Gå til innhold

Mario kommer til Nintendo Switch i åpen verden-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk, enda mer Mario...

Et ekte 3D-Mario lanseres, og det fremkaller sukk? Etter min erfaring er det to typer mennesker som klager over Zelda og Mario.

 

1: Dem som aldri har eid en Nintendomaskin, ikke har fått være med på moroa og klager for å føle seg litt bedre.

2: Dem som faktisk har vært Nintendoeier uten å like Mario og Zelda (ytterst få tilhører denne gruppen).

 

Hvilken gruppe er du i?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Sukk, enda mer Mario...

Et ekte 3D-Mario lanseres, og det fremkaller sukk? Etter min erfaring er det to typer mennesker som klager over Zelda og Mario.

 

1: Dem som aldri har eid en Nintendomaskin, ikke har fått være med på moroa og klager for å føle seg litt bedre.

2: Dem som faktisk har vært Nintendoeier uten å like Mario og Zelda (ytterst få tilhører denne gruppen).

 

Hvilken gruppe er du i?

Er 36 og har som de fleste andre vokst opp med Nintendo. Men Nintendo mista meg for lenge siden, det har vært for mye tøys. Og nå horer de ut Mario og Link for å få omtale og litt salg. Ellers blir det tamt..

 

Legg til en tredje gruppe: De som er lei av at Nintendo horer ut gamle helter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Sukk, enda mer Mario...

Et ekte 3D-Mario lanseres, og det fremkaller sukk? Etter min erfaring er det to typer mennesker som klager over Zelda og Mario.

 

1: Dem som aldri har eid en Nintendomaskin, ikke har fått være med på moroa og klager for å føle seg litt bedre.

2: Dem som faktisk har vært Nintendoeier uten å like Mario og Zelda (ytterst få tilhører denne gruppen).

 

Hvilken gruppe er du i?

Er 36 og har som de fleste andre vokst opp med Nintendo. Men Nintendo mista meg for lenge siden, det har vært for mye tøys. Og nå horer de ut Mario og Link for å få omtale og litt salg. Ellers blir det tamt..

 

Legg til en tredje gruppe: De som er lei av at Nintendo horer ut gamle helter.

 

Hver hjemmekonsoll siden N64 har hatt ett 3D-Mario, med unntak av Wii som hadde to. I tillegg er det ett på 3DS. Når Odyssey slippes er det fire år siden det forrige, og gjennomsnittlig har det vel kommet ett cirka hvert fjerde år. Jeg synes ikke dette er veldig mye. Det har blitt sluppet veldig mye annet Mario-relatert, og å bli lei av det er helt greit. Men skal du klage over uthoring må du gjøre det i tilknytning til ett av de mange sportsspillene eller Party-spillene eller lignende, ikke selve "hovedserien" der det er mange års mellomrom mellom hvert spill, og der det tydelig legges ekstremt mye arbeid i. Det blir for dumt.

 

Når det gjelder Zelda har du enda mindre å fare med. Det er seks år siden forrige 3D-spill. I tillegg har det vært ett standard 2D-spill på 3DS i løpet av den tiden. Du kan kanskje klage på at det var unødvendig å gi så mange tidligere spill en remake på så kort tid, eller at det ble for mye å utgi Hyrule Warriors på både Wii U og 3DS, men da er det dét du må klage på! Ikke at de endelig gir ut et nytt spill etter seks år.

 

Forøvrig var ikke denne presentasjonen noe godt eksempel på at Nintendo kun støtter seg på Mario og Zelda. Odyssey fikk for eksempel ikke noe mer oppmerksomhet enn Splatoon 2 (eller 1-2 Switch eller Arms, for den del).

Endret av Serjiously
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...