Gå til innhold

Elder Scrolls-utvikleren: – Jeg elsker Nintendo Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hm, skal spillene deres dummes ned slik at de kan passe til denne enkle plattformen nå? Nei takk...

Dummes ned?

Enkel plattform?

Tror du må forklare litt hva du mener her, fordi det spørsmålet gir ingen mening.

Så du mener at Bethesda ikke har foretatt en "neddumming" i form av å fjerne en hel haug rollespillelementer i hvert eneste nye spill de har lagd, kun for å nå frem til et større publikum?

Jeg kan derimot ikke helt skjønne at Switch skal kunne gjøre problemet noe verre, da Bethesda allerede baserer seg på konsollpublikummet. Det jeg er mer redd for er at det vil føre til at de sakker enda mer akterut mtp. grafikkmotor, da de må utvikle for en betydelig svakere konsoll i tillegg.

Endret av Akrobaten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hm, skal spillene deres dummes ned slik at de kan passe til denne enkle plattformen nå? Nei takk...

Dummes ned?

Enkel plattform?

Tror du må forklare litt hva du mener her, fordi det spørsmålet gir ingen mening.

 

Så du mener at Bethesda ikke har foretatt en "neddumming" i form av å fjerne en hel haug rollespillelementer i hvert eneste nye spill de har lagd, kun for å nå frem til et større publikum?

Jeg kan derimot ikke helt skjønne at Switch skal kunne gjøre problemet noe verre, da Bethesda allerede baserer seg på konsollpublikummet. Det jeg er mer redd for er at det vil føre til at de sakker enda mer akterut mtp. grafikkmotor, da de må utvikle for en betydelig svakere konsoll i tillegg.

 

 

Nope, var ikke klar over at de hadde redusert på rollespill-elementer, mener du type stats, slik som intelligence, strength etc? I så fall så er jeg fan av "ned-dumming" på en del måter. Er ikke så gøy å måtte lese seg opp på alle detaljer eller gå gjennom spillet gang på gang med kalkulator for å lage en slags optimal build til slutt. Nei, jeg vet heller ikke hvorfor spillet skal bli simplere på en Switch, det ville jo være mer sannsynlig at de lager en port, hvor utviklingen stort sett handler om å optimalisere det for grafikk-hardware og kontrollene som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Lukter betalt reklame fra Bethesda her.

Er mer diplomatisk, er ingen grunn og brenne bruer som ikkje trenge å rives.

 

Hadde dei sakt negativt så kunne det blit svart tåke mellom nintendo og bethesda.

 

Er bare merklig at dette er "nyhet". Siden det sa ingen ting spesielt en "X likte Y" og merklig nok kom ikkje frem hvorfor den ble likt. men har nok med at gamer.no har noen nintendo fans (som dei har med heartstone) ;)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

 

 

 

Hm, skal spillene deres dummes ned slik at de kan passe til denne enkle plattformen nå? Nei takk...

Dummes ned?

Enkel plattform?

Tror du må forklare litt hva du mener her, fordi det spørsmålet gir ingen mening.

Så du mener at Bethesda ikke har foretatt en "neddumming" i form av å fjerne en hel haug rollespillelementer i hvert eneste nye spill de har lagd, kun for å nå frem til et større publikum?

Jeg kan derimot ikke helt skjønne at Switch skal kunne gjøre problemet noe verre, da Bethesda allerede baserer seg på konsollpublikummet. Det jeg er mer redd for er at det vil føre til at de sakker enda mer akterut mtp. grafikkmotor, da de må utvikle for en betydelig svakere konsoll i tillegg.

Nope, var ikke klar over at de hadde redusert på rollespill-elementer, mener du type stats, slik som intelligence, strength etc? I så fall så er jeg fan av "ned-dumming" på en del måter. Er ikke så gøy å måtte lese seg opp på alle detaljer eller gå gjennom spillet gang på gang med kalkulator for å lage en slags optimal build til slutt. Nei, jeg vet heller ikke hvorfor spillet skal bli simplere på en Switch, det ville jo være mer sannsynlig at de lager en port, hvor utviklingen stort sett handler om å optimalisere det for grafikk-hardware og kontrollene som er tilgjengelig.

Hvis de med å støtte, mener at de er åpne for å porte eksisterende titler til Switch (som ser ut til å være tilfellet, i og med at Skyrim kom ut i 2011) er det bare positivt for Switch-eiere. Hvis de derimot har tenkt til å ha Switch i bakhodet når de lager nye spill (som f.eks The Elder Scrolls 6) så er jeg mer bekymret...

Lenke til kommentar

Nope, var ikke klar over at de hadde redusert på rollespill-elementer, mener du type stats, slik som intelligence, strength etc? I så fall så er jeg fan av "ned-dumming" på en del måter. Er ikke så gøy å måtte lese seg opp på alle detaljer eller gå gjennom spillet gang på gang med kalkulator for å lage en slags optimal build til slutt. Nei, jeg vet heller ikke hvorfor spillet skal bli simplere på en Switch, det ville jo være mer sannsynlig at de lager en port, hvor utviklingen stort sett handler om å optimalisere det for grafikk-hardware og kontrollene som er tilgjengelig.

Om du tror at poenget med stats i rollespill er at du skal prøve å finne frem til en slags "optimal build" så har du misforstått systemet fullstendig. Men du er ikke den eneste. Karakter statistikk som styrke, taleferdighet, intelligens og lignende har mange funksjoner i rollespill. Noen av disse er å representere menneskelige ferdigheter i et spill, gi spilleren valg, gi spilleren en følelse av progresjon (tall går opp!).

 

Jeg pleier ofte å gjøre litt hoderegning på noen av tallene som er en del av rollespillene og strategispillene jeg spiller. Og en sjelden gang tar jeg frem kalkulatoren i Windows for å regne på noe. Men det er fordi jeg synes at slikt er morsomt. Jeg har aldri spilt noe rollespill eller strategispill hvor man faktisk er nødt til å regne på ting får å kunne vinne spillet(!) Det er altså valgfritt og det er lett å et forvrengt syn på hvordan disse spillene er ment å spilles fra fan forum fra nettet.

 

Når det gjelder om man bør lese seg opp på noe eller ikke så kommer det an på spillet. Om det er et nytt spill trenger du trolig ikke å lese manualen. Om det er et gammelt spill er det sannsynligvis en god ide og ta en titt i den. Å lete etter optimale strategier på nettet er klart det dummeste man kan gjøre.

 

Å lese litt i en manual kan kanskje virke som et ork om man ikke er vant til det, men man får tiden man investerte igjen på den måten at man kan spille spill med større dybde.

Selv er jeg veldig glad i store manualer med masse informasjon, men hater "tutorials" i spill. Jeg vil begynne å spille med en gang, ikke bli ledet gjennom noe ræl!

Endret av Mithridates VI
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...