Gå til innhold

Forbud for kjønnslemlesting av barn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

la oss samtidig bytte ut omskjæring med åpen hjertekirurgi, mener du fortsatt at det skal gjøres på kjøkkenet?

Forskjellen er at omskjæring ikke er nødvendig.

Slik sett er argumentet at det er en krenkelse av barn sine rettigheter til å bestemme over sin egen kropp.

 

Mer om etikken, her: https://www.fighting4fair.com/uncategorized/more-double-standards-this-time-its-genital-mutilation/

Lenke til kommentar

Alt er greit bare det skjer i religionens navn ser det ut til.

 

Sitat:"Omskjæring symboliserer i både jødedommen og islam en pakt med Gud"

 

høres fornuftigt ut det.

 

http://www.dagbladet.no/2013/01/29/nyheter/utenriks/youtube/barnemishandling/tatovering/25489544/

 

I religion er det ingenting som sjokkerer. Gud befalte jo Abraham å ofre/slakte/halshugge sin egen sønn Isak. Søt historie

Lenke til kommentar

Har ikke gitt min støtte til omskjæring av gutter heller, men som jeg har sagt sikkert 20 ganger nå så syntes jeg bare at det er bedre at det blir gjort på sykehus enn hjemme når det først skal bli gjort.

For det er det som skjedde når det var forbudt, det ble gjort da også.

 

Nei, det betyr ikke at jeg støtter voldtekt, drap, slaveri, tortur og er IS-supporter, det betyr bare at jeg syntes sykehus med leger er bedre rustet til kirurgiske inngrep enn ett vanlig kjøkken, som jo tross alt er alternativet.

 

Mens dere tenker på barnas beste og vil at omskjæringen heller skal skje under tvilsomme forhold.

Det absolutt beste hadde vært om det ikke skjedde i det hele tatt, jeg har sagt det en del ganger før også.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Har ikke gitt min støtte til omskjæring av gutter heller, men som jeg har sagt sikkert 20 ganger nå så syntes jeg bare at det er bedre at det blir gjort på sykehus enn hjemme når det først skal bli gjort.

For det er det som skjedde når det var forbudt, det ble gjort da også.

Nei, det betyr ikke at jeg støtter voldtekt, drap, slaveri, tortur og er IS-supporter, det betyr bare at jeg syntes sykehus med leger er bedre rustet til kirurgiske inngrep enn ett vanlig kjøkken, som jo tross alt er alternativet.

Mens dere tenker på barnas beste og vil at omskjæringen heller skal skje under tvilsomme forhold.

Det absolutt beste hadde vært om det ikke skjedde i det hele tatt, jeg har sagt det en del ganger før også.

Hva med kinesisk fotbinding av små barn, var det greit bare det ble gjort forsvarligt?

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Fotbinding

 

De hadde jo tydligvis gode grunner for denne misshandlingen også.

Sitat:"Foreldre tenker langsiktig. De vet at kvinner med små føtter er ettertraktet, og at hun kan forlange en høy brudepris."

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke gitt din støtte til omskjæring av jentebarn enda aklla?

La meg stille deg ett spørsmål, en gutt skal omskjæres og du får gleden av å bestemme hvor.

Vil du:

1. Barnet omskjæres hjemme av ukvalifiserte og får ikke legehjelp om det skulle oppstå komplikasjoner pga. Frykt for straff.

2. Barnet omskjæres av leger på sykehuset og får hjelp i etterkant om det skulle skje noe.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor har du ikke gitt din støtte til omskjæring av jentebarn enda aklla?

La meg stille deg ett spørsmål, en gutt skal omskjæres og du får gleden av å bestemme hvor.

Vil du:

1. Barnet omskjæres hjemme av ukvalifiserte og får ikke legehjelp om det skulle oppstå komplikasjoner pga. Frykt for straff.

2. Barnet omskjæres av leger på sykehuset og får hjelp i etterkant om det skulle skje noe.

Omskjæring symboliserer som sagt en pakt med Gud (hvor fornuftigt er det), er det greit å skjære ørene av barna også om det er en religiøs grunn for det og det gjøres forsvarligt?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Hvorfor har du ikke gitt din støtte til omskjæring av jentebarn enda aklla?

La meg stille deg ett spørsmål, en gutt skal omskjæres og du får gleden av å bestemme hvor.

Vil du:

1. Barnet omskjæres hjemme av ukvalifiserte og får ikke legehjelp om det skulle oppstå komplikasjoner pga. Frykt for straff.

2. Barnet omskjæres av leger på sykehuset og får hjelp i etterkant om det skulle skje noe.

La meg gi deg alternativ tre. Alternativ tre er tilfeldigvis også rett svar. Forby praksisen og straff hardt de som medvirker til og som begår slike overgrep.

Lenke til kommentar

Altså, alternativ 1.

Sånn jeg ser det er alternativ 1 og 3 like.

 

Ett alternativ 3, det er forbudt og ingen blir omskjært er det beste, men tror du virkelig ett forbud hjelper nevneverdig?

Joda, det sender en fin symbolikk med forbud, men hjelper det barna som blir omskjært hjemme og sliter med infeksjoner osv uten legehjelp etterpå?

Jeg tror at alt ett forbud vil gjøre er at barn blir omskjært i skjul i stedet og ikke får nødvendig legehjelp i etterkant.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Hvorfor har du ikke gitt din støtte til omskjæring av jentebarn enda aklla?

La meg stille deg ett spørsmål, en gutt skal omskjæres og du får gleden av å bestemme hvor.

Vil du:

1. Barnet omskjæres hjemme av ukvalifiserte og får ikke legehjelp om det skulle oppstå komplikasjoner pga. Frykt for straff.

2. Barnet omskjæres av leger på sykehuset og får hjelp i etterkant om det skulle skje noe.

 

 

La meg stille deg ett spørsmål, en jente skal omskjæres og du får gleden av å bestemme hvor.
Vil du:
1. Barnet omskjæres hjemme av ukvalifiserte og får ikke legehjelp om det skulle oppstå komplikasjoner pga. Frykt for straff.
2. Barnet omskjæres av leger på sykehuset og får hjelp i etterkant om det skulle skje noe.
Lenke til kommentar

Heksebrenning var jo også greit i religionens navn (heksene ble beskyldt for å være i pakt med djevelen) en gang. Man ser vel idag at dette var feil. Sikkert mange som så galskapen da også, men man har ikke mye å stille opp med når galskapen religion får for stor makt. Protesterte man så havnet man vel på bålet selv.

 

Religion er fint, de har løsningen på alle problem. De fleste løsningene innebærere noe med lemmlestelse, død eller drap. Få det enda mere inn i skole og barnehage og verden blir et bedre sted. Hvertfall for imamer og prester, oss andre er det ikke så nøye med.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor har du ikke gitt din støtte til omskjæring av jentebarn enda aklla?

La meg stille deg ett spørsmål, en gutt skal omskjæres og du får gleden av å bestemme hvor.

Vil du:

1. Barnet omskjæres hjemme av ukvalifiserte og får ikke legehjelp om det skulle oppstå komplikasjoner pga. Frykt for straff.

2. Barnet omskjæres av leger på sykehuset og får hjelp i etterkant om det skulle skje noe.

La meg stille deg ett spørsmål, en jente skal omskjæres og du får gleden av å bestemme hvor.

Vil du:

1. Barnet omskjæres hjemme av ukvalifiserte og får ikke legehjelp om det skulle oppstå komplikasjoner pga. Frykt for straff.

2. Barnet omskjæres av leger på sykehuset og får hjelp i etterkant om det skulle skje noe.

dessverre klarer ikke de fleste å skjønne at handlingen er identisk. Det er bare "lettere å akseptere" dette ovenfor gutter fordi konsekvensene er litt mindre.

 

det at begge deler er et overgrep er åpenbart ikke så viktig for et par her, eller 99% av de politiske partiene på Stortinget.

 

Det er klart bedre at ting gjøres av helsepersonell, men det er ikke det samme som at det er greit eller akseptabelt på noen som helst måte.

 

Det er som å si (som andre har gjort) at det er bedre å amputere lemmer av folk på sykehus fremfor hjemme. No shit Sherlock, men hvorfor skal man kutte i uskyldige barn med begrunnelse i en ørken religion?

Lenke til kommentar

det at begge deler er et overgrep er åpenbart ikke så viktig for et par her, eller 99% av de politiske partiene på Stortinget.

Selvfølgelig er det viktig, men sånn jeg ser det er det betydelig bedre på sykehus enn privat og sånn sett ett betydelig mindre overgrep og bedre for barnet(enn å gjøre det hjemme)

 

Det er klart bedre at ting gjøres av helsepersonell, men det er ikke det samme som at det er greit eller akseptabelt på noen som helst måte.

Absolutt, men etter min mening er det enten eller. Jeg tviler sterkt på at ett forbud vil forhindre det. Sånn jeg ser det er at det gjøres av helsepersonell det beste av to onder.

 

hvorfor skal man kutte i uskyldige barn med begrunnelse i en ørken religion?

Tja si det, aner ikke.

Men når de først har dratt sin tro så langt tror jeg ikke ett forbud gjør noe forskjell, annet enn hvor omskjæringen foregår.

 

 

Spennende å se om dette har noe annen effekt enn at omskjæringen flyttes fra sykehus til hjemme.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

det at begge deler er et overgrep er åpenbart ikke så viktig for et par her, eller 99% av de politiske partiene på Stortinget.

Selvfølgelig er det viktig, men sånn jeg ser det er det betydelig bedre på sykehus enn privat og sånn sett ett betydelig mindre overgrep og bedre for barnet(enn å gjøre det hjemme)

 

Det er klart bedre at ting gjøres av helsepersonell, men det er ikke det samme som at det er greit eller akseptabelt på noen som helst måte.

Absolutt, men etter min mening er det enten eller. Jeg tviler sterkt på at ett forbud vil forhindre det. Sånn jeg ser det er at det gjøres av helsepersonell det beste av to onder.

 

hvorfor skal man kutte i uskyldige barn med begrunnelse i en ørken religion?

Tja si det, aner ikke.

Men når de først har dratt sin tro så langt tror jeg ikke ett forbud gjør noe forskjell, annet enn hvor omskjæringen foregår.

 

 

Spennende å se om dette har noe annen effekt enn at omskjæringen flyttes fra sykehus til hjemme.

Klart det har en holdningsskapende effekt. Når en i klartekst forteller folk at de er bestialske barnemisshandlere så får ting effekt. Å bli straffet og utstøtt for å bedrive overgrep mot forsvarsløse barn har alltid en effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...