Gå til innhold

Vis "Æ-en" din


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan telles de 10 varene du får 10% av? Hører litt konflikt om det er de 10 totalt eller de 10 siste varene du kjøpte.

Eller er det de 10 mest kjøpte varene på dine siste 10 handleturer?

Mener det er 10% av de varene du bruker mest penger på, ikke nødvendigvis de du kjøper mest av.

Lenke til kommentar

Jeg var å handlet en gang siden jeg fikk appen og la inn kortet mitt på den. Var og handlet, men ble aldri oppdatert i appen :( Betalt litt cash og resten med kort, kanskje det har en innvirkning.

 

Ting blir litt mer komplisert når man betaler både med kort og kontant. Antakelig betalte du kontant først, da det er det absolutt enkleste for kassereren. Når du betaler kontant må den personlige strekkoden som du finner i appen på mobilen skannes av kassereren. Hadde du betalt med kort først, ville det ha blitt fanget opp som vanlig. Dette kunne selvfølgelig ikke du vite, og antakelig visste ikke kassereren det heller, da det faktisk er ganske sjelden folk betaler med både kort og kontant. Hvis du tok vare på kvittering, vil Rema garantert ordne opp i det for deg :)

 

Enkelt forklart: kontant betaling (helt eller delvis) - skann strekkkode.

                        betaling med kort - alt går automatisk 

Lenke til kommentar

REMA har jo som uttalt strategi å selge mye av få varer. Litt av poenget med Æ er nok å styrke dette konseptet ved å bruke besparelse som gulrot og styre folk mot enkelte varer. Tror nok de reelle besparelsene blir mindre enn det folk tror. De skal ha kodus for at de har knyttet det mot debet-kort man allerede betaler med så man slipper å drasse på enda et kort. Aberet er jo at terminalen bruker 3 ganger så lang tid før den kommer opp med beløp og kode klar.

 

Edit: Terminalen på den lokale REMA-butikken er oppdatert og en god del raskere.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg var å handlet en gang siden jeg fikk appen og la inn kortet mitt på den. Var og handlet, men ble aldri oppdatert i appen :( Betalt litt cash og resten med kort, kanskje det har en innvirkning.

 

Ting blir litt mer komplisert når man betaler både med kort og kontant. Antakelig betalte du kontant først, da det er det absolutt enkleste for kassereren. Når du betaler kontant må den personlige strekkoden som du finner i appen på mobilen skannes av kassereren. Hadde du betalt med kort først, ville det ha blitt fanget opp som vanlig. Dette kunne selvfølgelig ikke du vite, og antakelig visste ikke kassereren det heller, da det faktisk er ganske sjelden folk betaler med både kort og kontant. Hvis du tok vare på kvittering, vil Rema garantert ordne opp i det for deg :)

 

Enkelt forklart: kontant betaling (helt eller delvis) - skann strekkkode.

                        betaling med kort - alt går automatisk 

 

Jepp, visste ikke jeg. Men er ikke så farlig. Funket fint i dag ^^

Lenke til kommentar

Jeg har personlig valgt å boikotte Rema og handler nå utelukkende på Kiwi. Meny er fine på utvalg men dyrt på alt som Kiwi selger. Mindre varer i butikk er ikke noe jeg kan støtte, de er også med på å ødelegge arbeidsplassene til folk i Mack og Lerum etc.

Rema har lenge støttet opp og bidratt til flere arbeidsplasser i Mack og Lerum.

Det gjør dem enda, bare ikke i like stor grad som før.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må si meg imponert over Æ appen hittil. 10% avslag på første handel. En helg med 10% avslag på alle varer. Etterfulgt av en uke med 20% på frukt og 10-på-10 varene og denne uken har de 20% avslag på ferskvarer/ferdigmat/pålegg/ost/egg som også kan kombineres med 10-på-10 listen (30% avslag på egg og ost for min del). Aldri handlet på Rema like mye som jeg gjør nå.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...