Gå til innhold

TEST: Xiaomi Mi Mix


Anbefalte innlegg

Jeg spekulerte også om mangel på 800mhz båndet ville være en stor ulempe. Jeg befinner meg i Bergen og på plassene rundt Bergen (Sotra,Askøy,Arna, Samnanger). Har alltid hatt 4G dekning ,med unntak av et lite stykke i Samnanger). Det har faktisk ikke vært et nevneverdig problem og "kun" få HDSPA i mitt tilfelle.. Vil si at det har vært et større problem med stabiliteten på internett til Ice.net kontra onecall..

 

Skulle jeg kjøpt mobil med snapdragon 820 idag hadde jeg enten valgt Sony Xperia X performance fra CDon for 3700kr eller en Xiaomi Mi5 til 200-210dollar eller en leeco le max 2.  Mi5 har en litt svakere utgave av Snapdragon 820 og ikke 800mhz båndet, mens le max 2 støtter alt dette og har høyere oppløsning på skjerm (Faktisk en grunn til at jeg ikke kjøpte den)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig gøy telefon, eneste som er et _STORT_ minus for meg er materialet tlf´en er laget av.

Den er alt for glatt.

 

La den på nattbordet i går liggende på et nettbrett på nattbordet.

Og pga litt helling på gulvet så sklei tlf´en ned på gulvet.

Endret av Iminzil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kan ikke fatte at denne får så mye skryt. Den er sikkert rask og bra på mange måter, og skjermen er sikkert veldig bra. Men et så dårlig kamera burde da telle litt, eller?

Lenke til kommentar

Å snakke i den var uvant i starten men nå legger jeg ikke merke til det.

 

Dårlig kamera. Tja.

Folk har vel forsjellige krav.

Jeg personlig tar kanskje 10 snap bilder i måneden og 5 randomiserte bilder til å vise venner eller familie.

Så holder for meg.

 

En ting som er nedtur med den skjermstørrelsen er oppløsningen/dpi den blir levert med.

Alt er for stort.

Kommer med 440dpi og måtte stille ned til 340dpi for å bli fornøyd med skjermen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

veldig god telefon viss du ikke bruker snapchat eller vr- briller. selfie kameraet er temmelig dårlig og du får uansett dobbelthake viss du ikke holder telefonen høyt oppe, dumt at man ikke kan snu telefonen opp ned og systemet snudde seg også.... dekning er ikke noe problem selv på fjellet. har 4g+ store deler av hverdagen (4g eller 3g på fjellet) klarte og knuse skjermen på telefonen men det var på andre siden av sglasset så går ikke ann og kjenne det. merkelig. ville elv gitt den 8/10. (min har norsk språk og google play)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Helt sykt dårlig karaktergiving. 10/10? middels kamera, ikke vanntett, ikke 800mhz 4g(hvilket betyr dårlig dekning). -her betaler man i utgangspunktet kun for utseendet til en middels bra telefon som kunne scoret 10/10 poeng KUN viss den ikke kostet mer enn 4500kr. Men uavhengig av pris scorer den 6/10 hos meg. En ikke skrikende god, men god mobil med skrikende bra kosmetisk design.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke alle som har samme krav til kamera, og 800 nettet trenger ikke gi dårlig utslag for akkurat deg.

Har testet telefonen selv og den fungerer helt på topp! Alt fungerer glatt og responsivt og MIUI'en gjør opplevelsen og bruken veldig effektiv og kjekk å bruke.

Ja, kamera kunne vært bedre og 800-nett støtte og vanntett hadde vært bedre.

 

Og det viktigste, samtalelyden er krystallklar, også på høyttalende funksjon. Det støtter også HD-voice.

Til daglig bruk rangerer jeg denne telefonen til 8/10. (I forhold til pris = 10/10)

Endret av ComaJim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Xiaomi er knallbra, ble glad da Huawei kom inn på "vanlige" butikker, prisen dalte og hvis Xiaomi klarer det samme, så er det ingen tvil hva man skal gå for. Kjøpte Huawei P9 Lite for 2000kr som jeg bruker på ferie. Jeg kan ikke forstå hvordan de kan lage noe så bra for småpenger.

 

Samme går for Xiaomi, men denne har jeg bare fått testet en gang. Håper virkelig Xiaomi blir tatt inn i flere nettbutikker og det vil gi oss lavere pris, deretter resten.

 

For denne prisen hadde jeg gått for Pixel i stedet for Xiaomi.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg har en iphone 7 pluss,sunnens ikke at iphone 7 pluss har så bedre kamera .og jeg jeg har en xiaomi mi mix som jeg er mere fornøyd med som har et like bra kamera som iphone 7 pluss,og xiaomi mi mix har mye bedre batteri og det holder lenge par dager .og xiaomi mi mix støtter alle netverkene jeg har bare bra dekning hele tiden både der ikke 4g .er og jeg sunnens at min xiaomi mi mix har bedre skjerm i sterk sol lys en min iphone 7 plus har og jeg så ikke så mye forskjell på bildene jeg tok både på dage og på kvelden av min xiaomi mi mix og min iphone 7 pluss,sunnens bildene så like ut ikke så mye forskjell

Lenke til kommentar

husk det er masse instinger på kamera på xiaomi mi mix det har jeg funnet ut og blidene blir like bra som på iphone 7 pluss,jeg så ikke så mye forskjell jeg har både iphone 7 pluss og xiaomi mi mix og jeg er mere fornøyd med min xiaomi mi mix og min xiaomi mi mix støtter alle netverkene har i norge og jeg har aldri at noe problem med netverkene på min xiaomi mi mix og skjermen er like bra ute i sterk sol lys og jeg har altid full dekning både i byen og ute på landet og over alt men på iphone 7 plussen min har ikke så bra dekning over alt og folk hører ikke nesten ikke hva jeg sier når jeg prater i iphone 7 pluss,men på xiaomi mi mix der hører folk meg meget bra eneste minus at xiaomi mi mix ikke er vanntett det dritter jeg i jeg bruker ikke tele ute i regn

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hva menes med: " Ikke støtte for 800 MHz 4G "?

Fungerer ikke mobildata i Norge?

Er det kun rekkevidden det har noe å si på? eller får jeg ikke inn feks 4g, 4g+ og evt 5g når det kommer? Noe annet negativt med den? Vil helst ha denne over mi mix 2 pga batteri og vil ha større skjerm, men må bare vite... sry for dårlig formelert spørsmål :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det betyr at den ikke får 4G data utenfor tettbygd strøk. 800 og snart også 900 båndet brukes for å gi flatedekning, i tettbygde strøk brukes også 1800, 2100 og 2600 båndene. I 2017 er det bare tull å kjøpe en telefon som ikke dekker alle båndene.

Lenke til kommentar

Det betyr at den ikke får 4G data utenfor tettbygd strøk. 800 og snart også 900 båndet brukes for å gi flatedekning, i tettbygde strøk brukes også 1800, 2100 og 2600 båndene. I 2017 er det bare tull å kjøpe en telefon som ikke dekker alle båndene.

 

Ok, takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...