Gå til innhold

RYKTE: Er dette Microsofts nye Surface-mobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert et kjekt nok produkt, men jeg tviler på at dette blir Surface Phone. Det kan bli en Surface ett eller annet, men ikke phone. Tror jeg da.

 

Hver skal være ganske så tynn om jeg skal ha en slik som mobil, og jeg ser for meg svakheter når man ser at mobiler er med over alt og har krav om å være altmuligdingser.

 

Dette virker mer å være en sammenleggbar arbeidsstasjon som man mulignes også kan ringe med. I den sammenheng kunne jeg sikkert sett et behov.

Lenke til kommentar

 

Dette er delvis prøvd før med 'Docomo MEDIAS W' :) Vurderte å kjøpe for noen år siden.

 

Ser ut som to mobiler + gaffa-løsningen. :D

Er det for likt, skal ikke patenten godkjennes, da.

Vanskelig å si, men jeg har inntrykk av at det ikke er konseptet hengslet enhet med flere skjermer som er patentet, men heller hvordan løsningen er implementert. Altså nærmere bestemt oppbyggingen av hengslene og foldingen av en potensielt sammenhengende skjermen rundt dem slik at skjermflaten ikke brytes..

 

Docomo Medias W er to skjermer som er hengslet sammen. En ganske mye simplere løsning enn denne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Dette er delvis prøvd før med 'Docomo MEDIAS W' :) Vurderte å kjøpe for noen år siden.

 

Jeg har en slik selv, og det funker greit faktisk. Men NEC satte ikke inn de aller raskeste komponentene dessverre. Og batteriet var også for lite. Tror egentlig ikke det kommer mer fra Microsoft på mobilsiden. Jeg tror de har gitt opp.

Lenke til kommentar

 

Vanskelig å si, men jeg har inntrykk av at det ikke er konseptet hengslet enhet med flere skjermer som er patentet, men heller hvordan løsningen er implementert. Altså nærmere bestemt oppbyggingen av hengslene og foldingen av en potensielt sammenhengende skjermen rundt dem slik at skjermflaten ikke brytes..

 

Docomo Medias W er to skjermer som er hengslet sammen. En ganske mye simplere løsning enn denne.

 

 

Og hvis Docomo Medias W er basert på en generisk patent av hengsling av skjermer, vil da en mer avansert variant av dette enten bryte patenten eller måtte bygge videre på den eksisterende patenten. Man kan ha en patent på hengsling, en patent på å bruke dette mellom to skjermer, og så en patent på en spesifikk implementasjon av det - men da må den siste vel ha lisens på de to underliggende patentene..? 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg kjøper denne! :)

 

Jeg så ikke for meg at man kunne ha TO bretter i skjermen. Jeg kjøper heller denne som kjører windows enn en android, hvis denne får god lagringsplass, en Terabyte eller mer. For da kan jeg legge inn en del av filmene mine, som tar 25-40 Gigabyte hver pluss at man kan bruke windows programmer da.

Lenke til kommentar

 

 

Vanskelig å si, men jeg har inntrykk av at det ikke er konseptet hengslet enhet med flere skjermer som er patentet, men heller hvordan løsningen er implementert. Altså nærmere bestemt oppbyggingen av hengslene og foldingen av en potensielt sammenhengende skjermen rundt dem slik at skjermflaten ikke brytes..

 

Docomo Medias W er to skjermer som er hengslet sammen. En ganske mye simplere løsning enn denne.

 

 

Og hvis Docomo Medias W er basert på en generisk patent av hengsling av skjermer, vil da en mer avansert variant av dette enten bryte patenten eller måtte bygge videre på den eksisterende patenten. Man kan ha en patent på hengsling, en patent på å bruke dette mellom to skjermer, og så en patent på en spesifikk implementasjon av det - men da må den siste vel ha lisens på de to underliggende patentene..? 

 

Nå skal jeg ikke skryte på meg noen ekspertise på dette fagfeltet, så alt jeg skriver her er ren spekulasjon og gjetning. Jeg vet ikke om det finnes et patent på å ha to eller flere skjermer på en håndholdt enhet da dette er ganske generisk og slike enheter kom ut lenge før mobiltelefonen. Nintendo hadde vel dette allerede på starten av 80-tallet, og så i litt mer oppdatert variant med DS i 2004.

 

Når det gjelder smarttelefoner så slapp echo (mulig det var navnet på enheten) en hengslet dualscreen telefon i 2010/2011 eller der omkring om jeg ikke husker feil. Men siden da har jeg sett flere patentsøknader på forskjellige dualscreenløsninger fra både Samsung, Microsoft og flere andre. Både med adskilte skjermer og brettbare skjermer.

 

Det er derfor jeg tror at det ikke er konseptet to skjermer på en hengslet enhet som er patentert, men den spesifikke tekniske løsningen de har valgt. For å lage en god, stabil, liten, lett og over tid vellfungerende hengsel er ikke så lett som man skulle tro.

 

Men for alt jeg vet sitter det så klart en luring og casher inn noen øre eller kroner for hver enhet som eventuelt produseres.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke skryte på meg noen ekspertise på dette fagfeltet, så alt jeg skriver her er ren spekulasjon og gjetning. Jeg vet ikke om det finnes et patent på å ha to eller flere skjermer på en håndholdt enhet da dette er ganske generisk og slike enheter kom ut lenge før mobiltelefonen. Nintendo hadde vel dette allerede på starten av 80-tallet, og så i litt mer oppdatert variant med DS i 2004.

 

Når det gjelder smarttelefoner så slapp echo (mulig det var navnet på enheten) en hengslet dualscreen telefon i 2010/2011 eller der omkring om jeg ikke husker feil. Men siden da har jeg sett flere patentsøknader på forskjellige dualscreenløsninger fra både Samsung, Microsoft og flere andre. Både med adskilte skjermer og brettbare skjermer.

 

 

Det er derfor jeg tror at det ikke er konseptet to skjermer på en hengslet enhet som er patentert, men den spesifikke tekniske løsningen de har valgt. For å lage en god, stabil, liten, lett og over tid vellfungerende hengsel er ikke så lett som man skulle tro.

 

Men for alt jeg vet sitter det så klart en luring og casher inn noen øre eller kroner for hver enhet som eventuelt produseres.

 

 

Jeg er vel enig i alle poengene her. En rask google fant denne siden, som ser ut til å ramse opp mange forskjellige patenter for hengslede elektroniske enheter: 

 

http://www.freepatentsonline.com/9439310.html

 

I utgangspunktet tror jeg det skal være vanskelig å lage en hengslet løsning for dette som ikke bruker en allerede patentert hengsel/hengsel-løsning, så jeg tenker at patentene må bygges slik at de kan "stackes" på andre patenter når du bygger en implementasjon. Men jeg vet absolutt ikke noe om det. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

En terrabyte! Hvorfor ikke be om fjorten!

 

...Eller minnekortleser, noe som faktisk kan være mulig, så kan du ta med de filmene du kan tenke deg å se.

Ser ut som den kommer med ca. 500GB :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...