Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital ZyXEL P8702N Router - WiFi problem


Anbefalte innlegg

Jeg har et forferdelig irriterende problem i ny leilighet (nybygg).

Det følger med bredbånd fra Canal Digital som er nymontert.

 

Når det er sagt, så får jeg bare ikke koblet til 2,4GHz nettverket. 

5GHz nettverket fungerer fint under hele prosessen

2,4GHz nettverket er aktivert, har prøvd å bytte navn på det og nytt passord, testet ny kanal/frekvens, også prøvd å resette router. (JA, jeg trenger 2,4GHz nettet da en del av enhetene ikke støtter 5GHz).

Brige går også når jeg har testet med en annen router.

 

1. 2,4GHz ser tilsynelatende ut til å fungere. Jeg ser nettverket på alle enheter når jeg søker etter nett

2. Når jeg prøver å koble meg til det, spør det etter passord. Jeg taster inn passord.

3. Enhetene kobler til (tilkoblet) og det går 5-10 sekunder før nettverket forsvinner fra enheten og enheten er ikke koblet til. 

 

Etter dette så er det ikke mulig å finne nettverket på enheten som har forsøkt å koble til. For å få opp nettverket under "nettverk" på nytt, må jeg gå inn og slette nettverket fra enheten manuelt. Først da kommer nettet opp igjen, og man kan gjøre samme prosess igjen. 

 

Testet på:

Macbook Air

Dell E5250 (win10)

Lenovo nettbrett (android)

Sony Xperia Telefon

Iphone

HP laptop W7

 

Jeg lukter defekt router, om ikke noen har løst samme problem.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en sådan router og har slitt noe med bortfall av signal på 2,4GHz. Jeg sleit med at et IP-kamera falt ut. Når jeg scannet for nettverk kom routeren opp med signalstyrke fra nesten helt på topp, til nesten fraværende, og noen ganger fant ikke kameraet routeren i det heletatt. Jeg løste problemet med et accesspunkt nærmere kameraet, men det er jo interessant om det er kjente problemer med routeren. Current Firmware Version: 1.00(AAJX.13)b1_1014

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke noen guru, men jeg vil tippe du har en enhet med en aktiv USB3 kabel veldig nære routeren. Har hatt det samme problemet selv. Jeg har en Asus Router hvor Wi-Fi er deaktivert men jeg kan alikewell se en SSID som bare heter Asus og som bare er en fantom SSID. Hvis man søker på nett kan man se at USB3 lager interferens med 2.4GHz wi-fi. Prøv å disable alt av USB3 som er i nærheten aw Zyxel routeren og se hva som skjer da. Prøv å flytte alt som har med USB3 å gjøre minst en meter eller mer fra Zyxelen inntil det går an å connecte og få godt signal. Det finnes muligens skjerma USB3 kabler, har ikke sjekka.   

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...