Gå til innhold

DELID-tråden - Post dine resultater før og etter delidding her!


IceBlitz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Fant ut at jeg vill prøve å delidde en annen "dud" jeg har i en nå fire år gammel "rigg" (B1 Sniper - 4790k).

CPU'en har vært svært varm fra dag1 og klokker så og si ikke. Dvs den gikk fort opp mot 100 grader med litt ekstra VCore.
Dette med en H100i v.1.

 

Delidded og monterte ("lånte" litt neglelakk av kona for å feste HS  :) ).

 

Skrekk og gru! Temp gikk rett til 40+ ved idle.. og RealBench ble belønnet med BSOD etter at temp raskt bikket 100.

 

Hmmmm....

 

Så viste det seg at dårlig temps nok var en tett block/radiator/"whatever", for nå kunne jeg konstantere at det ikke var noe flow i "loop'en" (selv om Corsair LINK påstod at pumpa gikk for fullt).

Satte på stock kjøler (som jeg aldri har brukt) og da var temps helt greie.

 

Nuvel... denne gamle riggen/"dud'en" gidder jeg ikke bruke mer tid på.  :wee:

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg vill prøve å delidde en annen "dud" jeg har i en nå fire år gammel "rigg" (B1 Sniper - 4790k).

CPU'en har vært svært varm fra dag1 og klokker så og si ikke. Dvs den gikk fort opp mot 100 grader med litt ekstra VCore.

Dette med en H100i v.1.

 

Delidded og monterte ("lånte" litt neglelakk av kona for å feste HS  :) ).

 

Skrekk og gru! Temp gikk rett til 40+ ved idle.. og RealBench ble belønnet med BSOD etter at temp raskt bikket 100.

 

Hmmmm....

 

Så viste det seg at dårlig temps nok var en tett block/radiator/"whatever", for nå kunne jeg konstantere at det ikke var noe flow i "loop'en" (selv om Corsair LINK påstod at pumpa gikk for fullt).

 

Satte på stock kjøler (som jeg aldri har brukt) og da var temps helt greie.

 

Nuvel... denne gamle riggen/"dud'en" gidder jeg ikke bruke mer tid på.  :wee:

 

 

Hvis vannkjøleren også er 4 år gammel kan det faktisk hende at den har mistet mye vann.

Selv om de er forseglet så kommer vannmolekyler seg gjennom gummislangene og koblinger.

 

Må til og med fylle litt på min custom loop hver 3-6 måneder, til tross for tykkere og bedre slanger/koblinger :)

Vann finner alltid en vei ut.

 

Hvis AiOen din har lite vann igjen kan det hvertfall lønne seg å montere radiator over pumpe istedenfor i fronten (hvis det er dette du har gjort). Da får hvertfall pumpen tak i vannet som er igjen :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Hvor lenge holder en delid? (Metall vs paste?)

 

Evt noen i akershus som kunne hjulpet meg med dette?

Har en 4790k som jeg har lyst til å delidde, men tør ikke å gjøre dette selv :p

 

 

Metall vil overleve CPUen uten degradering :)

 

4790K er en CPU som virkelig har godt av en delid. Jeg kunne øke OC fra 4.5 til 4.8GHz når jeg deliddet min gamle 4790K, samtidig som temperaturene gikk ned 10 grader :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis vannkjøleren også er 4 år gammel kan det faktisk hende at den har mistet mye vann.

Selv om de er forseglet så kommer vannmolekyler seg gjennom gummislangene og koblinger.

 

Må til og med fylle litt på min custom loop hver 3-6 måneder, til tross for tykkere og bedre slanger/koblinger :)

Vann finner alltid en vei ut.

 

Hvis AiOen din har lite vann igjen kan det hvertfall lønne seg å montere radiator over pumpe istedenfor i fronten (hvis det er dette du har gjort). Da får hvertfall pumpen tak i vannet som er igjen :)

Takk for tips og skal sjekke (for ordens skyld) :)

 

Jepp. H110i'en er like gammel som "riggen" ellers.  Og radiator stod i toppen dvs høyere enn CPU.

 

Det jeg stusset på var at slangene var knallharde. Så det var jo trykk, men åpenbart ikkenoe flow.

Har opplevd dette engang før på en "custom" loop. Da var blokka helt grodd igjen. :(

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...