Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Thomas_H skrev (På 17.2.2021 den 20.01):

Jeg ser at han "Tor Einar Olaisen" som er med i en video om cash fx på DN, har tidligere vært sentral i WGI pyramidespillet også. 

Wikipedia:

"Tor Einar Olaisen (født 1976)[1] er en norsk forretningsmann og alternativ behandler."

Det virker som pyramidesvindel og alternativsvindel går hånd i hånd.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!☺️

Jeg ønsker ikke så skape noen ny diskusjon eller noe stor blest, men ser det ofte blir etterspurt informasjon osv! Jeg jobber ikke aktivt med Lyconet lenger, men var med liten periode og hadde kun startpakken da kundeskyene aldri var interessant for meg! Det vil si, jeg har tidligere kun har gitt ut gratis medlemskap til mennesker som enkelt og greit har brukt dette når de har handlet i butikk og på nett. Jeg har også reist en del, så gjorde dette der jeg var som en liten gest, men gjorde ikke noe store greier ut av det! (Har blitt ganske mange kunder etterhvert)

I dag tikker det inn rett i overkant av 2000kr i mnd, som jeg igjen da må skatte av! Altså sitter jeg igjen med ca 1300kr/mnd. Inget stort beløp å skryte av, men når det kun er basert på at andre bruker et medlemskap a la coop og trumf, så har det aldri slått meg at det har vært noe galt i det☺️ På to år, i følge min BO, så har jeg fått 43.600kr (siden 07/2019), og da har jeg bare brukt systemet akkurat slik det var ment å brukes, uten noe mer mikk makk! Ca 30.000kr etter skatt. For meg har det vært et fint lite tillegg på årslønnen!

Vet ikke om dette er tall eller informasjon som er interessant, men tenkte det var fint for noen å høre hvordan det kan fungere!

Dette er jo nettopp slik et lovlig nettverksselskap skal fungere, man reklamerer for et produkt, og får bittelitt hver gang noen handler. Og så lenge de som handler er fornøyd med handelen og ikke har gitt en krone annet enn til butikken de har handlet i så har det aldri slått meg at det kan være noe muffins! 

Uansett, det var min side av saken! Ha en fin dag alle sammen! Håper det ordner seg for alle sammen om det måtte gå enten den ene eller den andre veien! 

Adiós!

330E1D54-22D9-41D1-A730-2D62BD3D0A57.jpeg

Endret av InspectorNorse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
InspectorNorse skrev (10 timer siden):

Hei!☺️

Jeg ønsker ikke så skape noen ny diskusjon eller noe stor blest, men ser det ofte blir etterspurt informasjon osv! Jeg jobber ikke aktivt med Lyconet lenger, men var med liten periode og hadde kun startpakken da kundeskyene aldri var interessant for meg! Det vil si, jeg har tidligere kun har gitt ut gratis medlemskap til mennesker som enkelt og greit har brukt dette når de har handlet i butikk og på nett. Jeg har også reist en del, så gjorde dette der jeg var som en liten gest, men gjorde ikke noe store greier ut av det! (Har blitt ganske mange kunder etterhvert)

I dag tikker det inn rett i overkant av 2000kr i mnd, som jeg igjen da må skatte av! Altså sitter jeg igjen med ca 1300kr/mnd. Inget stort beløp å skryte av, men når det kun er basert på at andre bruker et medlemskap a la coop og trumf, så har det aldri slått meg at det har vært noe galt i det☺️ På to år, i følge min BO, så har jeg fått 43.600kr (siden 07/2019), og da har jeg bare brukt systemet akkurat slik det var ment å brukes, uten noe mer mikk makk! Ca 30.000kr etter skatt. For meg har det vært et fint lite tillegg på årslønnen!

Vet ikke om dette er tall eller informasjon som er interessant, men tenkte det var fint for noen å høre hvordan det kan fungere!

Dette er jo nettopp slik et lovlig nettverksselskap skal fungere, man reklamerer for et produkt, og får bittelitt hver gang noen handler. Og så lenge de som handler er fornøyd med handelen og ikke har gitt en krone annet enn til butikken de har handlet i så har det aldri slått meg at det kan være noe muffins! 

Uansett, det var min side av saken! Ha en fin dag alle sammen! Håper det ordner seg for alle sammen om det måtte gå enten den ene eller den andre veien! 

Adiós!

330E1D54-22D9-41D1-A730-2D62BD3D0A57.jpeg

Patetisk at noen der ute fremdeles prøver å forsvare dette selskapet. Null troverdighet til historien din. Hva tenker du om de 16 000 som har kjøpt inn i pyramiden med tap? Og at myndighetene sier rett ut at det er ulovlig?

 

Det bildet der er bare tull. Skulle du faktisk hatt penger der ville du fort funnet ut at de ikke vil la deg cashe det ut. 

 

Å delta i pyramide er ulovlig å Norge, så gjerne stå frem med fullt navn hvis du faktisk tror på det du sier :)

 

Men det tør du såklart ikke for du vet det er ulovlig, penger du har fått fra selskapet er svindlet fra uskyldige mennesker, og du er betalt for å fremme et selskap. Du har null poster før her så kommer du med dette.

 

Folk lar seg ikke lure lengre, men fortsett gjerne å prøve. Alle slike poster som dette har bidratt til å ødelegge for Lyoness internasjonalt. Flere millioner har sett video og info om lyoness som har kommet fra engasjement hos dette forumet pga slike poster som dine. 

Så egentlig burde vi takke deg og dere for å være så flinke til å ødelegge for lyoness og dere selv.

Endret av PgUp
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Troverdighet?

 

Den gang det var lovlig: Hvis jeg gav et "rabattkort" til en venn - var det slik at jeg fikk 0.5% av det vedkommende kjøpte for?

Hvis det stemmer, og "InspectorNorse" sier han får 2000 i mnd - bare etter å ha delt ut rabattkort, da skurrer det. Hans folk i pyramiden handler da for 400.000,- HVER MÅNED på alt annet enn dagligvarer. Det var jo omtrent bare spesialbutikker, klær, blomster og tilsvarende hvor en kunne bruke denne såkalte rabatten. Det må være venner med svært mye penger og høyt forbruk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roffee skrev (4 timer siden):

Troverdighet?

 

Den gang det var lovlig: Hvis jeg gav et "rabattkort" til en venn - var det slik at jeg fikk 0.5% av det vedkommende kjøpte for?

Hvis det stemmer, og "InspectorNorse" sier han får 2000 i mnd - bare etter å ha delt ut rabattkort, da skurrer det. Hans folk i pyramiden handler da for 400.000,- HVER MÅNED på alt annet enn dagligvarer. Det var jo omtrent bare spesialbutikker, klær, blomster og tilsvarende hvor en kunne bruke denne såkalte rabatten. Det må være venner med svært mye penger og høyt forbruk.

 

Troverdighet, spør du?

Meget troverdig..

Career Bonus kommer fra shoppingpoeng og har ingenting med 0,5%-‘’regelen’’ å gjøre.

Å tjene 43.600,- på 2 år i Career Bonus er ikke noe stort problem.

Grunnen til at det er så mye negativ omtale om dette selskapet, og slike selskaper generelt, er at 95% av alle her inne ikke har peiling på hvordan systemet fungerer, slik som du nå beviser😌

PS: Du sier at det kun var spesialbutikker du kunne få fordeler hos.. Selskapet var og er aktivt i over 50 land, matvarer og helt dagligdagse butikker er veldig utbredt i mange andre land, så om han f.eks. har en kundegruppe i Italia eller Nederland kommer det nok en god del shoppingpoeng derifra👌

Lenke til kommentar
Tor29 skrev (10 minutter siden):

Troverdighet, spør du?

Meget troverdig..

Career Bonus kommer fra shoppingpoeng og har ingenting med 0,5%-‘’regelen’’ å gjøre.

Å tjene 43.600,- på 2 år i Career Bonus er ikke noe stort problem.

Grunnen til at det er så mye negativ omtale om dette selskapet, og slike selskaper generelt, er at 95% av alle her inne ikke har peiling på hvordan systemet fungerer, slik som du nå beviser😌

PS: Du sier at det kun var spesialbutikker du kunne få fordeler hos.. Selskapet var og er aktivt i over 50 land, matvarer og helt dagligdagse butikker er veldig utbredt i mange andre land, så om han f.eks. har en kundegruppe i Italia eller Nederland kommer det nok en god del shoppingpoeng derifra👌

'Alle andre forstår ikke, det er bare jeg og promillen som forstår!' Slapp av, om noen måneder forstår du også. X antall tusen fattigere. Kondolerer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

'Alle andre forstår ikke, det er bare jeg og promillen som forstår!' Slapp av, om noen måneder forstår du også. X antall tusen fattigere. Kondolerer.

Det er helt riktig, det er kun promillen som forstår, for det er kun promillen som sitter på den riktige informasjonen, i motsetning til ‘alle andre’ som kun sitter på informasjon som er blitt gjenfortalt og vridd om på x antall ganger👌 Jeg gleder meg til den dagen du refererer til om noen måneder, og fattigere er jeg nok ikke uansett😌

Lenke til kommentar
Tor29 skrev (29 minutter siden):

Det er helt riktig, det er kun promillen som forstår, for det er kun promillen som sitter på den riktige informasjonen, i motsetning til ‘alle andre’ som kun sitter på informasjon som er blitt gjenfortalt og vridd om på x antall ganger👌 Jeg gleder meg til den dagen du refererer til om noen måneder, og fattigere er jeg nok ikke uansett😌

Jeg refererer til noen om noen måneder?😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (15 timer siden):

'Alle andre forstår ikke, det er bare jeg og promillen som forstår!' Slapp av, om noen måneder forstår du også. X antall tusen fattigere. Kondolerer.

Jeg gleder meg til den dagen du refererer til om noen måneder, og fattigere er jeg nok ikke uansett😌

Salvesen. skrev (14 timer siden):

Jeg refererer til noen om noen måneder?😂

Bra du vet hva du selv skriver om😊👌

Lenke til kommentar
Tor29 skrev (32 minutter siden):

Jeg gleder meg til den dagen du refererer til om noen måneder, og fattigere er jeg nok ikke uansett😌

Bra du vet hva du selv skriver om😊👌

Setningene dine gir ingen mening, hva eller hvem skal jeg referere til om noen måneder? Eller mener du at jeg om noen måneder driver med verving selv? Ikke lett å forstå seg på. Uansett så kommer det ikke til å skje, jeg har fulgt pyramide tull i mange mange år. Kommer aldri til å drive med slik, da jeg har sett mange gå fra happy til fattig over tid. Det melker de aller aller fleste. 

Personlig har jeg en fast jobb som jeg elsker og som gir meg rettferdig og god inntekt, noe slike bedrifter aldri vill gi dere. Dessverre. Håper det går bra med deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk som snakker om at de tjener penger på MLM/Pyramidespill enten juger, eller er en av de få "heldige". Sannheten er at 99% taper penger på det. At de få "heldige" da ikke innser at det er en skitten bransje betyr at den eneste konklusjonen jeg kan trekke er at de ikke bryr seg om andre enn seg selv. Gratulerer med det...

Kilde: https://www.ftc.gov/sites/default/files/documents/public_comments/trade-regulation-rule-disclosure-requirements-and-prohibitions-concerning-business-opportunities-ftc.r511993-00008 /00008-57281.pdf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
sureup skrev (6 minutter siden):

Folk som snakker om at de tjener penger på MLM/Pyramidespill enten juger, eller er en av de få "heldige". Sannheten er at 99% taper penger på det. At de få "heldige" da ikke innser at det er en skitten bransje betyr at den eneste konklusjonen jeg kan trekke er at de ikke bryr seg om andre enn seg selv. Gratulerer med det...

Kilde: https://www.ftc.gov/sites/default/files/documents/public_comments/trade-regulation-rule-disclosure-requirements-and-prohibitions-concerning-business-opportunities-ftc.r511993-00008 /00008-57281.pdf

Jepp, og promillen som faktisk tjener nok til å leve på det skylder på at 99,99%en er late osv derfor får de det ikke til. Men i realiteten får de det ikke til for de blir utnyttet av promillen som tjener nok penger. Det er en skikkelig dårlig bransje. Vet om flere som sliter psykisk etter at de har mistet kontakt med venner og familie på grunn av dette. Og sitter igjen med store tap, såklart. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tor29 skrev (19 timer siden):

Troverdighet, spør du?

Meget troverdig..

Career Bonus kommer fra shoppingpoeng og har ingenting med 0,5%-‘’regelen’’ å gjøre.

Å tjene 43.600,- på 2 år i Career Bonus er ikke noe stort problem.

Grunnen til at det er så mye negativ omtale om dette selskapet, og slike selskaper generelt, er at 95% av alle her inne ikke har peiling på hvordan systemet fungerer, slik som du nå beviser😌

PS: Du sier at det kun var spesialbutikker du kunne få fordeler hos.. Selskapet var og er aktivt i over 50 land, matvarer og helt dagligdagse butikker er veldig utbredt i mange andre land, så om han f.eks. har en kundegruppe i Italia eller Nederland kommer det nok en god del shoppingpoeng derifra👌

Liker at du glatt hoppet over mitt innlegg, greide du ikke helt å forholde deg til det? Stå frem med fullt navn da, hvis du faktisk tror dette er seriøst og lovlig :)

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (13 minutter siden):

Liker at du glatt hoppet over mitt innlegg, greide du ikke helt å forholde deg til det? Stå frem med fullt navn da, hvis du faktisk tror dette er seriøst og lovlig :)

 

Hvs ikke du gjør det beviser det jo bare at du vet det er ulovlig å fremme pyramidespill. 

Ikke at jeg støtter Lyoness (eller hva de nå kaller seg) på noen som helst måte, men å kreve at folk skal stå fram med fullt navn er en tullete avsporing. Dette er et anonymt forum og ingen har i utgangspunktet navn her, med mindre de ønsker det selv. Man kan ikke kreve av meningsmotstandere skal måtte stå fram med fullt navn når ingen andre må gjøre det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
nirolo skrev (1 time siden):

Ikke at jeg støtter Lyoness (eller hva de nå kaller seg) på noen som helst måte, men å kreve at folk skal stå fram med fullt navn er en tullete avsporing. Dette er et anonymt forum og ingen har i utgangspunktet navn her, med mindre de ønsker det selv. Man kan ikke kreve av meningsmotstandere skal måtte stå fram med fullt navn når ingen andre må gjøre det.

Må såklart ikke, men det hadde vært interessant om personen stolte på konseptet var lovlig nok til å gjøre det.

 

Personen har jo allerede delt inntektene sine, og har ellers ingen historikk på diskusjon.no før.

Så for å øke troverdigheten hadde det vært til hjelp. Hvis ikke fremstår det kun som oppspinn.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (3 timer siden):

Må såklart ikke, men det hadde vært interessant om personen stolte på konseptet var lovlig nok til å gjøre det.

 

Personen har jo allerede delt inntektene sine, og har ellers ingen historikk på diskusjon.no før.

Så for å øke troverdigheten hadde det vært til hjelp. Hvis ikke fremstår det kun som oppspinn.

Jeg stoler ikke på det du sier her. Oppgi fullt navn og adresse så skal jeg høre på det du har å si.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...