Gå til innhold

Trygt, stille og billig sted - reise alene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når på året tenker du? Dersom det gjelder i vinterhalvåret, kan et alternativ være langtidsleie av leilighet i Spania, for eksempel ved Costa del Sol (Malaga/Marbella-området). Mange koselige småbyer der, og du kan få langtidsleie fra ca 5000 pr måned. Siden du skal være borte så lenge, skal du kanskje ha med deg en del, og dit har du muligheten til å kjøre med egen bil.

Lenke til kommentar

Har litt lyst på noe eksotisk samtidig, selv om jeg er litt redd for banditter og sånn

Ikke mye banditter på spanske fastlandet.

 

Ved så langt opphold bør du kunne litt av det lokale språket, spesielt dersom du velger et område uten mye nordmenn eller engelskmenn (og hvem vil vel ha de som naboer?). Hva kan du: Spansk, fransk, italiensk, portugisisk, annet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har litt lyst på noe eksotisk samtidig, selv om jeg er litt redd for banditter og sånn

Ikke mye banditter på spanske fastlandet.

 

Ved så langt opphold bør du kunne litt av det lokale språket, spesielt dersom du velger et område uten mye nordmenn eller engelskmenn (og hvem vil vel ha de som naboer?). Hva kan du: Spansk, fransk, italiensk, portugisisk, annet?

Jeg kan dessverre bare engelsk. Planlegger å reise i august og komme hjem til jul +- , og ser for meg noe annet enn Europa pga klimaet . Kan selvsagt revurderes! Har vurdert USA, men ser at det blir for dyrt og komplisert å slå seg ned der.

Egentlig ser jeg vel for meg type Thailand, Vietnam, Sri Lanka eller noe i den duren..

Lenke til kommentar

Jeg kan dessverre bare engelsk. Planlegger å reise i august og komme hjem til jul +- , og ser for meg noe annet enn Europa pga klimaet . Kan selvsagt revurderes! Har vurdert USA, men ser at det blir for dyrt og komplisert å slå seg ned der.

Egentlig ser jeg vel for meg type Thailand, Vietnam, Sri Lanka eller noe i den duren..

De landene er det regnperiode i da og ellers så varmt og klamt at det vel ikke er optimalt for å sitte og skrive.

 

Azorene er eksotisk, mye natur og det er fortsatt i Europa. Og det blir aldri varmt eller kaldt. En litt mer kompakt utgave av det er Madeira, men da mye mindre og med mye mere turister.

 

ABC-øyene er også et alternativ hvor du fortsatt er på europeisk territorium, men i Karibien. Det er helt i sør-vest slik at man slipper unna orkanene man har i resten av Karibien i hele sesongen du skal være der. Utfordringen er at det er mye turisme der, Bonnaire er den med minst turisme da alt severdig er under vann der. Det kommer også en god del flyktninger fra Venezuela til de øyene for tiden og det har gitt økt kriminalitet

Lenke til kommentar

Fransk Polynesia, kanskje? Ikke utpreget billig å komme seg dit, men når du først er avsides er det ikke stort å bruke penger på. Ville vurdert Marquesas om det er mulig å finne et lite husbråk kan leie for noen måneder, kanskje med Nuku Hiva øverst på lista og Hiva Oa som alternativ. Bananene smaker jordbær, og grapefrukten er det beste jeg noen gang har smakt. Huahine er et godt alternativ litt nærmere sivilisasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...