Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Slik "oppførsel" er vell å forvente når en betaler slikk og ingenting for abonnement. Husker når en betalte 199 for youngtalk, var det 200 minutt og 200 sms pr måned?

 

Å nei, du. Det var verre enn det. 30 gratis SMS og 200 kr som du kunne bruke fritt til å ringe og sende SMS. SMS kostet 69 øre, eller kanskje mer, og minuttprisen var rundt to kroner.
Lenke til kommentar

 

Slik "oppførsel" er vell å forvente når en betaler slikk og ingenting for abonnement. Husker når en betalte 199 for youngtalk, var det 200 minutt og 200 sms pr måned?

Å nei, du. Det var verre enn det. 30 gratis SMS og 200 kr som du kunne bruke fritt til å ringe og sende SMS. SMS kostet 69 øre, eller kanskje mer, og minuttprisen var rundt to kroner.

 

 

Haha stemmer, shit jeg hadde dette abonnementet lenge. 1 krone for ny mobil fristet for mye i den tiden :p Nå betaler jeg vell mer i skatt på mobilbruk enn det koster for abonnement om dagen.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eg har tabba meg ut ja og skylder ikkje på andre. Eg må betale nesten 500 kroner for eit overforbruk på ca 400 mb. Eg klarer meg vanligvis bra med 1 GB og betaler gjerne tilleggspakke når eg treng meir. Det er fullt mogleg å organisere tenesta slik at overforbruk blir registrert på tilleggspakken, slik OneCall gjer. At KomplettMobil har valgt ei anna løysing er deira val. Mitt val er å skifte leverandør. Ingen grunn til å bli matt Kynxx.

 

 

Om du ønsker Telenor-dekning videre så har Hello.no en grei løsning på overforbruk:

Når inkludert mengde er brukt opp vil du automatisk få en ny datapakke. Har du et abonnement på 1 GB får du 1 GB til for 100 kroner. Dersom denne brukes opp vil du få enda en pakke på 1 GB til 100 kroner. Dersom også denne brukes opp, det vil si at du totalt har brukt 3 GB, vil vi sperre for videre bruk av data ut måneden. Denne sperren kan du selv oppheve på Mine sider, og du kan da surfe videre resten av måneden med 128 Kbps hastighet til 10 øre per MB. Merk at tjenester som eksempelvis streaming av video ikke vil fungere særlig godt. 

 

De selger abonnement med 1 GB data og fri bruk av ordinære ringeminutter, sms og mms til 98 kr mnd.

 

 

Jeg skrev akkurat dette for noen få kommentarer siden, har du ikke sett det?

Lenke til kommentar

Overraska over at komplett holder på sånn. Har aldri hatt noen teite overraskelser eller slikt med de før.

 

Noe lignende skjedde med meg for 2 år tilbake, en app som hadde blitt oppdatert med ny versjon dreiv å konstant refresha og brukte haugevis av GB på veldig kort tid. La bare merke til det for telefon gikk tom for strøm på bare noen timer. Da hadde jeg Chess, de fjernet kostnaden fra abonnementet mitt, ga meg 500mb gratis og sa "Alle kan være uheldige i blandt, og vi synes ikke det skal koste deg flere tusen kroner".

 

Det er fader meg god kundeservice. Noe komplett har. Men tydeligvis ikke på mobilabonnement.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hos Hello er det vel slik at man automatisk får 1 GB ekstra pakke automatisk for kr. 99,-. Dette er vel bra men selvsagt litt kjipt om man bare går over grensen med noen få MB.

Lenke til kommentar

 

(...)

 

Sjekka vilkåra til OneCall. Der er tilleggspakkane gyldige og dekker opp overforbruk berre dei blir bestilt innen utgangen av månaden.

Er du sikker på at datapakkar bestilt hos One Call har tilbakevirkande kraft på forbruk tidlegare i månaden?

 

 

Eg spurde kundeservice særskilt om dette før eg bestilte og dei var svært tydelege på at det var slik. Stmmer dessuten med kona sine erfaringar som OneCall kunde i eit års tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

4 øre per MB er jo sympatisk.

hei glemte av dette. Men undersøkte på mitt abbo (20gb) å der settes hastighet ned til 128kb/s å det er faktisk 4 øre pr mb.

 

Annen praksis på mindre abb så jeg. Men mener nå selv at dette er en ok praksis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg setter gjerne en grense på min mobil fordi jeg da slipper abonnement som er dobbelt så dyre for å sikre meg. Ikke verre enn å bestille ekstra data når varselet kommer. Dette er såpass enkelt at man ikke bør ha problemer med å få gjort det.

 

Ziimba! Sidene til Hello er noe rotete, men de fungerer etter litt øvelse! Ikke noe for bestemor, men oss som ikke har problemer med å klikke på linker og faner.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...