Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:40 - 11:55 ×

Ubisoft lover enda mer Rainbow Six Siege-innhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

" Rainbow Six Siege lever på sine enkeltøyeblikk. Sekundet der man aktiverer en eksplosiv som åpenbarer fiendens svakheter er uvurderlig. At svært mye kan ødelegges gir også en frihet bare Battlefield-spillene har gitt oss tidligere"

 

og etter å ha spilt R6:Siege siden release, så er Battlefield-serien blitt en linjær, kaotisk skygge i historien. Prøvde BF1 og opplevde som kjedelig i forhold til Siege.

 

Siege har hatt sine problemer, men det er ikke mange spill som fanger intensiteten i flerspiller slik som dette spillet......selv om det ikke har en masse fluff i form av 100 forskjellige gamemodes.

 

Enkelte spill er slik at man hater å elske de. Fordi de kan være super frustrerende i dårlige øyeblikk, for så å levere de mest episke flerspiller-opplevelsene i det neste.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Året er 2015, og Ubisoft skulle lansere et nytt Rainbow Six. Jeg hadde ikke akkurat håpet oppe, og etter en ekstremt cheesy "gameplay trailer" som var et skuespill satt i scene av de mest virkelighetsfjerne spillerne i verden ble jeg sikker på at dette, ja dette kom til å bli R6:vegas 3, aka helt utrolig kjipt.

 

Jeg testet Betaen og satte hatet i halsen, dette var absolutt ikke noe Rainbow Six spill, men det var solid, nytt og spennende. Jeg kjøpte det og slet litt med diverse problemer i starten. Problemer Ubisoft fikset på med jevne mellomrom, de hørte på community (for det meste) og polerte spillet til å bli noe annet enn det som var på markedet allerede. Det er ingen andre spill som er som R6: Siege.

 

Dette trakk til seg de mest kjente FPS youtuberne, og gjorde at det ble fler spillere nesten et år etter de slapp det enn den første uka det var ute.

 

Ubisoft gjør mye dumt, men de skal ha kred når de tråkker riktig. Siege er vanskelig, taktisk og kjempebra. Det er balansert. Det er et av de aller beste skytespillene som er laget. Ja jeg sa det.

Lenke til kommentar

Siege er det første spillet som har fått meg skikkelig hekta på flere år. Et svært taktisk spill som straffer laget hardt om det ikke samarbeider. Spillet er tøft og læringskurven er en smule bratt, men tilfredstillelsen og mestringsfølelsen er stor.

 

Har godt over 1000 timer i CS:GO, men nå har Siege stjålet all oppmerksomheten. Varierte operators, i kombinasjon med et stort handlingsrom, fører til variert og lekent spill. Som de fleste "competetive" spill er Siege ganske meta-basert, men tett oppfølging av Ubisoft gir en relativt god balanse i spillet.

 

Som nevnt av andre er ikke spillet perfekt. Det har hatt - og fortsatt har - problemer, men jeg har inntrykket at Ubisoft hører på spillerne og jobber for å rette ting fortløpende. Jeg har virkelig tro på dette spillet. Jeg spiller det på PC, men har hørt mye bra om konsoll-versjonen også. Det burde nevnes at spillet har hatt mye serverproblemer den siste tiden, så nedetiden har dessverre vært alt for høy.

Endret av Maax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde spillet hos en kompis når det var gratis gjennom Steam, må si meg veldig skuffet.

Husket veldig godt Raven Shield, tror dem har egentlig glemt helt av hvor vanvittig bra det var. Hvorfor kan ikke de lage samme type spill om igjen? neida vi kjører close combat ala call of duty.

Lenke til kommentar

Prøvde spillet hos en kompis når det var gratis gjennom Steam, må si meg veldig skuffet.

Husket veldig godt Raven Shield, tror dem har egentlig glemt helt av hvor vanvittig bra det var. Hvorfor kan ikke de lage samme type spill om igjen? neida vi kjører close combat ala call of duty.

Huker også veldig godt arven shield....har også spilt call of duty.......det som er åpenbart med innlegget ditt er at du ikke har spilt Siege lengre enn at du så at du kunne løpe og skyte.

 

Siege er ikke Raven Shield, heldigvis kan du fremdeles spille det dersom du har lyst. Det holder seg faktisk forbausende godt.

 

Call of duty sammenlikningen din er bare usaklig

 

Siege er noe nytt og med en del nye mekaniker. Det skiller seg såpass fra det meste av det som er gjort tidligere at mange liker det......på tross av Ubi-taggen som så mange hater (berettiget nok)

 

Har spilt fps siden castle wolfenstein og Siege har tilført noe nytt i en sjanger som har stagnert de siste årene. Jeg koser meg med et meget taktisk lagspill hvor kartene er tildels dynamiske og hvor timing og tolmodighet blir belønnet på linje med lagspill og enkeltmanns-ferdigheter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spillet er sikkert ok det. Men kjøper ikke mer fra ubi

Det forstår jeg, men i akkurat dette isolerte tilfellet har de faktisk hørt på spillerne og rettet opp i feil fortløpende. Balanseproblemer osv har de vært ganske effektive på.

 

Ikke perfekte på noen måte, men.de har faktisk gjort en god jobb der. Du går glipp av et godt spill.

 

 

Jo da  spillet er bra og der frister litt  når det er på tilbud, men dette er også en av mange ubi spill som har fått den  beryktede downgraden.  Og  jeg vil  ikke støtte ubi  mer. Om spiller kommer til 50kr og det fremdeles er folk  som spiller det skal  jeg vurdere det.

Lenke til kommentar

Neida den er ikke død, den er bare tilpasset til den gemene hop. Hvis du er villig til å se forbi kosmetikken så er det et meget godt kjernespill her som er helt anderledes alt....Kanskje unntatt de gamle R6 spillene. Det Gunfreak omtaler som'hero' oppsett er jo en måte å legge en ny dimensjon på det taktiske.

 

Laget er avhengig av at spillerne velger 'hero' som fyller funksjon og rolle, ofte i samspill med egenskapene til andre 'hero'

 

Og igjen så må jeg si at jeg føler et behov for å minne alle Dagger og Raven Die-hards om hvordan det var å spille disse spillene. Med spawn-nades og what not. Det var et helvetes selv om kjernespill var bra.

 

Siege har kun to utfordringer i mine øyne: få orden på latency-compensation. Er så lei av å skyte på spøkelset av high-pingere som skifter data-center nettopp for denne fordelen.

 

Det neste er å bygge opp nok tillit til anti-cheat systemene til at jeg føler meg skjermet for de største juksepavene.

 

Kombinasjonen av latency og juksingen gjør det ekstremt vanskelig å ta noen på fersken i å jukse. Nettopp fordi spillet har så mange taktiske løsninger i enhver situasjon. Man kan ligge i forsvar å tro at man er helt trygg, og så blir man skutt igjennom et befestet vindu. Ikke fordi angriperne jukser, men fordi man er blitt markert av en drone.

 

Spillet er jo sykt frustrerende, men det er jo også det som er så gøy. Alle andre FPS blir kjedelige og tullete i mine øyne.

 

Mulig at jeg er sær, men per idag så er det kun R6 og Blood Bowl som vekker skikkeige følelser i gaming

Lenke til kommentar

Jepp SAS tenker helt klart, shit  han ene på laget mitt tok en flashbang, da kan ikke jeg ta noe flashbang, fordi det er ikke bra gameplay,  jaja da får gisselet  bare død da!

Og så klart vil et lag på  5 stykker alltid dele seg opp og angripe en og  en  rundt i  en firkanta bygning.  Det er helt klart slik  det funker i virkelighten.

 

Nei dette er en dårlig CS kopi som blir enda dårligere av hero  oppsettet, som ikke bare ser teit ut som faen, men gjør at jeg ikke har noe ønske om å spille,  jeg brukte en evighet  på å faktisk finne  to  heroes jeg var villig til å spille.

 

De  fleste hadde total  uintresante våpen jeg hadde ingen ønkser om å spille, jeg  vil  ikke ha noe  hagle, eller SA80, jeg vil ikke ha noe desert Eagle, osv, Jeg har null interesse i å spille med  noen Final fantasy karaterer(de japanske) 

 

Så nei det var ikke noe i dette spillet  appilerte til meg, det er teit,  tullete, og arkade.

Lenke til kommentar

Jeg mener jo det motsatte av hva Gunfreak prediker. Tenker selvfølgelig at alle som tar seg tiden til å sette seg inn i spillet ville forstå at dette ikke er en CS kopi.....Noe jeg vet siden jeg bla har spilt CS siden de første beta moddene kom til HL. Sammenlikningen med CS er tuftet på et feilaktig førsteinntrykk, i beste fall.

 

Har forstått utifra tidligere poster at Du er opptatt av realisme Gunfreak....jeg liker også dette. Men i underholdningens navn så vil jeg stå inne for mitt synspunkt om at R6:Siege er et godt spill.

 

Iallefall er vi enig om at vi er uenig.

Lenke til kommentar

R6 er ihvertfall bedre og mer realistisk enn andre skytere som cod, verdun osv.

Enn verdun? En av de mest realistiske spillene du har i skyte sjangerne?

 

Og noe av det verste med seige er at det er aå jævlig gamey. Oh se hvordan disse "dørene" alle har et glippe under seg for disse leke bilene. Og så rart at ekte dører ikke eksisterer i dette universet. Oh at forsvarere magisk blir oppdaget om de går ut et vindu fordi spillet vil tvinge deg til å spille i trange rom der man bare skyter random gjennom vegger (Selv om det er gisler til stede)

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

På tide å løsne litt på trusestrikken?

 

Må bare svare deg godeste Gunfreak, men i en reell aksjon mot bygg eller område så vil det så langt det lar seg gjøre, være etablert en eller flere isolasjons/observasjonsposter som skal hindre nettopp at Tango skal forlate aksjonsområdet. Dette er selvfølgelig tilpasset noe til spill-formatet, men jeg er forundret over din veldig heftige motstand her Gunfreak. Det er iallefall ikke vanskelig å forklare Magien du nevner.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å si advarsel fiende sett på øst side av bygget.

 

Og det som skjer i spillet hvor et stort ikon flytter rundt på skjermen der fienden går.

 

Nei spillet er skikkelig gimmiky, ikke bare det men dårlig laget. Grafikken er ikke noe å skryte av men krever mer enn battlefield 4 og 1 til sammen. Du sitter i kø for terrorist hunt i 7 minutter også varer oppdraget 90 sekunder.

Du kan bli stengt inn i siste runde i en match og måtte se på andre spille runden og siden dette var siste match må du igjen vente på en ny match.

50% av spillet er venting. Så har du så klart massiv mengde team killing med vilje. På et vivå jeg ikke kan huske å ha sett på sikkert 15 år. Du har folk som bare dropper ut midt i matchen så du må spille 3 mot.

 

Så selv uten mine subjektive meninger. Er spillet objektiv dårlig.

Lenke til kommentar

Det finnes sikkert andre alternativer Gunfreak, jeg har 140 timer og kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det om community. Jeg har opplevt langt verre, og i siege som i andre taktiske skytere er det lurt å spille sammen med andre.

 

At du ikke liker den trege spillstilen skjønner jeg, det er det få som gjør. Du burde prøve Cod, der spawner du konstant!

 

Jeg spiller dette på en laptop med gtx 940m om dagen btw :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...