Gå til innhold

Nye Zelda krever nesten halvparten av Nintendo Switchs lagringsplass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelen med Switch er at man slipper å installere spillene man kjøper på fysisk format. På Xbox One fyller jeg opp harddisken uansett om jeg kjøper fysisk eller digitalt.

Nå er jeg faktisk heldigital på 3DS, men det blir nok å gå for en fysisk løsning dersom jeg skaffer meg en Switch. Da burde i så fall 20-30GB være nok til virtual console og diverse indie-spill. Skulle det vise seg å bli for lite kan jeg alltids utvide lagringsplassen med et større minnekort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Koster 649kr for ett 128GB SDXC kort hos komplett.no

Dette er jo en meget bra nyhet. Skulle ønske Sony hadde vært like smart å gådd for samme type lagringskort på PS Vita når den kom ut. Måtte ut med nærmere 800kr for 16GB lagring til den i 2013.

 

Om du tar 128GB, trekker fra 10GB ca som man ikke får brukt og så går utifra Zelda som er på 13GB så har man likevel plass da til ca 9 spill på maskina. Med tanke på hvor rask internett de fleste i norge har tilgang på nu så er 13GB spill relativt små og vil gå relativt fort å laste ned om man vil slette å bytte ut med noen andre.

 

"Cave Johnson - I punch those numbers into my calculator it makes a happy face" :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde selv håpet på minst 128 giggs. Men, men. Som noen nevnte så innstaleres ikke spillene på fet interne minnet. Og siden "kasettene" er så små er fem lett å bære rundt og. Kjøper vel et bra/stort kort til maskinen.

 

Problemet er bare at selv de raskeste microSD-kortene er utrolig mye treigere enn internminnet til konsollen kommer til å være. Dersom man ønsker å gå digitalt så må man nøye seg med få spill, eller enda lengre lastetider.

Lenke til kommentar

Koster 649kr for ett 128GB SDXC kort hos komplett.no

Dette er jo en meget bra nyhet. Skulle ønske Sony hadde vært like smart å gådd for samme type lagringskort på PS Vita når den kom ut. Måtte ut med nærmere 800kr for 16GB lagring til den i 2013.

 

Om du tar 128GB, trekker fra 10GB ca som man ikke får brukt og så går utifra Zelda som er på 13GB så har man likevel plass da til ca 9 spill på maskina. Med tanke på hvor rask internett de fleste i norge har tilgang på nu så er 13GB spill relativt små og vil gå relativt fort å laste ned om man vil slette å bytte ut med noen andre.

 

"Cave Johnson - I punch those numbers into my calculator it makes a happy face" :)

 

Oh man du minner meg på min lommeboks værste mareritt. Jesus jeg var 14 år og skulle kjøpe egen vita for egne penger (fantastisk maskin men litt lite spill) og når jeg fant ut jeg trengte et ekstra minnekort og jeg så prisen svimlet det for 14 år gamle meg. Fy det var latterlig dyrt

Lenke til kommentar

 

Koster 649kr for ett 128GB SDXC kort hos komplett.no

Dette er jo en meget bra nyhet. Skulle ønske Sony hadde vært like smart å gådd for samme type lagringskort på PS Vita når den kom ut. Måtte ut med nærmere 800kr for 16GB lagring til den i 2013.

 

Om du tar 128GB, trekker fra 10GB ca som man ikke får brukt og så går utifra Zelda som er på 13GB så har man likevel plass da til ca 9 spill på maskina. Med tanke på hvor rask internett de fleste i norge har tilgang på nu så er 13GB spill relativt små og vil gå relativt fort å laste ned om man vil slette å bytte ut med noen andre.

 

"Cave Johnson - I punch those numbers into my calculator it makes a happy face" :)

Oh man du minner meg på min lommeboks værste mareritt. Jesus jeg var 14 år og skulle kjøpe egen vita for egne penger (fantastisk maskin men litt lite spill) og når jeg fant ut jeg trengte et ekstra minnekort og jeg så prisen svimlet det for 14 år gamle meg. Fy det var latterlig dyrt

 

 

Ikke for å strø salt i sårene, men Januar 2014 kjøpte jeg 64GB memory card til Vita fra play asia og det kostet 600kr med gratis frakt :p

 

Switch docken har vel usb port så regner vel med at det vil kunne brukes eksterne disker på den.

Lenke til kommentar

 

 

Koster 649kr for ett 128GB SDXC kort hos komplett.no

Dette er jo en meget bra nyhet. Skulle ønske Sony hadde vært like smart å gådd for samme type lagringskort på PS Vita når den kom ut. Måtte ut med nærmere 800kr for 16GB lagring til den i 2013.

 

Om du tar 128GB, trekker fra 10GB ca som man ikke får brukt og så går utifra Zelda som er på 13GB så har man likevel plass da til ca 9 spill på maskina. Med tanke på hvor rask internett de fleste i norge har tilgang på nu så er 13GB spill relativt små og vil gå relativt fort å laste ned om man vil slette å bytte ut med noen andre.

 

"Cave Johnson - I punch those numbers into my calculator it makes a happy face" :)

Oh man du minner meg på min lommeboks værste mareritt. Jesus jeg var 14 år og skulle kjøpe egen vita for egne penger (fantastisk maskin men litt lite spill) og når jeg fant ut jeg trengte et ekstra minnekort og jeg så prisen svimlet det for 14 år gamle meg. Fy det var latterlig dyrt

 

 

Ikke for å strø salt i sårene, men Januar 2014 kjøpte jeg 64GB memory card til Vita fra play asia og det kostet 600kr med gratis frakt :p

 

Switch docken har vel usb port så regner vel med at det vil kunne brukes eksterne disker på den.

 

 

Spiller så lite på PS Vita'n lenger at det går egentlig greit. Liker at jeg har MGS2 på den f.eks, men har spilt gjennom det på den ganske mange gang på 4 år. Wow, 4 år allerede, tiden flyr :p Blir vel kanskje å tenke det samme om jeg finner denne posten igjen om nye 4 år :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...