Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ryggekamera på toyota prius 2008 model


Vikki

Anbefalte innlegg

Halloen folkens..

 

 

lite spm. her.

 

mitt ryggekamera er meget blørete (les: ubrukelig) jeg kontaktet jæger og ble fortalt at linsen kunne ikke byttes ut på denne modellen - hele kameraet må byttes ut.

 

Det billigste verkstedet som kunne utføre dette ville ha 6000 kr (!)

 

så da lurer jeg på følgende:

 

1. kan jeg kjøpe nytt kamera online og ta det med slik at de kun betaler for jobben ?

2. hvor på nett kan jeg finne samme kamera`et som er i bilen min nå?

 

 

Noen andre anbefalinger, tips eller linker taes i mot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det på innsiden eller utsiden av linsen kamraet er slitt?

 

Dersom det er på utsiden så kan du prøve å "rubbe" det ned slik at du får en jevn overflate igjen.

 

 

Om dette er mulig så er det rart at verkstedet ikke nevnte det for deg.

WOW, din lille gluping !!!!.. nå ble jeg KJEMPE glad - det hadde jeg aldri tenkt på selv :) hehehe vel, det er litt blørete til vanlig, men når det regner eller er ordentlig kaldt ute så ser man ingenting så jeg vet ikke om det er utsiden eller inni. Men virker som det kan være blørete på utsiden (som kanskje kan fikses slik som du tipset om) og så blir det dugg på innsiden ved regn og kulde (kan vel ikke gjøre noe med det ? eller kan jeg ta av linsen og rubbe begge sider og ta linsen på igjen med eventuelt noe som kan gjøre det kompakt og tett ? 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke Toyota Prius selv, så jeg vet ikke hvordan det er bygget opp bak der.
 

Det kan høres ut som det er fukt på innsiden om du sier det blir verre når det er kaldt.

 

Ellers går jeg ut i fra du har prøvd å bare vaske utsiden av linsa. Nå som det saltes mye på norske veier så vil det jo utrolig raskt bygge seg opp salt på utsiden.

 

Her er det flere som har samme problem som deg:

https://priuschat.com/threads/factory-backup-camera-useless-in-rain.76470/page-2

 

Dersom det bare er smuss og fukt på linsa:

http://bilxtra.no/rain-x-rain-repellent-200ml

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...