Gå til innhold

trenger hjelp til å brenne dvd


Anbefalte innlegg

Hjelp meg!

 

Jeg har en mp4 fil på litt over 12.5 GB (like enkelt å si 13 GB) som jeg må brenne på DVD ganske fort. Jeg vet hvordan jeg skal gjøre dette, men jeg har bare en DVD med plass til 4.7 GB... Noen som vet hvordan jeg kan få gjort noe med dette, eller få tak i DVDer med større plass.

 

Hvis det har noe å si er filen redigert i Final Cut Pro X(litt usikker på hvilken versjon, men er 10.?) og skal brennes på en MacBook Pro. Har også lagret filen som en img fil, men skjønner meg ikke på dette. 

Filmen må kunne vises på PC/Mac og mest sannsynligvis på en DVD spiller.

 

Takk for hjelp.

Endret av lolhjelpmeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blu-Ray fungerer ikke på DVD-spillere eller -brennere. Hvorfor er fila så stor? Kan den komprimeres noe?

Vet ikke helt hvorfor den er så stor, den bare ble det.. Har redigert en del så er mulig det har noe med det å gjøre. Den img filen(når jeg lagret var det en DVD mulighet, og det var denne)  jeg fikk var litt over 700 MB, men når jeg brente den ville den ikke leses av DVD spilleren vår.. Vet ikke helt om den kan komprimeres noe egentlig, er ikke så god på sånne greier..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...