Gå til innhold

Altibox omfavner UHD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Boksen bruker Android 5.1 som operativsystem og det gjør det nok mye lettere å få tak i apper. Den er utstyrt med en firekjerne 64-bit ARM Cortex A53 prosessor og en multikjerne Mali T720 GPU. Det høres ut som spesifikasjonene på en moderne mobiltelefon og det er neppe dumt med tanke på pris, ytelse og tilgjengelighet på komponenter. Fjernkontrollen er Bluetoothbasert så boksen kan godt stå inne i et skap

Vel dette høres som en android TV boks på ebay?

 

H96 PRO TV Box Amlogic S912 Octa Core ARM Cortex-A53 3G/16G WiFi Android6.0

Denne er mye kraftigere en altibox sin.

 

Hvorfor heller ikke oppdatere http://tvoveralt.altibox.no/ til å gjøre det til webtv?

Da dekodere er gammeldags. Usikker på nettflix og tv2 sumo er på plass.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Skal jeg dømme etter Altibox tidligere lovnader så blir dette neppe tilgjengelig for meg før om 2-3 år. Problemet til Altibox (og andre distributører) er at teknologien løper fra de. De henger ikke med. Det gjør ikke deres leverandører og forhandlere heller. Hele kjeden blir fraløpt av teknologien. Om 7-8 måneder har Altibox et nytt konsept, uten at det kommer flertallet av brukerne tilgode. Husk at de er bare en hub. Globale aktører som Netflix og AppleTV tar gradvis over posisjonene til Altibox, Get, CanalDigital etc på litt ulike måter. Prisene som Altibox kommer med er vel mest for å selge mer bredbåndshastighet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

"Det billigste abonnementet koster 899 kroner. Det inkluderer 150 Mbit/s synkront internett, 43 TV-kanaler og muligheten til å starte programmene på nytt forfra. Men ikke opptak.

 

Men siden Altibox er basert på partnere kan disse prisene variere etter hvor man bor i landet."

I følge Lyse(Partner) kjører ikke dem bundel på 150mbit.

Sitat fra Lyse chat:
Vi har ingen bundle-pakker for 150/150 så da ville det blitt frittstående produkter. 649,- for 150/150 og 399,- for tv-basis. Så kommer evt opptakstjenesten til 79,- på toppen av dette, totalt 1127,- pr mnd.

De kjører dog 1099 i mnd med 300/300 opp-ned hastighet + TV og opptaksmuligheter. Er selv ikke intressert i 1100 i mnd.

Så deres billigste tilbud blir da 1100kr mnd. Misfornøyd.

 

Edit: Som roar1961 sier, de selger for det meste pga hastigheten på nettet så min løsning (med lyse/altixbox) blir nok å droppe dem som TV leverandør. Er mange andre som kan gi meg tv sendinger som jeg ønsker å da ender opp i pris jeg betaler idag med 40/40 + tv fra Lyse (rundt 900kr). Bare jeg da får 150/150

Endret av Stian2345
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som antar gratis dekoder gjelder kun borettslag?

Har mine mistanker om det. Da det ofte er slik, borettslag kunder slipper billigere unna.

 

Har også mine mistanker at 4k ikke merkes forskjell slik 4k youtube er på pc.

Si fra hvis dere opplever det samme. Da spec på dekoderen har jeg noe tvil.

Men godt mulig det er stabil tjeneste.

 

Selv tror jeg på youtube\nettflix\webtv vil ta mere av.

Da prisene er vel noe stive.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som antar gratis dekoder gjelder kun borettslag?

Har mine mistanker om det. Da det ofte er slik, borettslag kunder slipper billigere unna.

 

Har også mine mistanker at 4k ikke merkes forskjell slik 4k youtube er på pc.

Si fra hvis dere opplever det samme. Da spec på dekoderen har jeg noe tvil.

Men godt mulig det er stabil tjeneste.

 

Selv tror jeg på youtube\nettflix\webtv vil ta mere av.

Da prisene er vel noe stive.

 

Merker ikke forskjell på 4K YouTube? Jeg merker MYE forskjell. :)

 

Men uavhengig om Altibox holder det de lover her, så må jeg si at jeg gleder meg noe helt sykt til Premier League i 4K HDR med 60 - 120 bilder i sekundet. Det finnes et demoklipp fra Samsung med kamp mellom Athletico Madrid og Barcelona i 4K HDR. Det er helt EKSTREMT hvor mange flere detaljer en får med seg. Idretten blir totalt forvandlet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som antar gratis dekoder gjelder kun borettslag?

Har mine mistanker om det. Da det ofte er slik, borettslag kunder slipper billigere unna.

 

Har også mine mistanker at 4k ikke merkes forskjell slik 4k youtube er på pc.

Si fra hvis dere opplever det samme. Da spec på dekoderen har jeg noe tvil.

Men godt mulig det er stabil tjeneste.

 

Selv tror jeg på youtube\nettflix\webtv vil ta mere av.

Da prisene er vel noe stive.

Merker ikke forskjell på 4K YouTube? Jeg merker MYE forskjell. :)

 

Men uavhengig om Altibox holder det de lover her, så må jeg si at jeg gleder meg noe helt sykt til Premier League i 4K HDR med 60 - 120 bilder i sekundet. Det finnes et demoklipp fra Samsung med kamp mellom Athletico Madrid og Barcelona i 4K HDR. Det er helt EKSTREMT hvor mange flere detaljer en får med seg. Idretten blir totalt forvandlet.

 

 

 

Tja, jeg syntes stortsett 1080P@60 ser bedre ut enn 4K@30 på YouTube. Om det skyldes 4K-utstyret som brukes på videoene som er tilgjengelig i 4K, eller at jeg rett og slett syntes HFR har større betydning for bildekvaliteten enn 4K er jeg noe usikker på.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som antar gratis dekoder gjelder kun borettslag?

Har mine mistanker om det. Da det ofte er slik, borettslag kunder slipper billigere unna.

 

Har også mine mistanker at 4k ikke merkes forskjell slik 4k youtube er på pc.

Si fra hvis dere opplever det samme. Da spec på dekoderen har jeg noe tvil.

Men godt mulig det er stabil tjeneste.

 

Selv tror jeg på youtube\nettflix\webtv vil ta mere av.

Da prisene er vel noe stive.

Merker ikke forskjell på 4K YouTube? Jeg merker MYE forskjell. :)

 

Men uavhengig om Altibox holder det de lover her, så må jeg si at jeg gleder meg noe helt sykt til Premier League i 4K HDR med 60 - 120 bilder i sekundet. Det finnes et demoklipp fra Samsung med kamp mellom Athletico Madrid og Barcelona i 4K HDR. Det er helt EKSTREMT hvor mange flere detaljer en får med seg. Idretten blir totalt forvandlet.

 

 

 

Tja, jeg syntes stortsett 1080P@60 ser bedre ut enn 4K@30 på YouTube. Om det skyldes 4K-utstyret som brukes på videoene som er tilgjengelig i 4K, eller at jeg rett og slett syntes HFR har større betydning for bildekvaliteten enn 4K er jeg noe usikker på.

 

Men her får vi altså i pose og sekk. :)

Lenke til kommentar

"Fra 2016 er det håp om enda en forbedring av UHD-standarden, såkalt fast frame rate. Da skal det være mulig å overføre sendingene med 120 helbilder i sekundet og det skal Altibox nye plattform ikke ha noe problem med."

 

Regner med det menes 2017 her? Hvordan skal den nye Altibox platformen støtte UHD i 120fps når hdmi 2.0 "kunn" støtter UHD i 60hz? HDMI v2.1 er enda ikke klar, så med mindre den nye boksen til altibox har DisplayPort eller SuperMHL så kan jeg ikke skjønne at dette stemmer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

"Fra 2016 er det håp om enda en forbedring av UHD-standarden, såkalt fast frame rate. Da skal det være mulig å overføre sendingene med 120 helbilder i sekundet og det skal Altibox nye plattform ikke ha noe problem med."

 

Regner med det menes 2017 her? Hvordan skal den nye Altibox platformen støtte UHD i 120fps når hdmi 2.0 "kunn" støtter UHD i 60hz? HDMI v2.1 er enda ikke klar, så med mindre den nye boksen til altibox har DisplayPort eller SuperMHL så kan jeg ikke skjønne at dette stemmer.

 

Sikkert bare vås fra dem

Lenke til kommentar

Skal jeg dømme etter Altibox tidligere lovnader så blir dette neppe tilgjengelig for meg før om 2-3 år. Problemet til Altibox (og andre distributører) er at teknologien løper fra de. De henger ikke med. Det gjør ikke deres leverandører og forhandlere heller. Hele kjeden blir fraløpt av teknologien. Om 7-8 måneder har Altibox et nytt konsept, uten at det kommer flertallet av brukerne tilgode. Husk at de er bare en hub. Globale aktører som Netflix og AppleTV tar gradvis over posisjonene til Altibox, Get, CanalDigital etc på litt ulike måter. Prisene som Altibox kommer med er vel mest for å selge mer bredbåndshastighet.

Altibox selger jo både Internet og TV. Om folk kjøper mye Internet og ikke så mye TV er det vel det samme for dem. De tilbyr jo begge deler, så uansett hva folk gjør om det er Netflix eller NRK så bruker de fortsatt Altibox. Vi har over 1 million som ser vanlig TV hver fredag.

 

 

Sitat fra Lyse chat:

Vi har ingen bundle-pakker for 150/150 så da ville det blitt frittstående produkter. 649,- for 150/150 og 399,- for tv-basis. Så kommer evt opptakstjenesten til 79,- på toppen av dette, totalt 1127,- pr mnd.

 

 

Det er jo snakk om nye priser som vil komme. De har det ikke nå. Tviler på at de lyver når de snakker med tek.

 

Noen som antar gratis dekoder gjelder kun borettslag?

Har mine mistanker om det. Da det ofte er slik, borettslag kunder slipper billigere unna.

 

Har også mine mistanker at 4k ikke merkes forskjell slik 4k youtube er på pc.

Si fra hvis dere opplever det samme. Da spec på dekoderen har jeg noe tvil.

Men godt mulig det er stabil tjeneste.

 

Selv tror jeg på youtube\nettflix\webtv vil ta mere av.

Da prisene er vel noe stive.

Altibox gir ut gratis dekodere til alle kunder hele tiden. Så jeg tviler ikke på at alle får denne gratis også. Alle selskaper er ikke like.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...