Gå til innhold

– Vi anbefaler som regel abonnement som har fra 5 GB og oppover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det som her vil være relevant, er at gjennomsnittsforbruk på alle de 10 mest solgte telefoner hos Telenor er over 4 GB, og at en av mobilene på lista vår topper listen med 7,5 GB, sier Krokan"

 

Var vel det eneste fornuftige utsagnet fra disse folka. Kundene får ikke de opplysningene de trenger for et veloverveid valg av abonnement, hvertfall ikke etter min erfaring. Er stort sett et par tre standardfraser om at man trenger massevis av data.

Lenke til kommentar

 

 

– Nei – det er ikke noen intensiver til selgerne som går kun på abonnement – men provisjonene på abonnementene øker noe med innhold og pris på abonnementet. Butikkene blir målt på inntjening mot budsjett og mange bruker nok dette også som motivasjon til å selge riktig abonnement til kundene - basert på kundens behov.

 

Det som sies mellom selvmotsigelsene er vel at "ja, det er insentiv for å selge dyrere abonnement med mere data".

Lenke til kommentar

Hallo! Til dere som ikke har innsyn i hvordan dette kan fungere, så er det ofte sånn at selgerne har mulighet til f.eks gi avslag på 1200,- på en 12mnd avtale med f.eks 5GB 299,- , LA OSS da si at noen andre har 3gb til 229,- (gjør matten her, kjapp hoderegning sier man både sparer 360,- og i tillegg får mer data)

- man vil alltid velge 5gblant 299,- med 1200,- avslag, man sparer uansett penger første året og trenger man ikke så mye data kan man bytte etter 1 år.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at vi fortsatt betaler forskjellige abonnementspriser for 1 og 2 og 3 GB jeg altså... 1 GB i 2016 er jo INGEN TING!

 

Det burde ikke være behov for mer enn 3 abonnementer, ett med 1GB forbruk for de som ikke bruker data, ett med 10 GB forbruk for de som bruker middels data og ett med ubegrenset (eller hvertfall 100+ GB) forbruk for de som bruker mye data. Det trenger ikke å være vanskeligere enn dette, vi ser jo at det tilbys både 100 og 200GB på mobilt bredbånd for tilsvarende priser som mobilabonnementene har. Hele mobilbransjen gjør meg kvalm.

Lenke til kommentar

Hallo! Til dere som ikke har innsyn i hvordan dette kan fungere, så er det ofte sånn at selgerne har mulighet til f.eks gi avslag på 1200,- på en 12mnd avtale med f.eks 5GB 299,- , LA OSS da si at noen andre har 3gb til 229,- (gjør matten her, kjapp hoderegning sier man både sparer 360,- og i tillegg får mer data)

- man vil alltid velge 5gblant 299,- med 1200,- avslag, man sparer uansett penger første året og trenger man ikke så mye data kan man bytte etter 1 år.)

 

Og for oss andre som ikke vil ha "special price for you my friend" avtaler, så kan man heller velge et abonnement som har fast pris uten dikkedarer for 1 GB til 98,-, 3 GB til 200,-, 5 GB til 244,-, 10 GB til 298 og 20 GB til 398,-/mnd. Da trenger man ikke telenor eller Telia lenger..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...