Gå til innhold

Philips slipper gigantisk 4K-skjerm som er kurvet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@redaksjonen:

 

Kan dere ikke først som sist påpeke om det dreier seg om en glossy eller matt/halvmatt monitor (jeg snakker om skjermflaten) ? Det er et viktig spørsmål, når dere først skriver om slike produkter. Når skjermen i tillegg kommer i buet form, så blir dette spørsmålet bare enda mer viktig, og det vet dere godt (det er jeg sikker på).

Endret av G
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håper denne er bedre enn Philips tidligere store 4K-skjermer. De har vært belemret med irriterende bugs i større eller mindre alvorlighetsgrad. Dette har hold meg unna til tross for at de har gitt mye valuta for pengene.

 

Vi bruker 2 av de tidligere 40 tommerne fra Phillips på jobb og har ikke hatt noen problemer.

 

Hva er det du har opplevd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snart er det ikke flere enn NRK og pensjonister som bryr seg om skjermene har tuner eller ikke.

De bryr seg vel heller ikke, de fleste som ser TV i dag enten via coax eller fiber har vel en egen boks for det som er tilkoblet HDMI.

Er vel dette som tvinger frem en annen lisensordning tenker jeg, det funker ikke lenger å gå ut fra at tuneren er det eneste som er lisenspliktig. For min del bryr meg null, TV2, NRK, Canal Digital, GET osv har gjort seg selv overflødige vet å tilby drittjenester til blodpris i lange tider.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vil du ha enda større har denne fått mye skryt.

Dog ikke curved.

 

https://www.komplett.no/product/882393/datautstyr/skjermer/skjermer/philips-43-4k-led-bdm4350uc

 

 

 

 

- Takk for tipset, men selv den er litt mindre enn ønskelig...

 

Jeg har lagt merke til at ikke alle produsenter gidder å oppgi "Visible-Screen-Size".

Derfor runder jeg ned til nærmeste hele.

 

Så jeg ser etter en skjerm med størrelse på 45", men om det er mulig så håper jeg på å finne en med "Visible-Screen-Size" på mellom 45" og 45,893".

Når det er snakk om UHD/"4k"-oppløsning.

 

Om jeg skal være pinelig nøyaktig så vil jeg ha en med "Dot-Pitch" på 0,264583333mm, ikke større, til Data-Bruk, uansett oppløsning.

Med tanke på skalering.

 

Men når skaleringen blir bedre og oppløsningen høyere så tar jeg gjerne en med "Dot-Pitch" på 0,052916666mm, men aldri mindre enn det til Data-Bruk, fra UHD/"8k"-oppløsning og oppover.

Lenke til kommentar

 

Håper denne er bedre enn Philips tidligere store 4K-skjermer. De har vært belemret med irriterende bugs i større eller mindre alvorlighetsgrad. Dette har hold meg unna til tross for at de har gitt mye valuta for pengene.

 

Vi bruker 2 av de tidligere 40 tommerne fra Phillips på jobb og har ikke hatt noen problemer.

 

Hva er det du har opplevd?

De har hatt store problemer med colorbanding.

Den nyeste 43" har et irriterende hakking i bildet (framedrop) annethvert sekund eller så. Kanskje ikke noe problem på et kontor, men irriterende ved spilling. Philips har visst ingen intensjon om å fikse dette. Philips har generelt et stort kvalitetsproblem på skjermene sine av det jeg har lest.

Lenke til kommentar

 

 

Håper denne er bedre enn Philips tidligere store 4K-skjermer. De har vært belemret med irriterende bugs i større eller mindre alvorlighetsgrad. Dette har hold meg unna til tross for at de har gitt mye valuta for pengene.

Vi bruker 2 av de tidligere 40 tommerne fra Phillips på jobb og har ikke hatt noen problemer.

 

Hva er det du har opplevd?

De har hatt store problemer med colorbanding.

Den nyeste 43" har et irriterende hakking i bildet (framedrop) annethvert sekund eller så. Kanskje ikke noe problem på et kontor, men irriterende ved spilling. Philips har visst ingen intensjon om å fikse dette. Philips har generelt et stort kvalitetsproblem på skjermene sine av det jeg har lest.

 

 

Vi bruker 40" og det er video relatert med 30fps.

Lenke til kommentar

 

 

Og jeg har feks en 75 tommers 4k skjerm. Dette her er jo en knøttliten skjerm.

Dette er en PC-skjerm, ikke en TV.

Nei. En skjerm er en skjerm er en skjerm. Min 4k 75 tommer er koblet til min pc. Link til hvor du har dine definisjoner som sier noe annet.

 

En TV er designet for å levere et imponerende bilde først, et presist bilde er ikke et like stort fokus. Derfor var det snakk om hvordan TV-er merket UHD Premium kunne levere 90% av fargerommet til DCI-P3 i fjor, som betyr ca 65% av fargerommet til Rec 2020.

En PC-skjerm er designet for å levere et presist bilde først, mens et imponerende bilde ikke er snakk om i det hele tatt. Enten støtter monitoren fargerommet helt ut, eller så gjør den det ikke, det er ingen mellomting.

Lenke til kommentar

 

Snart er det ikke flere enn NRK og pensjonister som bryr seg om skjermene har tuner eller ikke.

De bryr seg vel heller ikke, de fleste som ser TV i dag enten via coax eller fiber har vel en egen boks for det som er tilkoblet HDMI.

Er vel dette som tvinger frem en annen lisensordning tenker jeg, det funker ikke lenger å gå ut fra at tuneren er det eneste som er lisenspliktig. For min del bryr meg null, TV2, NRK, Canal Digital, GET osv har gjort seg selv overflødige vet å tilby drittjenester til blodpris i lange tider.

 

 

Likevel tittes 99* prosent av lineær-TV i Norge på skjermer med tuner ...

 

*: Mitt anslag. Det er ikke mange jeg vet om som bruker en ren monitor som TV-skjerm, med unntak av meg selv.

Lenke til kommentar

 

 

 

Og jeg har feks en 75 tommers 4k skjerm. Dette her er jo en knøttliten skjerm.

Dette er en PC-skjerm, ikke en TV.
Nei. En skjerm er en skjerm er en skjerm. Min 4k 75 tommer er koblet til min pc. Link til hvor du har dine definisjoner som sier noe annet.

En TV er designet for å levere et imponerende bilde først, et presist bilde er ikke et like stort fokus. Derfor var det snakk om hvordan TV-er merket UHD Premium kunne levere 90% av fargerommet til DCI-P3 i fjor, som betyr ca 65% av fargerommet til Rec 2020.

En PC-skjerm er designet for å levere et presist bilde først, mens et imponerende bilde ikke er snakk om i det hele tatt. Enten støtter monitoren fargerommet helt ut, eller så gjør den det ikke, det er ingen mellomting.

Dette må du gjerne mene. Men det er ingen objektiv sannhet. For vanlige dødlige er det ingen slik distinksjon. Da fårheller starte med å definere seg inn i det hjørnet og fortsette derfra ellers gir det ingen mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...