Gå til innhold

Sony Xperia XZ, XZs og XZ Premium diskusjonstråd


Trond HB

Anbefalte innlegg

 

Hei folkens!

 

Jeg har en xperia xz som er ca 1 år gammel. Jeg har fått Nougatt 7.1.2 på den nå. Og den er blitt helt vanvittig treg. Fra jeg tar av skjermlåsen så bruker den liksom litt tid på å "våkne" Akkurat som den må laste inn alt og gjøre seg klar til bruk. Absolutt alt er tregt. Åpne en ny fane med Chrome, facebook med messenger, kamera. Og snapchat bruker seriøst 30sekunder eller noe før den er klar til å ta bilder,har lasta inn stories osv. Den har blitt mer og mer treg de siste mnd. Jeg har tømt den for alt av overflødige apper jeg ikke bruker. Overført omtrent alt til eksternt minnekort. Og har 14 gb ledig plass på mobilen. Har tømt buffer, logger, cacher og deaktivert tjenester jeg ikke bruker. 

 

Er dette bare android sin bane? 

Jeg vurderer å få meg en Google Pixel da dette er reneste formen for android. Eller i verstefall så har jeg faktisk vurdert å gå over til Iphone?

 

Det er synd fordi jeg liker veldig godt Sony. Både når det kommer til design, byggekvalitet, skjerm osv.

 

Setter pris på tips, synspunkter :)

 

Etter det jeg kan se er siste versjonen til XZ Android 7.1.1?

 

Oi det har du helt rett i, rett og slett en skrivefeil av meg der. 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på å kjøpe en XZ2 (med trådløse ørepropper) ca 8000 eller XZ1 ca 4500. Regner med å kunne ha XZ2 ca 3 år og XZ1 ca 2 år. Ser på tester at S9 har bedre kamera - som jo teller en del. Batteritid på Sony antakelig bedre.

Sony har kjappere oppdatering er på android. 

Jeg har en Z3+ nå, har hatt den i 2,5 år og nå begynner batteriet å bli dårligere. Litt opp og ned, prøver å fjerne apper som bruker litt ekstra. Ofte varer den dagen ut og vel så det, men mer tull enn før. varmere telefon til tider.

 

Hva anbefaler dere å kjøpe?

Bør jeg kjøpe en S9, er Samsung best på både kamera og batteri og annet?

Eller er fortsatt Sony et greit kjøp?

Lenke til kommentar

Jeg har gått i gjennom apper og inn på Innstillinger - Utvikleralternativ - Aktive tjenester. Avinstallert kun Wimp og avsluttet noen "aktive tjenester" . Så har jeg avsluttet NFC, lurer på om det var den som trakk.

Det virker nå som telefonen nesten ikke trekker strøm i dvale, nesten bedre enn før. Da holdt den en dag med god margin.

BT står alltid på for auto-synk med Garmin (puls og skritt). Wifi styres automatisk av en app.

 

Mulig jeg venter med kjøp av ny mobil hvis batteriet holder godt i gjennom dagen som før.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...