Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med gtx970 og displayport->DVI på skjermer


Anbefalte innlegg

Har ett oppsett med 3 skjermer som er koblet opp mot ett GTX970 skjermkort, skjermene har bare DVI så jeg bruker 2x overganger DP til DVI.

 

Ett litt irritabelt problem har dukket opp for meg i det siste, og det er at skjermene som er koblet til DP utgangen på skjermkortet blir plutselige svarte på tilsynelatende tilfeldige tidspunkt.

 

Alle skjermene fungerer da jeg har prøvd å koble de til laptop når problemet oppstår, pc rapporterer ikke om noen problemer det er bare som om skjermene ikke er koblet til.

 

Har mange ganger prøvd å koble til/fra, bytte kabler, omstart, mm, og det ser ikke ut som jeg kan klare å selv få tilbake bildet. Men på tilfeldige tidspunkter kommer bildet tilbake uten at jeg vet hvorfor.

 

Problemet er ikke relatert til belastning eller temperatur på systemet, og ingen komponenter er overklokket.

 

Noen som har en ide om hva jeg kan sjekke neste, eller har et forslag til hvordan løse problemet?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være at de smarte funksjonene i DP ikke fungerer 100% pålitelig med din kombinasjon av skjerm og adapter? Prøv noe ala dette: https://sites.google.com/site/ebobster/stuff/displayportblanking

 

DDC/CI kan vel også skape problemer? http://superuser.com/questions/630555/turning-displayport-monitor-off-disables-monitor-completely

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...