Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En jul uten Jesus har liten verdi. Det blir som en pakke med ingenting i.

God jul!

Jul stammer jo fra norrøn mytologi og ble adoptert og endret for å passe med kristendom. Feiringen ble ca det samme, men historien ble endret.

Så jul har historisk sett veldig lite med kristendom å gjøre. Du feirer en norrøn høytid med jesus, jeg feirer en norrøn høytid uten å blande inn religion.

 

Hva er egentlig den store forskjellen?

Ellers er feirer vel ikke en god kristen andre religioners høytider uten å bryte med de ti bud?

 

God jul :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En jul uten Jesus har liten verdi. Det blir som en pakke med ingenting i.

 

God jul!

Den kristne verdi arven som slår igjennom ser jeg...  :)

 

Har intet behov for å bli løyet til og derfor feirer jeg jul uten løgnene til kristne (Legg merke til at jeg ikke sier kristendom, for det står ingenting i bibelen om at jesus fødsel var i desember, dette har kristne jugd inn senere... )

 

Så god jul til deg. Så får du heller tenke dine "rettferdige" tanker om hvor tom jula er for alle andre enn deg selv, da gir deg nok den ekte kristne ånden og jule stemningen tenker jeg  :) Ingen kristen jul uten at de ihvertfall hater noen eller syntes "synd" på noen, ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En jul uten Jesus har liten verdi. Det blir som en pakke med ingenting i.

 

God jul!

 

Ens fødselsdagen ikke det viktigste i ens liv, skal ikke feires.

 

Pred 7: 8: Bedre er et godt navn enn god olje og bedre dødsdagen enn den dag en ble født. Bedre er enden på en ting enn begynnelsen, bedre å være tålmodig enn overmodig.

Lenke til kommentar

Jula er en helligdag hvor barna samles i store saler og kommer løpende i kjoler, så titter hele verden på disse barna på tv skjermen og får et "inntrykk" av hvor lykkelig barna er. Så er det også de barna som ikke er tilstede i den salen, de kan du ikke se.

Lenke til kommentar

Jula er en helligdag hvor barna samles i store saler og kommer løpende i kjoler, så titter hele verden på disse barna på tv skjermen og får et "inntrykk" av hvor lykkelig barna er. Så er det også de barna som ikke er tilstede i den salen, de kan du ikke se.

Atte hæ..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En jul uten Jesus har liten verdi. Det blir som en pakke med ingenting i.

 

God jul!

Julen er jo en hedensk skikk som kristendommen rappet. Jesus hadde altså ingenting med julen å gjøre opprinnelig. Dermed blir det mildt sagt merkelig å påstå at en jul uten Jesus har liten verdi. Det er jo Jesus som ikke har noen verdi siden han egentlig ikke har noe med julen å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...