Gå til innhold

RYKTE: XPS 15 blir en skikkelig MacBook Pro-«killer»


Anbefalte innlegg

Jeg lagde en tråd her ang problemet: https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5vdurm/so_i_got_a_9560_and_it_has_coil_whine_when/

 

Jeg ringte teknisk support i dag. Må si det var noen andre boller enn den ikke-eksisterende salgsavdelingen deres. Long story short, Dell kjenner til problemet og slipper et nytt hovedkort i mars som åpenbart fikser coil whine problemet. De sender en tech fyr hjem til meg som bytter hovedkortet, og da forhåpentligvis løser problemet. 

 

Har brukt den en del timer i dag. Maskinen virker veldig fin og stabil. Ingen lagging, flimmer eller andre bugs. Ser ut som at dette blir en keeper, hvis bytte av hovedkortet er det som skal til for å gjøre den tilnærmet perfekt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant strategi, de har pøst alle ressurser inn i support heller enn salg med andre ord :D

Er vel kanskje fordi de stort sett har bedriftskunder, og de har litt andre krav. Og at den samme avdelingen gjerne har ansvaret for support av XPS produkter? Du har jo tross alt 1 år support på døren inkludert. Så er vel muligens heller et tilfelle av at de har pøst mye penger inn i bedriftsdelen av selskapet i Norden, men ikke for vanlige forbrukere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Godt mulig du har rett. Og de regner vel sikkert med at tredjepartsbutikker (Dustin) håndterer salg til privatpersoner. Uansett grunn liker jeg fordelingen av ressurser. Ser mye heller at de bruker fortjenesten på å reparere gamle produkter enn å selge meg nye.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

Er det greit å kjøpe XPS nå? Eller er det en del problemer nå i begynnelsen som gjør det lurt å vente, eller noe annet? Har en 10%-kupong så haster ikke å kjøpe med en gang. Er det eventuelt andre gode alternativer til XPS 15, skal brukes i sammenheng med studier  :)

Lenke til kommentar

Med den supporten de gir, så ser jeg ikke noe i veien for å kjøpe en maskin.

 

Jeg har irritert meg litt over at filmer på youtube og facebook ikke laster inn bra nok. Så jeg henvendte meg igjen til reddit, det viser seg at Killer kortet som sitter i er av ganske dårlig kvalitet, eller driverstøtten er ganske ræv. Så flere har fått byttet det inn i et Intel 8265 kort (https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5tcvtu/killer_1535_to_intel_8265_wifi_card_upgrade_for/). 

Så jeg kontaktet support igjen da, tenkte gi det et forsøk. Og jaggu tok det ikke mange minuttene før de har bestilt et nytt kort til meg, som er på vei i posten as we speak. 

 

Må si denne kundestøtten virkelig har overrasket meg, skulle jo også bare mangle når man punger ut såpass mye penger for en laptop. 

 

Jeg er på syvende time med bruk nå. Arbeid i word, streamet en del youtubefilmer og hørt på musikk. Fortsatt 25% igjen. Begynner å bli ganske fornøyd med denne maskinen nå! 

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

Med den supporten de gir, så ser jeg ikke noe i veien for å kjøpe en maskin.

 

Jeg har irritert meg litt over at filmer på youtube og facebook ikke laster inn bra nok. Så jeg henvendte meg igjen til reddit, det viser seg at Killer kortet som sitter i er av ganske dårlig kvalitet, eller driverstøtten er ganske ræv. Så flere har fått byttet det inn i et Intel 8265 kort (https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5tcvtu/killer_1535_to_intel_8265_wifi_card_upgrade_for/). 

Så jeg kontaktet support igjen da, tenkte gi det et forsøk. Og jaggu tok det ikke mange minuttene før de har bestilt et nytt kort til meg, som er på vei i posten as we speak. 

 

Må si denne kundestøtten virkelig har overrasket meg, skulle jo også bare mangle når man punger ut såpass mye penger for en laptop. 

 

Jeg er på syvende time med bruk nå. Arbeid i word, streamet en del youtubefilmer og hørt på musikk. Fortsatt 25% igjen. Begynner å bli ganske fornøyd med denne maskinen nå! 

 

 

Er vel samme problemet med alle maskinene da, litt irriterende å måtte henvende seg til support med en gang du får PCen hvis nettverkskortet er så dårlig... 

Lenke til kommentar

De selger versjoner med Intel kortet som standard. Dessverre kan du ikke velge det for hvilken som helt config. Kanskje du kan spør support derimot, må være billigere å bytte før enn etter. Killer network fikk de vel fordi folk klaget på Realtek løsningene om jeg ikke husker feil. Og Realtek er hva de aller aller fleste har. Killer skal liksom være bedre, men jeg har bare hørt om problemer med Killer. Min XPS har Realtek. Har hatt Intel kort i bærbar før som jeg ville sagt var bedre. På desktop derimot har jeg hatt mer problem med mitt Intel kort enn Realtek kortene jeg har hatt. Var en merkelig feil som jeg fant en .exe fil fra en Intel ingeniør på forumet deres som fikset problemet. 

 

 

Ellers sa Hotel Papa at Dell slipper nytt HK i mars som fikser coil whine problemene, så sikkert lurt å vente til det skjer i så fall, og få bekreftet at det er PC med nytt HK du kjøper.

Lenke til kommentar

Etter at maskinen har oppført seg noenlunde bra over en periode, så startet den med å flimre da jeg åpnet den i morges. Kontaktet dem via teknisk støtte og chattet med dem der, veldig serviceinnstilte og virker interesserte i at kunden skal få løst problemet. Jeg trodde Apple sin kundesupport var bra, men dette er nok noe av det bedre jeg har vært borti. Særlig digg at man kan chatte med dem. Uansett, så vil jeg bli kontaktet av en servicetekniker i morgen, som da angivelig skal komme hjem til meg for å bytte ut noen deler. 

 

Siden jeg er såpass fornøyd med den når den virker som den skal, så tenker jeg at jeg vil gi dette en sjanse før den eventuelt går i retur. 

 

Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

Etter at maskinen har oppført seg noenlunde bra over en periode, så startet den med å flimre da jeg åpnet den i morges. Kontaktet dem via teknisk støtte og chattet med dem der, veldig serviceinnstilte og virker interesserte i at kunden skal få løst problemet. Jeg trodde Apple sin kundesupport var bra, men dette er nok noe av det bedre jeg har vært borti. Særlig digg at man kan chatte med dem. Uansett, så vil jeg bli kontaktet av en servicetekniker i morgen, som da angivelig skal komme hjem til meg for å bytte ut noen deler.

 

Siden jeg er såpass fornøyd med den når den virker som den skal, så tenker jeg at jeg vil gi dette en sjanse før den eventuelt går i retur.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UZ70xlVNT3Y

Har du Full HD eller 4K-skjerm?

Lenke til kommentar

Long story short, Dell kjenner til problemet og slipper et nytt hovedkort i mars som åpenbart fikser coil whine problemet.

 

Short story long, det blir nok ikke fikset. Dell går frem og tilbake mellom "nei, det problemet vet vi ikke om", "vi vet om problemet og det vil komme en ny versjon" og "det er meningen det skal være slik". Tro meg, coil whine har det vært på alle XPS modeller jeg har hatt, og det hele startet med XPS m1330(fra 2007). På mer eller mindre alle maskinene siden den har de sagt alle de tre tingene, men faktum er at jeg sitter her med en XPS 13 9343 og en XPS 13 9350 og begge to har coil whine fra grafikkdelen i prosessoren.

 

Tro meg, jeg har hatt flere hovedkort byttet.

 

Killer network fikk de vel fordi folk klaget på Realtek løsningene om jeg ikke husker feil. Og Realtek er hva de aller aller fleste har.

 

Du blander nok broadcom og realtek her.

 

Når det kommer til trådløst så er det som regel broadcom eller intel som er i XPS laptopene, ikke realtek. Realtek blir som regel brukt til kablet. Det mest normale er broadcom aka "Dell wireless", etterfulgt av Intel. Nå selges de og med Killer. Alienware laptopene har i lengre tid blitt solgt med killer. Det er ingen tvil om at intel sine er de beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du Full HD eller 4K-skjerm?

4K.

 

Short story long, det blir nok ikke fikset. Dell går frem og tilbake mellom "nei, det problemet vet vi ikke om", "vi vet om problemet og det vil komme en ny versjon" og "det er meningen det skal være slik". Tro meg, coil whine har det vært på alle XPS modeller jeg har hatt, og det hele startet med XPS m1330(fra 2007). På mer eller mindre alle maskinene siden den har de sagt alle de tre tingene, men faktum er at jeg sitter her med en XPS 13 9343 og en XPS 13 9350 og begge to har coil whine fra grafikkdelen i prosessoren.

 

Tro meg, jeg har hatt flere hovedkort byttet.

Vel, blir det ikke fikset i løpet av tre forsøk, så får de den jo bare i retur. 

 

Når er det du får coil whine på din? Når den er plugga i eller når den går på strøm?

Lenke til kommentar

 

Killer network fikk de vel fordi folk klaget på Realtek løsningene om jeg ikke husker feil. Og Realtek er hva de aller aller fleste har.

 

Du blander nok broadcom og realtek her.

 

Når det kommer til trådløst så er det som regel broadcom eller intel som er i XPS laptopene, ikke realtek. Realtek blir som regel brukt til kablet. Det mest normale er broadcom aka "Dell wireless", etterfulgt av Intel. Nå selges de og med Killer. Alienware laptopene har i lengre tid blitt solgt med killer. Det er ingen tvil om at intel sine er de beste.

 

Hehe, det stemmer selvfølgelig. Intel er definitivt best ja, men det er vel dyrere, og viktig å spare penger....

 

Har ikke coil whine på min XPS 13 9350 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lagde en tråd her ang problemet: https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5vdurm/so_i_got_a_9560_and_it_has_coil_whine_when/

 

Jeg ringte teknisk support i dag. Må si det var noen andre boller enn den ikke-eksisterende salgsavdelingen deres. Long story short, Dell kjenner til problemet og slipper et nytt hovedkort i mars som åpenbart fikser coil whine problemet. De sender en tech fyr hjem til meg som bytter hovedkortet, og da forhåpentligvis løser problemet. 

 

Har brukt den en del timer i dag. Maskinen virker veldig fin og stabil. Ingen lagging, flimmer eller andre bugs. Ser ut som at dette blir en keeper, hvis bytte av hovedkortet er det som skal til for å gjøre den tilnærmet perfekt. 

 

Har du fått nytt hk ennå? Jeg får min 9560 på mandag. Litt irriterende at jeg måtte ha 4k-skjerm for å få 1 TB, menmen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...