Gå til innhold

TEST: Airties 4920 boligpakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man koble disse til kabla nettverk fleire plasser? Har jo alt kabler fra før rundt om kring i huset.

Og blir gjestenettet isolert fra resten av nettet?

Ja, alle kan kables, da får du ytelse rundt 440mbps målt på

En iPhone..

 

Ang isolering, ja det skal være det

Endret av FB.609642206
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har mine stående trådløst sammenkoblet i 3 etasjer og på my network står alt med 850-900 Mbps imellom de og jeg får så og si hele linjen opp og ned overalt i huset. Ikke opplevd noen drop eller problemer med å bevege meg rundt. Jeg så på mange forskjellige nye løsninger på mesh nettverk som ikke var tilgjengelige i Norge og kostet skjorta før noen på forumet tipset meg om dette og kan ikke si annet enn at dette var perfekt for min bruk. Kan trygt anbefale det til alle!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan noken forklare meg kordan dette gjestenettet på disse boksene fungerer? 

Virker som det ikkje er isolert fra resten av nettet. 

 

Appen på iOS er forresten oppdatert og har ikkje hatt krasj i appen etter oppdateringen.

 

Kanskje eg skal ta å teste landspeed test her også med laptopen og stasjonær pc. 

Laptopen har 802.11a/b/g/n.

Lenke til kommentar

Kan noken forklare meg kordan dette gjestenettet på disse boksene fungerer? 

Virker som det ikkje er isolert fra resten av nettet. 

 

Appen på iOS er forresten oppdatert og har ikkje hatt krasj i appen etter oppdateringen.

 

Kanskje eg skal ta å teste landspeed test her også med laptopen og stasjonær pc. 

Laptopen har 802.11a/b/g/n.

Beklager litt sent svar men var litt krøll med å svare direkte i kommentar-feltene til tek.no.

 

Det stemmer som du sier at gjestenettet ikke isolerer tilgang til resurser på lokal-nettet og det er noe vi er i dialog med AirTies med om.

 

Geir Rimala,

Eye Networks AS 

Lenke til kommentar

Har hatt denne pakken en stund, og vært fornøyd med hastighet og dekning. Men fibermodemet fra Viken liker disse dårlig. Med en gang jeg kobler en AirTies enhet eller flere i nettverket, så begynner tv-boksene periodisk å fryse og hakke i bildet. Har forsøkt fabrikkinnstillinger og mange ulike kombinasjoner, men så snart en AirTies enhet kommer på, begynner tv-boksene å svikte. Har nå koblet opp den gamle Netgear routeren, som fungerer utmerket sammen med fibermodemet.

 

Noen som har tilsvarende problemer?

 

Thomas

Lenke til kommentar

Er TV-boksene koblet til AirTies-enhetene?

 

Dersom du skal kable flere enheter må AirTies-enhetene være tilkoblet en switch som støtter Jumbo-Frames (samme hva, bare den støtter mer enn 1522 bytes frames). Det kan høres ut som om det er problemet her. Har du mulighet til å koble den andre AirTies enheten inn i en av nettverksportene til den første AirTies'en (som er tilkoblet fibermodemet fra Viken)? Du trenger ikke reboote/resette etter den endringen.

 

Geir Rimala,

Eye Networks AS 

 

Edit: Mulig jeg misforsto, skjer dette når du bare har én kablet AirTies og?

Endret av EyeNet
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hm... 

 

Fått testa dei no over lengre tid. Alt har funka fint, heilt til i dag, da måtte alle boksene restartes for at man skulle få nett igjen via trådlaust. PC'er som var kobla på kabel fungerte. 

 

Pinging 192.168.80.1 with 32 bytes of data:
Request timed out. 
 
Pinga router, 0 svar, men fikk svar fra boksen på adr. http://air4920.local/main.html
 
Både bærbar, iphone og ipad mista nettet på likt. 
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Fekk denne pakken m/3stk Airties for eit par veker sidan frå fiberleverandøren. Er ikkje fornøgd. Mesh nettet er oppe og går, men mister tidvis internettforbindelsen. Devicene ser mesh nettet, men kan ikkje koble seg til det. Airties appen ser heller ikkje nettet før boksane blir slått av og på igjen. Ender opp med at eg slår av driten og skrur på WiFi på routeren igjen. Finner ingen ny fw heller. Fiberleverandøren sa nettopp at dei hadde fått nokre klager på at Airties mister internettforbindelsen utan at nokon kunne sei kva som er grunnen.

Er det andre som har vore borti dette, evt tips?

 

Mvh

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har satt opp disse og er stort sett fornøyd, men opplever litt problemer når jeg er koblet opp via en av slavenodene. Noen spill mister kobling i korte perioder på mobil og pc. Ganske sikker på at dette kun gjelder nodene som ikke er kablet. Det stemmer også bra med tester som viser tidvis pakketap. Streaming har jeg ingen merkbare problemer med.

 

Vurderer litt frem og tilbake hvor mye jeg skal forsøke å finne ut av det, kontra å teste f.eks Google Wifi istedet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
Ruhell skrev (På 20.12.2017 den 9.08):

Fekk denne pakken m/3stk Airties for eit par veker sidan frå fiberleverandøren. Er ikkje fornøgd. Mesh nettet er oppe og går, men mister tidvis internettforbindelsen. Devicene ser mesh nettet, men kan ikkje koble seg til det. Airties appen ser heller ikkje nettet før boksane blir slått av og på igjen. Ender opp med at eg slår av driten og skrur på WiFi på routeren igjen. Finner ingen ny fw heller. Fiberleverandøren sa nettopp at dei hadde fått nokre klager på at Airties mister internettforbindelsen utan at nokon kunne sei kva som er grunnen.

Er det andre som har vore borti dette, evt tips?

 

Mvh

Heisann, jeg vet dette er en eldre diskusjon men jeg også forsøker å dekke 150kvm hus pluss nærliggende garasje med AirTies boligpakken 3 stk pluss en ekstra jeg fikk tak i. Totalt 4 bokser.

Til tross for at jeg jobber med IT, alle AirTies enhetene er på kablet nett og at jeg er veldig nærme AirTies enhetene så er de skremmende ustabile.

Ellet det vil si, de er stabile til å ikke være konsise. Spesielt fra mobiltelefoner opplever jeg at jeg prøver å lese en nettavis. Det er full dekning med AirTies på Wifi men siden står å laster i 30 sekunder (skjer hele tiden). Så bytter jeg til vanlig mobilnett og vipps er siden lastet på 2 sekund.

Hos meg kommer jeg heller ikke inn i appen selv ettet omstart av enheter lengre...

Tragisk!

Lenke til kommentar
enurweb skrev (På 26.4.2020 den 9.39):

Heisann, jeg vet dette er en eldre diskusjon men jeg også forsøker å dekke 150kvm hus pluss nærliggende garasje med AirTies boligpakken 3 stk pluss en ekstra jeg fikk tak i. Totalt 4 bokser.

Til tross for at jeg jobber med IT, alle AirTies enhetene er på kablet nett og at jeg er veldig nærme AirTies enhetene så er de skremmende ustabile.

Ellet det vil si, de er stabile til å ikke være konsise. Spesielt fra mobiltelefoner opplever jeg at jeg prøver å lese en nettavis. Det er full dekning med AirTies på Wifi men siden står å laster i 30 sekunder (skjer hele tiden). Så bytter jeg til vanlig mobilnett og vipps er siden lastet på 2 sekund.

Hos meg kommer jeg heller ikke inn i appen selv ettet omstart av enheter lengre...

Tragisk!

Omtrent som hos meg dette. Jeg fikk disse via Get som kompensasjon for en del annet tull. Har 3 stk, men har konkludert med at det er mer stabilt å bare kjøre med 2. Den siste ligger i en skuff. Jeg har en i kablet nett og en trådløst. Hastighet ligger som regel rundt 100-150 Mbps, litt avhengig av hvor jeg tester fra.

Stort sett fungerer det greit, men iblant er det helt sirup, med fart mål til langt under 1Mbps, og ofte stopper spesielt video på mobilen opp midveis. På pc er ikke dette et problem, ei heller på mobildata. Derimot opplever jeg iblant at det er drop i noen øyeblikk på pc, spesielt om jeg spiller online, eller ved samtaler (Discord, Skype osv).

En restart av alt utstyr pleier å kurere de fleste problemer. For en stund. Det frister veldig å bytte ut til noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja jeg merker det er veldig frustrerende altså!

Har 75mbit fiber fra Telenor hjemme. Ja jeg vet hastigheten ikke er så super men fiber fra Telenor skal da uansett være stabilt. Husk alle mine AirTies enheter er kablet.

Jeg kjørte litt random Speedtester her om dagen og 2 ganger på rappen fikk jeg 45mbit ned og 0,01 mbit opp. Dette var via mobiltelefonen og jeg gikk til andre enden av huset og test nummer 3 viste da plutselig 75/75 mbit.

Mistenker jo at det er AirTies som kødder men samtidig har jeg en 75" Samsung QLED TV som også virker sirup til tider. Også denne på kablet nett. For eksempel YouTube appen bruker opptil 30-60 sekunder på å vise thumbnail bilder av foreslåtte videoer på oppstartssiden. Burde jo absolutt ikke være Telenors fiber som er treg men det er merkelig Tv-en også er treg spesielt i YouTube appen.

Vurderer om jeg skal kjøpe NetGears Orbi 6 pakke nå som den er på tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...