Gå til innhold

[Løst] Tanzania - hvor og hva?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å reise ril Tanzania i påsken. Det jeg lurer på er om noen her har noe erfaringer med Tanzania? Jeg ønsker å dra på safari og gjøre ulike ting der. Men vil også ligge på stranda. Har dere noen tips til hvor i Tanzania det er fint å dra, og spennende og morsomme aktiviteter å være med på der?

 

Jeg er forresten student og kan ikke dra på noe luksusferie. Så det må være rimelig innen pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært på safari i Tanzania i august. Hadde kjøpt en pakke.

http://www.afrikasafari.no/tanzania/reiser/safari-tanzania-zanzibar.htm

Fløy inn til Kilimanjaro flyplass og vi ble kjørt vestover i terrengbiler Først Tarangire som var en grei park å starte med og så Ngogogoro og utrolige Serengeti. Manyara på tilbaketuren kunne vi gjerne hoppet over. Det finnes forskjelige standarder på slike turer, men du trenger noen som tar de rundt i terrengbil for de store parkene.

 

1 uke på Zanzibar som var med i standard pakk fikk jeg justert ned til 3 dager, men jeg  burde helt ha droppet det. Ikke noe særlig som badedestinasjon og heller ikke så spennende utflukter. Bruk heller pengene til en liten badeferie noe annet sted. Om du skal reise i påsken bør du vite at det er regntid så badeferie kan du uansett glemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...