Gå til innhold

Trenger tips til kosthold/diett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Men dette som du skriver: "I praksis kan man sluke 625g protein og fortsatt rase ned i vekt." er en gedigen overdrivelse.

Nei, hvis 2000 kcal er deff-nivå for en og denne personen spiser 2500 kcal med en termisk effekt på 25% så vil denne personen gå ned i vekt på lik linje som alt annet på 2000 kcal for denne personen. 

 

Så klart er det urealistisk at noen spiser sånn, men kcal er kcal. 

Lenke til kommentar

Deff = gå ned i vekt = teoretisk spise 500 kcal mindre en vanlig + trene for ca 500 kcal pr dag , inkludert 3 økter styrke i uka for å holde på muskelmassen som = ca en kg ned i uka i fett hvis alt gikk etter planen. 

 

Det er det teoretiske, det letteste er å telle kalorier og estimere, så justerer man opp eller ned etter fremgangen.

Det må alle gjøre da man bare kan regne seg ut til sånn ca for en kropp. 

Lenke til kommentar

Deff = gå ned i vekt = teoretisk spise 500 kcal mindre en vanlig + trene for ca 500 kcal pr dag , inkludert 3 økter styrke i uka for å holde på muskelmassen som = ca en kg ned i uka i fett hvis alt gikk etter planen.

 

Det er det teoretiske, det letteste er å telle kalorier og estimere, så justerer man opp eller ned etter fremgangen.

Det må alle gjøre da man bare kan regne seg ut til sånn ca for en kropp.

Så du er fullstendig uenig med dette?

 

Dette tenker egentlig jeg. Men men.

 

1) Preppe mat i bokser hver søndag. Skal spise to sånne bokser om dagen. All boksene inneholder kjøtt og forskjellig grønnsaker. Samt ris og poteter. Men skal varierer maten. Maksimalt 2200 kalorier, vanligvis spiser jeg kanskje 2500-2600.

 

2) Du sier at jeg trenger 1g proteiner x2 kroppsvektz. Altså rundt 170 gram proteiner om dagen, er det ikke mye? Burde vel investert i et proteinpulver?

 

3) Tenker å trene 6/7 dager i uka. Treningsprogrammet jeg vil bruke er som følger, det er henta herifra: http://forum.bodybui...php?t=120276541 (les lenger ned for hva brukeren spiser osv)

 

Treningsprogrammet er som følger:

 

MANDAG(bryst triceps)

 

Dumbell chest press, Bb incline, weighted dips, crossovers, triceps pulldown

 

TIRSDAG

 

t bar rows, Cable rows, dumbell rows, hammer curls, preacher curls,

 

ONSDAG:

 

Deadline, front squats, lunges, calf raises, ham curls

 

TORSDAG(abs):

 

Cable crunches, decline crunches, knee raises

 

FREDAG:

 

Dumbell press, weightes pullups, front raises, lat pulldown, face pulls

 

LØRDAG: Fri

 

SØNDAG:

 

Cable crunches, decline russian twist, decline crunches, back extensions, side bends

Lenke til kommentar

Kroppsvekg x 40 = kcal pr dag

Trene ett program som har med deload og progresjon.

For eks RYP

Har trent ss før, helt ok og dette er vel noe av fet samme. Men følte ikke at musklene ble så mer synlige egt. Men jeg tok 10-15 kg meg på alle baseøvelsene

 

Hva tenker du om dette programmet? http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethins-12-week-muscle-building-trainer.html

Endret av Kim1111
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...