Gå til innhold

Nintendo Switch har fått lanseringsdato og pris


Anbefalte innlegg

 

Nintendo Switch forblir den svakeste av sine konkurrenter atter en gang, og Nintendo har ikke lært av sine feil.

Samme feilen som GameBoy, som var svakere enn konkurrentene men solgte meget bra?

 

Samme feilen som DS, som var svakere enn konkurrentene men solgte meget bra?

 

Samme feilen som Wii, som var svakere enn konkurrentene men solgte meget bra?

 

Samme feilen som GameCube, som var kraftigere enn konkurrentene men solgte mye dårligere?

 

Utdyp, er du snill.

 

Hehe, du kommer ikke til å vinne ham over. Har man bestemt seg om at Nintendo er DOOMED, så hører de ikke på deg.;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble linket til denne videoen tidligere bare, så tok det for god fisk :)

 

 

0:50 ut.

 

Skuffende om den ikke evner å takle 1080p  i ett spill som Zelda altså.

Det ser ut til at TVen gjør at det tar lenger tid enn nødvendig. Kanskje basen burde holde signalet "levende" så TVen ikke går i standby. Den kunne f.eks. vist instruksjoner for hvordan man setter skjermen tilbake i basen. Eller bare en screensaver.

Lenke til kommentar

Igjen skuffer Nintendo med hardwaren, som sitter i deres nyeste konsoll. Dette kunne virkelig blitt bra, om ikke utsiktene (de utopiske drømmene) om enda større profitt, gjennomsyret designet.

Den kommer nok til å få noen morsomme spill, men som spillplattform vil den nok dessverre mislykkes mot Xbox og PS.Hovedsaklig pga grådighet/billig hardware i forhold til de to andre ledende platformene. Trist at dere ikke lærer, Nintendo.

Ja, for det er bare Nintendo i hele universet som ønsker profitt. Sony og Microsoft driver som kjent ikke bedrift. De ønsker ikke å tjene penger. De er ren veldedighet. Det er bare Nintendo som er grådige og vil tjene penger

 

Utopiske drømmer om profitt for Nintendo sier du? Som utopien Wii som ble en enorm suksess og fylte Nintendos bankkonto til randen?

 

Ja, Wii mislyktes virkelig i forhold til PS3 og Xbox 360. Den svake maskinvaren som gjorde at Wii floppet fullstendig.

 

Trist at Nintendo ikke lærer av alle forumekspertene som forteller dem hva de skal gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøvde Wii for et par år siden, et slags Mario spill var det vel. Helt utrolig forsinkelse på håndkontroller, og ellers veldig svak og tam spillopplevelse. Nintendo er definitivt ikke hva det en gang var, NES og SNES var jo kjempegreier, samme med 64. Jeg syns alltid man bør bedømme noe for hva det konkurrerer mot der og da, ikke forskjellige generasjoner. Switch vil nok ikke hamle opp med X1 eller 4 på noen som helst måte, men det prøver de nok heller ikke på. De har jo alltid hatt spilleglede høyt på lista, men jeg syns det også har dalt veldig de siste årene. I likhet med konsoller vil nok mange si. Mens PC er det det alltid har vært, helt konge.

Jeg kan knapt fatte at voksne gidder å spille på noe sånt, skjønner at unger liker det siden de ikke har noe å sammenligne med.

Selv ikke for nostalgia er det verdt det, man kan like godt fyre opp en emulator av gamle spill. Men ser jo her at folk er veldig entusiastiske og kjøper uansett, og dette er selvsagt noe Nintendo vet, og som de er smart nok til å utnytte seg av. Dessverre fører det bare til at de fortsetter å levere crap til en altfor høy pris, for hvorfor ikke, de selger jo like mye uansett hva de lager?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

small minds tend to focus on only graphics.  :lol: 

Ja, fordi det å bry seg om det estetiske gjør at man driter i alt annet.

 

De burde også vurdert å bare kjøre 720p+60fps docka om det er mulig. Oppskalering kan også få aliasing problemet til å se mindre jævlig ut selv om man får ett mykere bilde.

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde Wii for et par år siden, et slags Mario spill var det vel. Helt utrolig forsinkelse på håndkontroller, og ellers veldig svak og tam spillopplevelse. Nintendo er definitivt ikke hva det en gang var, NES og SNES var jo kjempegreier, samme med 64. Jeg syns alltid man bør bedømme noe for hva det konkurrerer mot der og da, ikke forskjellige generasjoner. Switch vil nok ikke hamle opp med X1 eller 4 på noen som helst måte, men det prøver de nok heller ikke på. De har jo alltid hatt spilleglede høyt på lista, men jeg syns det også har dalt veldig de siste årene. I likhet med konsoller vil nok mange si. Mens PC er det det alltid har vært, helt konge.

Jeg kan knapt fatte at voksne gidder å spille på noe sånt, skjønner at unger liker det siden de ikke har noe å sammenligne med.

Selv ikke for nostalgia er det verdt det, man kan like godt fyre opp en emulator av gamle spill. Men ser jo her at folk er veldig entusiastiske og kjøper uansett, og dette er selvsagt noe Nintendo vet, og som de er smart nok til å utnytte seg av. Dessverre fører det bare til at de fortsetter å levere crap til en altfor høy pris, for hvorfor ikke, de selger jo like mye uansett hva de lager?

Jo pc har jo best grafikk da, :)  faen meg lang tid det tok å installere GTAV på pc min da 7 cder da :sleep2: for lang tid, på min xbox one å å på min ps4 tar det mye kortere tid å installere spill da en pc, men på Nintendo Switch game card da tar det ikke lange tiden før jeg kan spill exe jeg kan ikke spille exe Legend of Zelda Breath of Wild Switch Breath of the Wild på pc er jo exslusivt til Nintendo Switch da. :green:  :D  :yes: 

i9glm6di0i9y.png

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Prøvde Wii for et par år siden, et slags Mario spill var det vel. Helt utrolig forsinkelse på håndkontroller, og ellers veldig svak og tam spillopplevelse. Nintendo er definitivt ikke hva det en gang var, NES og SNES var jo kjempegreier, samme med 64.

Nei og nei, en person på et forum må dikte opp noe negativt for å bortforklare det massive salget av Wii (og også dette Mario-spillet som sannsynligvis er NSMBW, som solgte som hakka møkk og satte ny fart i salget av Wii-konsoller i tillegg).

 

Da gjorde nok Nintendo alt galt. Så da gjelder liksom ikke Wii, siden denne personen dikter opp en historie om hvor forferdelig han mente den var.

 

Selv ikke for nostalgia er det verdt det, man kan like godt fyre opp en emulator av gamle spill. Men ser jo her at folk er veldig entusiastiske og kjøper uansett, og dette er selvsagt noe Nintendo vet, og som de er smart nok til å utnytte seg av. Dessverre fører det bare til at de fortsetter å levere crap til en altfor høy pris, for hvorfor ikke, de selger jo like mye uansett hva de lager?

Så rart at salget av Nintendos konsoller har vært veldig varierende da. Når folk er så entusiastiske og kjøper uansett, hvorfor floppet Wii U (eller GameCube for den saks skyld)?

Lenke til kommentar

 

Prøvde Wii for et par år siden, et slags Mario spill var det vel. Helt utrolig forsinkelse på håndkontroller, og ellers veldig svak og tam spillopplevelse. Nintendo er definitivt ikke hva det en gang var, NES og SNES var jo kjempegreier, samme med 64.

Nei og nei, en person på et forum må dikte opp noe negativt for å bortforklare det massive salget av Wii (og også dette Mario-spillet som sannsynligvis er NSMBW, som solgte som hakka møkk og satte ny fart i salget av Wii-konsoller i tillegg).

 

Da gjorde nok Nintendo alt galt. Så da gjelder liksom ikke Wii, siden denne personen dikter opp en historie om hvor forferdelig han mente den var.

 

 

 

Nå kan man jo være enig  eller uenig med hans vurderinger, men han skriver om hvorfor han ikke liker Wii, det har da ikke noe med å "bortforklare salg" å gjøre?

 

AtW

Lenke til kommentar

"Nintendo har ikke lært av sine feil"

Ganske artig at folk inne her tror at mannen i gata kommer til å kjøpe en 4-5000 kroners sekundærkonsoll som er identisk til den de har fra før, bare for å spille Mario/Zelda.

 

Hvis de ikke driter så fullstendig på draget i forhold til markedsføringen denne gangen, og får ut noen gode spill før maskina fyller år, så er dette faktisk den beste måten Nintendo kan gå videre med businessen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Nintendo har ikke lært av sine feil"

Ganske artig at folk inne her tror at mannen i gata kommer til å kjøpe en 4-5000 kroners sekundærkonsoll som er identisk til den de har fra før, bare for å spille Mario/Zelda.

 

Hvis de ikke driter så fullstendig på draget i forhold til markedsføringen denne gangen, og får ut noen gode spill før maskina fyller år, så er dette faktisk den beste måten Nintendo kan gå videre med businessen sin.

Det hadde vært latterlig om den kostet så mye. 

 

Jeg tipper den kommer til å koste rundt 3000kr i Norge, og jeg tror at selv det er mer enn hva mannen i gata er villig til å betale for den. Den må tross alt konkurrere mot både PS4 og XBO som i skrivende stund ligger på henholdsvis rundt 3000kr og 2500kr. 

 

Tror dog den vil finne et marked etter det første priskuttet og når spillbiblioteket begynner å bygge seg opp. Wii U's salgstall er en lav bar å komme seg over, men jeg ser for meg at Switch vil selge en god del bedre enn forgjengeren når alt er sagt og gjort.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

"Nintendo har ikke lært av sine feil"

Ganske artig at folk inne her tror at mannen i gata kommer til å kjøpe en 4-5000 kroners sekundærkonsoll som er identisk til den de har fra før, bare for å spille Mario/Zelda.

Hvis de ikke driter så fullstendig på draget i forhold til markedsføringen denne gangen, og får ut noen gode spill før maskina fyller år, så er dette faktisk den beste måten Nintendo kan gå videre med businessen sin.

 

Det hadde vært latterlig om den kostet så mye. 

Jeg tipper den kommer til å koste rundt 3000kr i Norge, og jeg tror at selv det er mer enn hva mannen i gata er villig til å betale for den. Den må tross alt konkurrere mot både PS4 og XBO som i skrivende stund ligger på henholdsvis rundt 3000kr og 2500kr. 

Tror dog den vil finne et marked etter det første priskuttet og når spillbiblioteket begynner å bygge seg opp. Wii U's salgstall er en lav bar å komme seg over, men jeg ser for meg at Switch vil selge en god del bedre enn forgjengeren når alt er sagt og gjort.

"Den må tross alt konkurrere mot både PS4 og XBO som i skrivende stund ligger på henholdsvis rundt 3000kr og 2500kr."

 

Og til den prisen så får du også med en ordentlig controller når du kjøper XBO eller PS4 ;)

Lenke til kommentar

En ting er iallfall sikkert - som ps4-eier er det ingen tvil om at jeg velger Switch heller enn XBOne om jeg skal ha meg en konsoll til. Flott med noe som skiller seg ut fra de to klin like litt kjipe spill-pcene som er på markedet i dag.

Som XBO-eier er jeg ganske enig med deg.

 

Vurderer et kjøp ved launch, men jeg ønsker å vite hvor mye den kommer til å koste først.

Lenke til kommentar

Som Richard i Digital Fouundry sier, så burde Switch vært reklamert som en håndholdt spillemaskin man også kan spille enkelt på TV. Da ville ikke noen av oss og mange andre reagert så negativt på hva den klarer i Dock'n og vi ville fokusert på hvor en fantastisk oppgradering dette er fra en 3DS.

Endret av cuberen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting er iallfall sikkert - som ps4-eier er det ingen tvil om at jeg velger Switch heller enn XBOne om jeg skal ha meg en konsoll til. Flott med noe som skiller seg ut fra de to klin like litt kjipe spill-pcene som er på markedet i dag.

Dette er det vanskelig å være uenig i for min del. Har solgt unna min One i påvente av nye og eksklusive spill som frister, men det ser jammen dårlig ut på den fronten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...