Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Speedometer skrur seg av og bilen fusker


tss141

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Ford Focus 2000 modell 1.6L

Når jeg kjører, så kan plutselig speedometeret falle ned til 0. Når dette skjer, så kan bilen humpe/fuske noen ganger. Det føles nesten ut som noen bomgirer veldig.

Denne humpingen/fuskingen varer i 5 sekunder før den går normalt igjen. Og etter noen sekunder så virker speedometeret igjen.

 

Det har vært som dette i noen månder, og det skjer maks 1 gang per kjøretur.

 

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mange ting, det kan jo virke som en dårlig elektrisk forbindelse som kutter tenninga. Når tenninga kuttes fusker/stanser (går fremdeles rundt da) motoren og tenningssignalet som styrer turtelleren forsvinner. Det kan være så enkelt som en ødelagt tenningsbryter, men det kan også være ledningsbrudd, oksiderte kontakter og reléer osv. Dette kan være vanskelig å finne ut av, jeg ville begynt med å riste og vri litt på nøkkelen når dette skjer og sett om det ga noen effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan være mange ting, det kan jo virke som en dårlig elektrisk forbindelse som kutter tenninga. Når tenninga kuttes fusker/stanser (går fremdeles rundt da) motoren og tenningssignalet som styrer turtelleren forsvinner. Det kan være så enkelt som en ødelagt tenningsbryter, men det kan også være ledningsbrudd, oksiderte kontakter og reléer osv. Dette kan være vanskelig å finne ut av, jeg ville begynt med å riste og vri litt på nøkkelen når dette skjer og sett om det ga noen effekt.

Turtelleren funker, kun speedometeret som går ned

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...