye forfattere har kommet til, tatt over eller lagd sin egen stand alone historie. Marvel er ikke Marvel, det er vesentlige forskjeller på hvilken helt/skurk man leser om, så ett greit sted å begynne er å finne de historiene som interesserer deg og hoppe på der. Det er uansett ikke en lang sammenhengende historie.

 

Marvel har (i alle fall) to labels: Marvel og Marvel Max, hvor det siste er "suggested for mature readers". Å lese om f.eks. Punisher på Marvel og Marvel Max er stor forskjell, hvor Max historiene gjerne er mer grafiske og muligens voldelige. Gode Punisher historier (uten "silkehansker") er Garth Ennis sine serie og Born.

 

Hvor du kan kjøpe dette kommer an på om du vil ha ett fysisk eksemplar eller on noe digitalt. Hvis digitalt så gir ett google søk på "buy marvel comics online" mange treff. Her hjemme kan Outland være ett alternativ. Amazon (co.uk og com) har nok også en del.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...