Gå til innhold

[Løst] Hva selges GTX 980Ti for om dagen? Skal selge 2 stk


baggiebridges

Anbefalte innlegg

.

 

 

Har 2 stk MSI GTX 980Ti 6GB gaming som skal selges.......Disse er kjøpt hos komplett.no 28/09/2015

https://www.msi.com/Graphics-card/GTX-980-Ti-GAMING-6G.html#hero-overview

 

 

 

Noen som har kjøpt eller solgt 980Ti siste 14 dagene? Hva var så prisen?

 

Lurte på om jeg skulle legge de ut for 3.300,- pr stk.

 

For 2 stk 6.000,- samlet..... Inklusive ASUS ROG Enthusiast SLI Bridge kjøpt hos komplett.no 18/06/2016 for 500,-

https://www.komplett.no/product/882359?noredirect=true#

 

Da har jeg pr nå lagt meg under alle på finn.no, hva tror dere?

 

 

 

.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv hadde jeg ikke gitt mer enn 2500 for 980 ti nå om dagen, men det er nå min mening. Så 2stk for 5000 mener nå jeg høres greit ut. Ofte 1070 ligger ute på salg, nytt for kun 3500, og da blir 3000 litt stivt for et brukt 980 ti kort.

 

De som derimot legger ut disse kortene for 4-5k på finn.no er på bærtur :p

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Det høres i utgangspunktet ut som en fornuftig pris å legge seg på. Men de rimeligste 980ti kortene på finn.no blir jo ikke solgt umiddelbart heller da. Og det kan det jo være en grunn til.

 

Jeg har skaffet meg Kompletts Mastercard, som gir meg 3% bonus/kickback på alle kjøp, eller 6% om jeg bruker bonusen på Komplett. Så dette kortet kommer meg da på 3760 - 3880,-. Men da får jeg også spillet "Watchdogs 2" på kjøpet. Besparelsen med å i stedet kjøpe ett av dine 980ti for 3300,- begynner da å bli veldig liten. Spesielt når man tar i betraktning hva man samtidig "ofrer". GTX1070 har jo 2GB ekstra VRAM, trekker 100W mindre, og har DP1.3/1.4. Og for ikke glemme at man har fulle 5 års reklamasjonsrett igjen.

 

Jeg er redd du er litt sent ute med å selge, eller ikke helt sent nok. 980ti kommer nok til å ha ~samme (bittelitt under) bruktverdi som 1070 når 1100 serien kommer. Men inntil den tid så vil 980ti bruktverdien være et godt lite stykke under 1070 kortenes bruktverdi.

 

Om jeg skulle solgt ville jeg nok lagt meg ned et par hundrelapper til per. Men kanskje uten noe særlig ekstra rabatt utover SLI broen om en kjøper vil ha begge kortene. Jeg tenker 6K inkludert SLI broen er en grei pris. Men at kortene til 3K stykk ville være en såpass grei pris det også, at de blir enklere solgt enkeltvis enn samlet.. 6K er fremdeles 6K, lettere å finne 2 stk. med 3K liggende å slenge som vil teste SLI med 980ti kortet de allerde har, enn å finne en med 6K som ikke heller vil ha ett GTX1080. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Gabri3L nå er vel ikke regnestykket ditt riktig eller var de på tilbud? Prisen er nå 4.649,-... vel neste helg så er det vel gjerne andre på tilbud.

Watchdog 2 kan gjerne følge med mine/ett av mine også, fikk det med EVGA 1080 Hybrid'n, men er det kurant og la det følge med? Står at koden ikke kan selges så det er kanskje ikke greit og avertere med dette spillet. Uansett kommer jeg ikke til og spille det spillet.

 

I de spillene SLI fungerer som det skal er det merkbar ytelse forskjell på 2 x 980Ti og 1 x 1080, på samme innstillinger kan det være 40% forskjell på FPS, noen få tilfeller mer.(2560x1440 skjerm)

 

@Gabri3L du har nok rett i at jeg skulle ha handlet tidligere.

 

Da får jeg slenge de på Finn og Tek med en liten justering etter sola har stått opp.

Lenke til kommentar

Ja, det var visst weekend tilbud de hadde på Komplett. Men Netonnet/Siba har fremdeles Asus sin "Dual" til 3990,-

 

Det kan godt være at "billigst på finn.no" er godt nok til å få solgt. Det er jo absolutt verdt et forsøk. Om ikke annet, så har du jo da et lite prutningsmonn å gå på. Selv til 3K vil jo folk garantert prøve seg videre.

 

GTX980ti SLI er uten tvil en god del bedre enn ett enkelt 1080. Det er ikke mange titler som ikke støtter SLI, og i de få tilfellene er jo fremdeles ett 980ti et mer enn habilt kort. "Problemet" er nær sagt at; hvem "trenger" egentlig mer enn hva ett 1080 gir? Den ekstra ytelsen man får med 980ti SLI trekker også tross alt ~500W mot ett 1080s ~180W. Det blir mye varme/bråk på luft, for å få litt ekstra ytelse som man kanskje ikke en gang trenger. Og igjen, man får jo litt ekstra med 1080 i form av 2GB mer VRAM og støtte for DP1.3/1.4, medfølgende spill, og fulle 5 år med reklamasjonsrett..

 

Jeg ser ellers ikke noe i veien for å hive med WD2 på finn.no. Litt knotete kanskje, og jeg vet ikke om jeg tror mange vil se på det som mye ekstra "verdi" om de ikke likevel hadde tenkt å kjøpe det. Men da igjen kan det jo godt tenkes de allerede har det. Personlig ville jeg nok bare gitt det bort til en kompis om jeg ikke hadde hatt interesse av det selv. Skjønner ikke helt at det skulle være så uaktuelt for deg?

Lenke til kommentar

Har lest omtalen og sett et par snutter av Watch Dog 2, og kommet til at det ikke er noe for meg. Litt snever i hva jeg spiller.

 

Fulgte med spill til 980Ti eller 680'ne , der ble kodene liggende ubenyttet. Hadde uansett tenkt og se om noen andre ville ha WD2 koden.

 

Jeg er nok litt skuffet over hvordan et singel 1080 yter i enkelte spill kontra 980Ti SLi, trodde forskjellen ville være mindre.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Jeg er nok litt skuffet over hvordan et singel 1080 yter i enkelte spill kontra 980Ti SLi, trodde forskjellen ville være mindre.

 

Du forventet vel ikke at singel GTX 1080 skulle ligge bare noen få prosent bak 980Ti SLI vel? Da burde du isåfall ha ventet på 1080Ti.

 

 

Forventet egentlig ikke at forskjellen var noe mer enn noen få %.

Men når en leser hva andre påstår 1080 i spill yter med maks settings på 2560x1440 eller høyere oppløsning må det i beste fall være max FPS "peaks" de opplyser. På den bakgrunnen, ja litt skuffet.

 

I Firestrike fikk jeg 12 000 flere grafiske poeng med 980Ti SLI enn med 1080. Da var OC maxet ut med Afterburner på 1080, mens det var  en del mer og gå på med 980Ti'ne, så nei jeg er absolutt ikke overasket over ytelse forskjellen i spill, kun litt skuffet.

 

Samma det, er alt i alt meget fornøyd med mitt EVGA 1080 hybrid kort

 

Edit: Fikk med et ord for mye i første setning

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
dette kortet kommer meg da på 3760 - 3880,-. Men da får jeg også spillet "Watchdogs 2" på kjøpet. under) bruktverdi som 1070 når 1100 serien kommer. Men inntil den tid så vil 980ti bruktverdien være et godt lite stykke under 1070 kortenes bruktverdi.

 

Om jeg skulle solgt ville jeg nok lagt meg ned et par hundrelapper til per. Men kanskje uten noe særlig ekstra rabatt utover SLI broen om en kjøper vil ha begge kortene. Jeg tenker 6K inkludert SLI broen er en grei pris. Men at kortene til 3K stykk ville være en såpass grei pris det også, at de blir enklere solgt enkeltvis enn samlet.. 6K er fremdeles 6K, lettere å finne 2 stk. med 3K liggende å slenge som vil teste SLI med 980ti kortet de allerde har, enn å finne en med 6K som ikke heller vil ha ett GTX1080. :p

 

Forutsatt at det er på salg for 3999,- ja.  Men nå er prisen tilbare opp på 4649,- igjen.

Lenke til kommentar

Da var begge korta solgt til en og samme person. Meget rask og ryddig handel, et skole eksempel hvor enkelt det kan gjøres.

 

Takker for hjelp og pris korreksjon, var nok det som gjorde utslaget for såpass rask handel.

Fikk 4 konkrete bud, alle innenfor det som ble spådd her.

 

Var vel kun en skikkelig useriøs henvendelse, ikke så galt det.

I tillegg mottok en mail på Engelsk, hvorpå 20 sekunder senere ticket det inn  mail fra Finn.no om at vedkommende var blitt rapportert for svindel. Og all kontakt med  denne personen ble frårådet.

Hvorfor kan de ikke suspendere brukeren midlertidig, til ting er avklart lurer jeg litt på.

 

 

Lenke til kommentar

Tenker det er et litt dårlig forsøk på og putte inn "søkeord" i ann, jeg gjorde og det men da  la jeg inn god avstand til bunnen av txt som beskrev gjenstanden.

Ser det er ganske vanlig og putte inn søke ord for og få flere treff og derav kanskje flere interessenter.

 

Men helt enig at det er gjort på en måte som kan virke suspekt.

Men hadde en av de mest enkle og ryddigiste salgene på finn.no noen gang, til denne karen. Ser han ellers også har fått bra karakterer.

 

 

 

 

 

 

 

Slik:

1080, 1070, 1060, 970, 980, 780, 780ti, evga, asus, gigabyte, palit, xfx, pny, gainward, zotac, inno3d, gpu, skjermkort, kort, tv

Lenke til kommentar

 

 

Hmm med overskrift : "MSI GTX 980ti 980 ti TwinFrozr 1070 1080"... Sikkert mange noobs som biter på og tror det er et GTX 1080 kort.

 

 

Fornøyd nå? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87655129

 

Forresten kommer det tydelig frem på esken avbildet at det er et 980Ti som selges, .......

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...