Gå til innhold

SAMLETEST: Kjøkkenmaskiner Vi tok inn ni kjøkkenmaskiner for å finne den aller beste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Stusser litt på at de har gitt poeng for design, noe som er en smakssak og har svært liten betydning for folk som kjøper slike maskiner

 

Skulle ønske du hadde rett, men som en forhenværende ungkar med nyinnflyttet samboer må jeg bare innse at design har veldig mye å si i en slik avgjørelse når det er noe som skal stå framme på kjøkkenbenken stor del av tiden

Han har jo helt rett i det han skriver, om han som testet disse maskinene gir full pott på design, så betyr ikke det at samboeren din syntes det er det beste designet.

 

Hvordan ting ser ut er en smaksak, og bør ikke nevnes så mye i slike tester. Når 2 maskiner for samme score, og er like gode i bruk, så velger man den man liker utseende på selv. Hvis man ser seg blind på score, og velger en dårligere maskin, da den fikk høyere score pga testeren likte utseende bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Test av kjøkkenmaskiner på Tek.no?

 

Jeg savner virkelig gode gamle Hardware.no

 

Teknologi er så mangt, ikke bare data utstyr. De prøver kanskje å nære seg Dinside kanskje?

 

Har ikke noe imot at de tester slike ting som dette, så lenge de ikke minsker det de normalt har testet. Og at testerene vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar

Er på sin plass att Kenwood vinner. De er vel noe av det ypperste i kvalitet og styrke for hjemmebruk. Vår Kenwood maskin er 15 + år nå og virker like fint i dag som når den var ny. Og den er meget mye brukt. Blir brukt 2-3 ganger i uken på både tunge grove brøddeiger å annet. Omtrent alle jeg kjenner som ønsker kvalitet fremfor design kjører på Kenwood. Dette gjorde til og med mine besteforeldre og vet att deres Kenwood maskiner lever fremdeles sjøl om mine besteforeldre er vekk for lenge siden. Om man ønsker å kjøpe en maskin med styrke å holdbarhet fremfor det estetiske så går man for Kenwood. Men det er vel blitt slik i dagens samfunn att design å bruk å kast går foran holdbarhet og brukervennlighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Kitchenaid avsnittet står dette: "Kenwood har laget en maskin som presterer godt basert på sine tekniske ferdigheter."

Dere skriver at dere irriterer dere over hastighetskontrollen. Jeg har ei slik maskin og syns at den er helt grei. Det som imidlertid er utrolig krøkkete på denne maskina er høydejusteringa. En liten skrue med rett spor som i tillegg er plassert slik at den er vanskelig tilgjengelig.

Så var det en ting jeg lurte på. Selgeren sa at denne maskina har likestrømsmotor som skal være kraftigere enn vekselstrøm, stemmer det?

Så en ting til slutt. Jeg bor i et gammelt hus med 10 A sikringskurser. Skulle jeg ha hatt Kenwooden som trekker over 7 Ampere ut av veggen måtte jeg først ha tatt meg en runde og slått av varmeovner etc.

Lenke til kommentar

I Kitchenaid avsnittet står dette: "Kenwood har laget en maskin som presterer godt basert på sine tekniske ferdigheter."

Dere skriver at dere irriterer dere over hastighetskontrollen. Jeg har ei slik maskin og syns at den er helt grei. Det som imidlertid er utrolig krøkkete på denne maskina er høydejusteringa. En liten skrue med rett spor som i tillegg er plassert slik at den er vanskelig tilgjengelig.

Så var det en ting jeg lurte på. Selgeren sa at denne maskina har likestrømsmotor som skal være kraftigere enn vekselstrøm, stemmer det?

Så en ting til slutt. Jeg bor i et gammelt hus med 10 A sikringskurser. Skulle jeg ha hatt Kenwooden som trekker over 7 Ampere ut av veggen måtte jeg først ha tatt meg en runde og slått av varmeovner etc.

 

Burde da vel være mulig å ha varmeovner på en annen sikring en den du kobler Kenwooden til ?.

Lenke til kommentar

Hvis det er test av kjøkkenmaskiner til proffesjonelle bakere dere tester, så er kanskje, bare kanskje, resultatet OK, hvis testen er rettet mot den vanlige mannen i gata kan jeg som kokk si at Kenwood Major klarer seg godt i mange år til de aller, aller, aller fleste.

Og det å trekke for "design" på en kjøkkenmaskin viser hvor skivebom kriteriene deres er.

Hvem tar kjøkkenutstyrstester fra Tek seriøst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg ble litt overrasket og se en test av kjøkkenmaskiner på tek.no(hw.no). Hadde aldri forestilt meg det for noen år siden. Jeg er data- og mat interessert så vet ikke helt om jeg liker det eller ikke. Heller mot sistnevnte. Må si jeg savner tiden med tester av CPU-vifter, psu'er, detaljerte nyheter om de siste prosessorene med overklokking og alle nerdete sidene som man kun fant på hw.no. :D Kjøkkenmaskiner er nice, men føler at det blir enda et steg vekk fra gamle hw.no. Får vel bare omstille meg og henge mer på kjøkkenet :) Fin artikkel for øvrig, men som sagt noe malplassert(?)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stusser litt på at de har gitt poeng for design, noe som er en smakssak og har svært liten betydning for folk som kjøper slike maskiner

Tek ansatte elsker å gi trekk i design eller farge, helt ut fra egen personlig visuelle referanse.

Man kunne startet egen tråd med merkelige design uttalelser fra tek.no.

Husker særlig en test, med trekk på at et ti tommers nettbrett var litt stort..!

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har jo annonsert at dette vil komme (http://www.tek.no/artikler/kommentar-slik-har-vi-endret-testene-pa-tek-no/359343)

 

6. Nye kategorier - flere tester

Sist, men ikke minst: Vi er i disse dager i ferd med å hyre inn nye frilansere som skal skrive flere tester, guider og anbefalinger.

Denne satsingen er todelt - først og fremst skal vi teste flere produkter innenfor det nye segmentet hjem og fritid. Det kan bety elektriske verktøy, kjøkkenmaskiner, støvsugerroboter og alt annet som bidrar til å gjøre dagliglivet enklere.

For det andre skal vi teste flere produkter som er interessante for kjerneleserne våre i datasegmentet. Det betyr flere PC-er, rutere, komponenter og datatilbehør.

Så gjenstår det å se om del 2 også opprettholdes.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...