Gå til innhold

Lars Lagerbäck | Norges landslagstrener


Latias

  

39 stemmer

  1. 1. Hvem bør bli ny landslagstrener?

    • Ståle Solbakken
    • Ole Gunnar Solskjær
    • Trond Sollied
    • Kjetil Rekdal
    • Tom Nordlie
    • Lars Lagerback
    • Erik Hamren
      0
    • Andre (nevn i tråden)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vansklig. For noen år siden (ca rundt Hareide tiden) hadde jeg klokketro på Sollied var rette mann. 
Nå har han vært borte fra fotball og er nok tvilsom.

Bob Bradley er den jeg vill valgt nå hvis det gikk an.

 

Vil rangere aktuelle kandidater omtrent sånn:

1. Bradley

 

Andre:
2. Lagerbæck

3. Røsler (eller en annen Tysker)
4. Nilsen(Brann)

5. Sollied(?)
6. Hamren

 

Tvilsomme:

7. Solbakken
8. Fagermoe
9. Rekdal
10. Solskjær.

 

Så er det en del utlendinger da som kan være tilgjengelige, men de har jeg liten formening om
 

Lenke til kommentar

Kun Lars Lagerbäck for min del :) Hvorfor?

 

i) Erfaring. Han har en lang erfaring som landslagstrener, noe som gjør at han allerede har kjennskap til systemet rundt landslaget, omgivelsene og konkurrentene (andre lag). Hvor mange av de øvrige kandidatene har denne erfaring?

 

ii) Oversikt. Han har sannsynligvis et godt kjennskap til og oversikt over norske spillere. Han kjenner også de skandinaviske kulturene og ligaene relativt godt, det er her "majoriteten" av de norske spillere plukkes fra. Det er vel ikke så vanskelig å plukke spillere fra de store ligaene i utlandet? for det er relativt få av dem der.

 

iii) Resultater. Han kan vise til gode resultater (CV) på landslagsnivå. 

 

iv) Spillestil. Han er tilhenger av en spillestil som går hånd i hanske med den det norske landslaget trenger. Vi skal ikke glemme at Norge ikke har det spillmaterialet som Tyskland har, derfor er vi nødt til å tilpasse spillestilen basert på motstander. Og det har han evne til.

 

v) Relasjoner. Han foretrekker å drille en fast XI og skape gode relasjonen de faste spillerne mellom, altså det motsatte av PMH. Det må vel være bra?

 

Alt annet blir bare et prøveprosjekt igjen, noe jeg ikke er tilhenger av.

 

Når det gjelder Solbakken så håper jeg at han forblir i FCK og får prøvd seg i de større ligaene igjen. Det er alt for tidlig å overlevere stafettpinnen til han, for han er fortsatt ung og har et stort potensial på klubbnivå.

 

Solskjær som fotballtrener har ikke oppnådd stort nok for å ta over det norske landslaget enda, det blir bare tull å nevne han her.

Endret av Stoltzekleiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke at det blir Solskjær. Mistet troen på ham som manager, etter veldig skuffende resultater i Cardiff og nå sist i Molde.

 

Et stort navn kan vi bare glemme, og en sydlandsk trener blir kulturkræsj. Det beste vi kan håpe på er Lagerbäck, men veldig rart om han vil ha jobben. Altfor stor sjanse for fiasko.

Lenke til kommentar

 

Et stort navn kan vi bare glemme, og en sydlandsk trener blir kulturkræsj.

 

Det er akkurat det vi trenger. Vi trenger noen som kan komme inn med helt nye ideer, og få disse spillerne til å våkne litt. Jeg vil ha Klinsmann. Kanonbra trener som Amerikanerne ser ut til å gi opp på nå.

 

 

Klinsmann tar jo ikke den jobben, og NFF har ikke budsjett til Klinsmann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...