Gå til innhold

SNIKTITT: Nå er Samsungs mellomserie endelig vanntett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

optikken er bittelitt mindre lyssterk enn denn er i Galaxy S7, med f/1.9 mot f/1.7. Lavere tall er bedre.

Tja. Dette må sees i sammenheng med sensorstørrelsen. Dersom sensoren har økt tilsvarende i størrelse så slipper optikken inn like mye lys til sensoren. Nå har jeg ikke funnet noen info om sensorstørrelse, men jeg vil gjette på at sensorstørrelsen har krympet litt sånn at lysfølsomheten har falt litt mer enn disse tallene antyder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung A5 - 2016 versjonen har samboeren min som jobbtelefon. Det er en veldig god telefon jeg selv kunne tenke meg å ha. God skjerm, god batteritid og er rask. Fin størrelse på hele telefonen. Eneste ulempen er at den har lett for å skli ut av hånda og deise i bakken.

 

For samboeren min sin del så har jeg kjøpt et deksel som dekker både foran og bak. (Soft gjennomsiktig TPU). Det fungerer veldig bra.

 

Håper 2017 versjonen løser den utfordringen og ligger bedre i hånda uten å ville falle i bakken hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung A5 - 2016 versjonen har samboeren min som jobbtelefon. Det er en veldig god telefon jeg selv kunne tenke meg å ha. God skjerm, god batteritid og er rask. Fin størrelse på hele telefonen. Eneste ulempen er at den har lett for å skli ut av hånda og deise i bakken.

Kan ikke skjønne at noen tør å bruke telefoner uten deksel i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

 

Samsung A5 - 2016 versjonen har samboeren min som jobbtelefon. Det er en veldig god telefon jeg selv kunne tenke meg å ha. God skjerm, god batteritid og er rask. Fin størrelse på hele telefonen. Eneste ulempen er at den har lett for å skli ut av hånda og deise i bakken.

Kan ikke skjønne at noen tør å bruke telefoner uten deksel i utgangspunktet.

 

 

Godt poeng. Har aldri hatt en telefon uten deksel eller lomme gjennom tidene. Selv de gamle Ericsson og Nokia telefonene hadde jeg etuier til, og det var jo evighetsmaskiner! (f.eks Nokia 1611, 7110, 3210, 3330, 3410, ericsson ga628, gf388, a1018s osv fikk etuier fordi jeg ikke ville at dem skulle få skrammer)

 

Dagens telefoner tåler ingenting, men ser fine ut..

Lenke til kommentar

Når S7 selges for 5000 her, så blir 4500 for en A5 ikke spesielt fristende

Godt poeng. Hvis man ser på A6 2016 så lå den på ned på ca. 4000 kroner ved lansering, og lå derfor ca. en tusenlapp under det S6 kostet rundt samme tid siden den hadde falt til ca. 5000. Siden S6 var en liten "downer" fra Samsung så lå A5 2016 mye bedre an.

 

Nå skal A5 2017 kjempe direkte mot S7, som rettet opp alle feilene med S6, og det til en 500-tall mer enn 2016-utgaven.

Lenke til kommentar

 

Samsung A5 - 2016 versjonen har samboeren min som jobbtelefon. Det er en veldig god telefon jeg selv kunne tenke meg å ha. God skjerm, god batteritid og er rask. Fin størrelse på hele telefonen. Eneste ulempen er at den har lett for å skli ut av hånda og deise i bakken.

Kan ikke skjønne at noen tør å bruke telefoner uten deksel i utgangspunktet.

Jeg bruker min iPhone 7 uten noen form for beskyttelse. Jeg gjør det fordi det er stygt og klumpete med et deksel samt at touch blir mindre responsiv ved bruk av skjermbeskyttelse. Det har gått bra med de siste telefonene jeg har hatt, det handler om å være forsiktig med tingene sine.
Lenke til kommentar

 

Skjermbeskyttelse er jo ikke nødvendig hvis man har et skikkelig cover. Jeg har hatt "wallet-cover" til alle telefonene mine. Da er den helt omsluttet og beskyttet.

Lommebokdeksler er klumpete og lager riper på skjermen.

 

Har aldri hatt problemer med riper på skjermen av slike. Klumpete? Kanskje. Men telefonene er jo så tynne nå at selv med et solid skinndeksel så er det ikke veldig store greiene det er snakk om.

Lenke til kommentar

 

 

Skjermbeskyttelse er jo ikke nødvendig hvis man har et skikkelig cover. Jeg har hatt "wallet-cover" til alle telefonene mine. Da er den helt omsluttet og beskyttet.

Lommebokdeksler er klumpete og lager riper på skjermen.

 

Har aldri hatt problemer med riper på skjermen av slike. Klumpete? Kanskje. Men telefonene er jo så tynne nå at selv med et solid skinndeksel så er det ikke veldig store greiene det er snakk om.

 

Sist jeg hadde deksel brukte jeg det på S6 og S7, det kommer sandkorn og dritt mellom selve dekslet og skjermen som lager riper.

 

Jeg syntes telefonen skal brukes som den er designet, når jeg selger den ett år etter ser den stort sett like bra ut. Det er heller ikke mitt problem hva nestemann som kjøper telefonen syntes om det, kvitt den blir jeg uansett.

 

Når jeg investerer en gitt sum i telefoner hvert år skal de utnyttes som designet for min del. Deksler er aaaalt for tacky. 

Endret av Enquad
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...