Gå til innhold

Kan butikk kansellere ordre?


lilfire

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fant et produkt som var på tilbud og stod på lager. bestille dette og pengene ble trukket og jeg har fått ordre bekreftelse. 

 

Nå har jeg fått en mail på at de ikke får inn produktet fra leverandør (utgått) og at de har kansellert ordren min.

 

Kan de dette sånn uten grunnen eller har jeg krav på noe, siden det var på lager når jeg bestilte og jeg har betalt og fått ordrebekreftelse? Tilsvarende produkt?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvilken butikk det er og hva som står i vilkårene til den butikken. 

Du tenker på åpenkjøp?

 

For avtaleloven gjelder fremdeles, med mindre varen er lattelig lav priset eller du burde forstått at størst sansynlig er vanskelig å få tak i varen. Eller tror jeg du kan kreve å få varen levert. Eller tape du lider i følge av å kjøpe fra et annet sted.

 

Hør med kikkert på forumet han har mere greie på juridiske lovgivning.

Kanskje du har mindre rettigheter hvis det er snakk om et lite firma. Eller hvis det blir urimlig kostnad for selgeren. Men noe krav bør du ha.

 

Husk du i vertefall må kontakte forbrukerrådet\forbrukerombundet, forbrukertvistutvalget i vertstefall domstolen hvis nettbutikken prøver å være vanskelig, noe jeg vil anta de vil være i slik tilfelle.

 

Mulighens du stiller svakere hvis det er bvare eller noe som er umulig å få tak i f.eks HD dvd leser. Da kan det tenkes du får dårlig sak.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan jo lime inn mailen jeg fikk

 

 

Det viser seg dessverre at vår leverandør ikke lenger kan skaffe varenr 829562 - Philips HUE startsett 6.5W GU10.

Ordren er derfor kansellert og vi beklager dette. Det reserverte beløpet på kortet er frigjort.

Det skal komme en erstatter, men vi har foreløpig ikke dato på denne.

Lenke til kommentar

Utsnitt av komplett sine avtalevillår:

 

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt vare vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Lenke til kommentar

Utsnitt av komplett sine avtalevillår:

 

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt vare vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Ja men her er vel nøkkelordet "utsolgt". Varen var ikke utsolgt men på lager i bestillings øyeblikket 

Lenke til kommentar

Samme skjedde meg på CDON for noen år siden. Jeg kjøpte 4 DVD'r, men fikk aldri noe i Posten. Så etter flere uker mailet jeg dem, og da sa de at den ene DVD'n ikke fantes på lager så de holdt igjen hele ordren min. Etter jeg hadde betalt. 

 

Fikk dem hvertfall til å sende det de hadde og stryke den ene tingen. Så sånt er tydeligvis lovlig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...