Gå til innhold

RYKTE: Oppfølgeren til Asus' superskjerm snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

144 fps i 4K er bare idioti foreløbig utenom for en liten hardcore kjerne. Men tar sikkert ikke så mange år før det er oppnåelig. Selv så er det HDR i kombinasjon med enten G-sync eller FreeSync som gjør at jeg snuser på endel av disse nye monitorene som blir annonsert nå. 

Lenke til kommentar

144 fps i 4K er bare idioti foreløbig utenom for en liten hardcore kjerne. Men tar sikkert ikke så mange år før det er oppnåelig. Selv så er det HDR i kombinasjon med enten G-sync eller FreeSync som gjør at jeg snuser på endel av disse nye monitorene som blir annonsert nå. 

 

Synes det er en god kombo, hva med oss som liker høy oppløsning, og høy framerate? Man kan faktisk bruke en skjerm til noe annet enn å spille, selv om det er en spillskjerm, og da kommer den høye oppløsningen godt med.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Synes det er en god kombo, hva med oss som liker høy oppløsning, og høy framerate? Man kan faktisk bruke en skjerm til noe annet enn å spille, selv om det er en spillskjerm, og da kommer den høye oppløsningen godt med.

 

AtW

 

 

Maskinvaren du må ha for å få 144 fps i 2160p er jo rimelig heftig da. Selv GTX1080 i SLi klarer vel knapt det idag på et tradisjonelt AAA spill? 

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å spille i 4K selv om du har en 4K-skjerm...

 

AtW

 

Nei det er jo helt klart. Men da ville jeg nok heller gått for en skjerm med lavere oppløsning som fks 1440p eller helt ned til 1080p. Min egen erfaring med dem monitorene jeg TV'r jeg har brukt til spill og hvor jeg ikke har kjørt i den native oppløsningen til panelet er at det ser ikke bra ut.

Lenke til kommentar

 

Du trenger ikke å spille i 4K selv om du har en 4K-skjerm...

 

AtW

Hva er da vitsen med å betale ekstra for det. Heller ha en 4K skjerm og en vanlig spillskjerm med lavere oppløsning.

Blir som å ha en Lambo der man bare trykker gassen halvveis inn.

 

 

Jeg skulle tro innlegget mitt var ganske klart, fordi 4K er nyttig til mange andre oppgaver enn spill. Og hvorfor skulle jeg ha to skjermer stående som jeg veksler imellom?

 

AtW

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Du trenger ikke å spille i 4K selv om du har en 4K-skjerm...

 

AtW

 

Nei det er jo helt klart. Men da ville jeg nok heller gått for en skjerm med lavere oppløsning som fks 1440p eller helt ned til 1080p. Min egen erfaring med dem monitorene jeg TV'r jeg har brukt til spill og hvor jeg ikke har kjørt i den native oppløsningen til panelet er at det ser ikke bra ut.

 

 

Halverer du pixeltallet feks, så ser det helt fint ut, dvs kjører spill i 2k. (i tillegg tipper jeg scaling i spill vil bli vanligere etterhvert)

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle tro innlegget mitt var ganske klart, fordi 4K er nyttig til mange andre oppgaver enn spill. Og hvorfor skulle jeg ha to skjermer stående som jeg veksler imellom?

 

AtW

Ja, der er nettop det du skal. Det finnes ikke en skjerm som duger til "alt" og det blir langt billigere å kjøpe to skjermer enn én skjerm som har alt i ett.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Jeg skulle tro innlegget mitt var ganske klart, fordi 4K er nyttig til mange andre oppgaver enn spill. Og hvorfor skulle jeg ha to skjermer stående som jeg veksler imellom?

 

AtW

Ja, der er nettop det du skal. Det finnes ikke en skjerm som duger til "alt" og det blir langt billigere å kjøpe to skjermer enn én skjerm som har alt i ett.

 

 

Nei, det er mye bedre å ha to skjermer i drift hele tiden, enn å bytte mellom to.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skal man spare til denne skjermen kan man like godt spare en skjermkort generasjon for å kunne være i nærheten av å få maks utbytte. Og håper skjermen også får innganger før den kommer da det fort blir kjedelig med bare utganger :D

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å spille i 4K selv om du har en 4K-skjerm...

 

AtW

Enig med deg.

Deilig med høy oppløsning til arbeidsoppgaver. Enda bedre når skjermen går også an å bruke til skikkelig spilling.

Har en 27" Dell med 1440-oppløsning i dag, og jeg synes at 27" er i grenseland smått når for en sånn oppløsning.

Derfor hadde jeg ønsket meg en 30+" av en slik skjerm som har 4k

I mine øyne skjer ting veldig sakte i markedet for PC-skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...