Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ettermontere regnsensor på verksted i Bergen ?


Vikki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt lite info, hva slags bil har du, merke, modell, utstyrsnivå og år den ble produsert?

 

Noen biler kan man koble til ekstrautstyr på relativt enkelt, andre ikke. Er man heldig, er det bare enheten i seg selv samt arbeidet som må gjøres. På andre biler må det skiftes ut deler av elektronikken i bilen. Verste fall: Ikke mulig. Men hvis man må demontere 'hele dashbordet' for å få montert regnsensoren går fort timene- og tusenlappene..

 

Generelt sett så vil det neppe lønne seg å få installert regnsensor. Men igjen, fortell hva slags bil du har!

Lenke til kommentar

Litt lite info, hva slags bil har du, merke, modell, utstyrsnivå og år den ble produsert?

 

Noen biler kan man koble til ekstrautstyr på relativt enkelt, andre ikke. Er man heldig, er det bare enheten i seg selv samt arbeidet som må gjøres. På andre biler må det skiftes ut deler av elektronikken i bilen. Verste fall: Ikke mulig. Men hvis man må demontere 'hele dashbordet' for å få montert regnsensoren går fort timene- og tusenlappene..

 

Generelt sett så vil det neppe lønne seg å få installert regnsensor. Men igjen, fortell hva slags bil du har!

jeg har en toyota prius 2008 mod.  sensoren må bli montert/installert av fagfolk - jeg kan ikke begynne å rote med ledninger hehehehehe

Lenke til kommentar

Regnsensor, toppen av latskap og noe som bare er irriterende og sliter unødvendig på viskerne

 

At det nærmer seg toppen av latskap er jeg enig i, men at det er irriterende og sliter unødvendig på viskerne kan jeg ikke gå med på. 

Har nå hatt to Peugeot på rad med regnsensor og de går omtrent når jeg selv ville ha startet pusserne manuelt. Altså behagelig, og ikke mer slitasje enn om jeg skulle slått de av og på manuelt.

 

Men jeg har hørt at enkelte andre merker, blandt dem Toyota, som har vært mindre heldig med logikken/følsomheten og da kan jeg skjønne det blir bare irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører til daglig biler både med og uten regnsensor og må inrømme at det er kjekt til tider.

Men ikke så kjekt at jeg ville brukt penger på å få det ettermontert.

 

Vil i en del situasjoner slite litt mindre på viskerne da de kan gå saktere enn laveste intervall når den bare går ved behov, men du kan nok bytte viskere maange ganger for å forsvare prisen på ettermontering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Kan alltids prøve på McDonalds

hahaha :b

 

Han mente at du kan dra på macdonalds mens bilen er på verksted. Skal du først kaste bort penger på bil, kan du godt kaste bort litt penger på deg selv også.

Lenke til kommentar

 

Regnsensor, toppen av latskap og noe som bare er irriterende og sliter unødvendig på viskerne

 

 

At det nærmer seg toppen av latskap er jeg enig i, men at det er irriterende og sliter unødvendig på viskerne kan jeg ikke gå med på. 

Har nå hatt to Peugeot på rad med regnsensor og de går omtrent når jeg selv ville ha startet pusserne manuelt. Altså behagelig, og ikke mer slitasje enn om jeg skulle slått de av og på manuelt.

 

Men jeg har hørt at enkelte andre merker, blandt dem Toyota, som har vært mindre heldig med logikken/følsomheten og da kan jeg skjønne det blir bare irriterende.

Vw har regnsensor der man selv kan justere følsomheten på regnsensoren, tror det er 5 nivåer. Jeg fikk bilen med regnsensor installert og synes det fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...