Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Kan vel være enig i at språkbruken i dette forumet ikke alltid har vært helt «voksent», samtidig er det jo ikke dette forumet lotteritilsynet, eller rettssystemet har fattet beslutninger utifra, det håper jeg alle forstår. Jeg selv har følgt Lyoness i flere år, og fått tilbud om å gå inn med svært store beløp, vi snakker om 200 000+ i engangsinvesteringer med bortimot garanti om 30 ganger på investeringen ved «bare» å kjøpe månedlige rabattkuponger. Om jeg skulle misse å kjøpe en rabattkupong en måned var beskjeden at da var pengene tapt. Bare dette gjorde meg veldig skeptisk, dette er ikke noe som hvermannsen bør involvere seg i, det er skyhøy risiko og ingen har vist at man faktisk får investeringene tilbake, de eneste som har tjent penger er de som har vervet personer under seg og tjent på kjøp av disse rabattkupongene, som ikke har vært omsettelige om du da ikke stohandler på en lokal bruktbutikk på Vestlandet eller på CDON.com.

Jeg investerer mye i aksjemarkedet og setter meg god tinn i investeringer jeg gjør, men har ennå til gode å faktisk skjønne hvordan Lyoness (nå Myworld) tjener sine penger, og hvordan en investering skal lønne seg. Nå sier Myworld at man ikke investerer, men det blir bare tull når man spytter inn 240000 i enkeltbeløp, hva annet en investering eller «pyramide» er det man gjør sånt i. Alt jeg har lest og sett av presentasjoner både i skriftelig og muntlig form gjør meg ganske enig i det lotteritilsynet har sagt. Nå gjør Myworld endringer for å tilpasse seg både Norge og Italia, men det hjelper trolig ikke om selskapet startet opp på en ulovlig måte, da må all historikk og investeringer fjernes, og et nytt rent selskap må startes opp, hvor alt som pr no er investert ikke følger med. Å tro at høyesterett vil la selskapet fortsette uten nullstilling (nytt AS) virker for meg helt utenkelig, da en slik dom vil tillate useriøse aktører å etablere seg på ulovlig vis, og deretter over år tilpasse seg. Den eneste muligheten for dette er om høyesterett finn alt som Lyoness har gjort i Norge å ligge innenfor lovverket.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro mange av oss som følger dette forumet er alt annet en negative, men nysgjerrige på nye muligheter. Og gjerne går inn i Myworld om konseptet blir vanntett og gjennomsiktig.

 

Det er ikke noe som heter gratis penger.. Når noe er høres for godt ut til være sant.. osv

 

En seriøs virksomhet kan ikke gå rundt å love 30 gangen på investering, da bør alarmklokkene for de fleste begynne å ringe. Selvfølgelig er det fristende å investere 250000, og få 7,5 millioner om 5 år - så og si garantert.. Men om det faktisk var slik hadde enhver kastet seg på både forbrukslån og andre finansieringsformer for å ta størst mulig del i kaken. Det siste vil jeg tro ingen har gjort..

 

Ingen av oss kan heller påvirke norsk lov, lotteritilsyn eller rettsvesen - så blir spennende å se hva høyesterett eventuelt sier om det er slik at dette er anket så høyt.

Endret av VPWLLAJP
  • Liker 3
Lenke til kommentar

La meg gjette. Lyones/myworld kjøpte ett selskap av advokatene sine i fjor og gav dette navnet myworld. Så har de sikkert kjørt virksomhetsoverdragelse til dette og regner med at det sa plutselig blir lovlig og drive.. Jaja... Vil tro lotteritilsynet har god kontroll, df har tross alt vært borti slike svindlere som dere er før

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig. 

Vi kan vel egentlig opprette en egen tråd om Saken Lyoness og hva som nå er blitt resultatet av den og bruke den for å oppdatere med hva som skjer der, ikke bare på nasjonalt nivå, men også på internasjonalt.

Synes forsåvidt det er greit å holde på denne så kan man se historikken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

 

En god del innlegg er fjernet som følge av trolling. 

 

Kommentarer på dette tas på PM eller i tilbakemeldingsforumet. 

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg får alltid en syk deja vu følelse når det dukker opp nye "white knights" på disse trådene, ja for det er flere av de. Samme greia, annet navn. Pyamide/MLM eller hva en ønsker å kalle det. Har sett utrolig mange folk drive på med dette, både folk jeg kjenner og folk som skriver om det. Men, jeg vet ikke om en eneste en som enda holder på, og som holder ut i mer enn 1-2 år. De ender alltid opp med å gå i fra den "fantastiske" livsstilen, og i minus.

 

Husker veldig godt en historie her inne, om det var nuskin eller hva det var. Usikker på hvilken pyramide, men samme det. Akkurat som månen her over var alt rosenrødt og alle var "dumme" for å prøve å snakke henne til fornuft. Hun skulle sende oss postkort i fra Hawaii og det var ikke måte på. Hun var gift, med barn og hadde ett "svært" hus på landet. Livet var fantastisk. Men, sjekket en opp skattelistene så stemte ingenting. Hun betalte 100 lapper i skatt osv. Hvordan gikk det? Skilsmisse, barnevern og arbeidsløs... Så, tenk dere om før dere kaster vekk livet og penger på dette greiene, for det kan bli seriøse utfall til slutt. 

 

Og anbefaler å finne tråden her inne og sjekke opp detaljene, mener hun het Maria eller noe slikt og brukte fult navn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg får alltid en syk deja vu følelse når det dukker opp nye "white knights" på disse trådene, ja for det er flere av de. Samme greia, annet navn. Pyamide/MLM eller hva en ønsker å kalle det. Har sett utrolig mange folk drive på med dette, både folk jeg kjenner og folk som skriver om det. Men, jeg vet ikke om en eneste en som enda holder på, og som holder ut i mer enn 1-2 år. De ender alltid opp med å gå i fra den "fantastiske" livsstilen, og i minus.

 

Husker veldig godt en historie her inne, om det var nuskin eller hva det var. Usikker på hvilken pyramide, men samme det. Akkurat som månen her over var alt rosenrødt og alle var "dumme" for å prøve å snakke henne til fornuft. Hun skulle sende oss postkort i fra Hawaii og det var ikke måte på. Hun var gift, med barn og hadde ett "svært" hus på landet. Livet var fantastisk. Men, sjekket en opp skattelistene så stemte ingenting. Hun betalte 100 lapper i skatt osv. Hvordan gikk det? Skilsmisse, barnevern og arbeidsløs... Så, tenk dere om før dere kaster vekk livet og penger på dette greiene, for det kan bli seriøse utfall til slutt. 

 

Og anbefaler å finne tråden her inne og sjekke opp detaljene, mener hun het Maria eller noe slikt og brukte fult navn.

Var det ikke i denne tråden hun postet? Hvor fikk du denne informasjonen? 

 

Er trist at slikt skjer. Det er kanskje ønsketenking? Mangel på kritisk tankegang? Jeg vet ikke. Synes ihvertfall det er vanskelig å forstå at folk kan være såpass ukritiske. 

Lenke til kommentar

Var det ikke i denne tråden hun postet? Hvor fikk du denne informasjonen? 

 

Er trist at slikt skjer. Det er kanskje ønsketenking? Mangel på kritisk tankegang? Jeg vet ikke. Synes ihvertfall det er vanskelig å forstå at folk kan være såpass ukritiske. 

 

Mulig hun har postet her også, men mener dette var i en annen tråd hvor jeg fikk med meg hennes rant. Og den satt seg bare i bakhodet og titter frem innimellom, så da har jeg bare googlet navnet og sett tristheten(for hun deler det meste...). 

 

Forferdelig trist. Siden jeg nå kom på det igjen stakk jeg kjapt innom google og det ser ut som hun nå er på gang igjen med ny MLM... Helt utrolig hva folk får seg til å gjøre selv når de vet hvor galt det kan gå. 

 

Skulle jeg tippe kom nok futen på døren og lurte på hvor skattepengene deres ble av, så fikk hun nok en saftig regning som gikk ut over økonomi og familieliv. Men, det er jo bare spekuleringer såklart. 

Lenke til kommentar

Mulig hun har postet her også, men mener dette var i en annen tråd hvor jeg fikk med meg hennes rant. Og den satt seg bare i bakhodet og titter frem innimellom, så da har jeg bare googlet navnet og sett tristheten(for hun deler det meste...). 

 

Forferdelig trist. Siden jeg nå kom på det igjen stakk jeg kjapt innom google og det ser ut som hun nå er på gang igjen med ny MLM... Helt utrolig hva folk får seg til å gjøre selv når de vet hvor galt det kan gå. 

 

Skulle jeg tippe kom nok futen på døren og lurte på hvor skattepengene deres ble av, så fikk hun nok en saftig regning som gikk ut over økonomi og familieliv. Men, det er jo bare spekuleringer såklart. 

Kan nok stemme det ja. MLM selskapene bryr seg jo ikke noe om "kundene" deres ihvertfall. 

 

Trist at disse personene bare starter med noe nytt, at de ikke lærer.. Noe må være veldig avhengighetsskapende med MLMs. Kan tenke det går mye på det sosiale, og man får en rask og enkel vei til å starte "bedrift", selv om det er veldig langt ifra det. Tanken på passive inntekter, jobbe når man vil, være "sjef" for andre under man tjener penger på. Veldig forlokkende såklart, men ting som er for godt til å være sant er ofte det. 

 

MLM = få folk til å kjøpe overprisede produkter ingen vil ha. 

 

Pyramide = få folk til å kjøpe luft mtp å doble investeringen om noen få år. 

 

Pyramide er verre, men MLM er ikke langt unna. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

 

Da ble enda flere innlegg fjernet. Nå holder det virkelig med trolling. 

 

Gi oss en lyd dersom brukere forsetter med tåkeprating og opplagt avsporing av tråden. 

 

Tilbakemelding sendes på PM til meg eller i tilbakemeldingsforumet. 

 

Lenke til kommentar

Definitivt.
Tok en titt inne på sidene der de selger produkter og gjett hva , dette er noen av tilbudene : 

Delonghi Magnifica Esam til den flotte prisen av 3166,99 Kroner, med 3% Cashback får man 99 kr tilbake. Salg og frakt går på myworld.
Den samme maskinen fåes kjøpt på en Skousen butikk til den utrolige prisen av 2899 Kr, på laveste tilbud fikk man den for 2490.

Playstation 4 Pro 1TB : Kroner 4349,99 , med 3% Cashback får man tilbake 130,49 Kroner. Kjøper man den på nett får man den for 3749 Kr hos Dustin.

Det er hovedsakelig vanskelig å se spesifikasjonene på en del av produktene og når man eksempelvis tar frem tv ser man fort at dette er såkalte billigvarianter av en modellserie.

Noen priser er lavere enn det man får på nettet men med tanke på risikoen og ikke minst all problematikken som står bak denne gjengen hadde jeg styrt langt unna. Forhåpentligvis blir minst mulige lurt av dette, men trolig vil nok en del falle for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Denne har blitt delt flere ganger i tråden , men burde være obligatorisk å se for alle som fortsatt klenger til lyoness/myworld.

Som med mange andre MLM så blir det som "Keiserens nye klær".

En tviholder på overbevisningen sin selv om de fleste rundt åpenlyst ser ser at det er en scam.

Ingen liker å føle seg lurt og særlig ikke når en har investert både mye tid og penger og kanskje også dratt familie og venner inn.

Lenke til kommentar

En seriøs virksomhet kan ikke gå rundt å love 30 gangen på investering, da bør alarmklokkene for de fleste begynne å ringe. Selvfølgelig er det fristende å investere 250000, og få 7,5 millioner om 5 år - så og si garantert.. Men om det faktisk var slik hadde enhver kastet seg på både forbrukslån og andre finansieringsformer for å ta størst mulig del i kaken. Det siste vil jeg tro ingen har gjort..

 

Du har ett godt innlegg så det er frekt av meg å korte det ned og ikke svare på alt, men fortsatt i ferie modus.

 

Dessverre må du nok tro om igjen når det kommer til forventninger og finansiering..

Lyoness' egne har forelagt kreative "forslag" for sine, hvorpå enkelte nå befinner seg i deep shit uten bolig eller mulighet for lån i noen bank på de nesten 15 åra. Dette er ikke tull.

 

Så helt ærlig? Vil du virkelig skrive under på noe som helst presentert av disse?

Tap på tap, og fint lite vurderingsevne? Du kan ikle deg hva for helst dress du vil for meg, lar meg ikke akkurat imponere.

 

Det er en kjent sak at mange spekulerer i det at folk glemmer.

Men dette blir for dumt. Lyoness holder sine EGNE for narr. Ikke oss som står utenfor. Det er kanskje der skoen trykker? At majoriteten ser dette er svindel mens ett fåtall ikke tar fem øre for å slå den ene skrøna etter den andre. Aner ikke.

 

Har ikke fått med meg hva som er slettet av innlegg men kan lese deler av det, og til det så har jeg bare ett svar.

Størrelsen på en industri er ikke synonymt med seriøsitet. Nå er ikke MLM av de største i den målestokken men utpeker seg derimot på lista over potensiell svindel. Dette burde de økonomiske enerne som roper høyt om MLM definitivt ha fått med seg. Men det passer kanskje ikke inn i glansbildet de prøver å presentere?

Endret av Moskasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trodde de hadde fått vedtak om å slutte med all virksomhet?!

Ja, de har fått vedtak om å slutte med all virksomhet og mer til, men siden de har "advokater" som gir dem gode råd så ser du jo at de velger å kjøre et langt løp der de prøver å finne "omveier" for å nå sitt eget personlige mål ( ren svindel og profitt av de under seg ).

 

Tatt fra klagenemdsekretariatet : 

 

 

 

Lotterinemnda har i vedtak 27. januar 2019 stadfestet Lotteritilsynets vedtak med pålegg om stans av all Lyoness sin virksomhet i Norge. Nemnda konkluderte med at hele Lyoness sin virksomhet rammes av forbudet i lotteriloven § 16 andre ledd som et ulovlig pyramidelignende omsetningssystem. Offentlig versjon av vedtaket er nå tilgjengelig og kan leses her. Enkelte opplysninger er unntatt offentlighet i medhold av offentleglova § 13 første ledd, jf. forvaltningsloven § 13 første ledd nr. 2. Lotteritilsynets vedtak 31. mai 2018 kan leses i sin helhet her.

Konsekvensene av nemndas vedtak er at Lyoness umiddelbart må stanse all drift av, deltakelse i og utbredelse av virksomheten i Norge. Advokat Olav Kolstad har på vegne av Lyoness begjært utsatt iverksettelse av Lotterinemndas vedtak frem til saken er rettskraftig avgjort i domstolene, jf. forvaltningsloven § 42. Begjæringen er under behandling og vil publiseres på Klagenemndssekretariatets hjemmesider så snart nemndas beslutning er klar.

Det følger av Lotteritilsynets vedtak 31. mai 2018 at vedtaket ikke er til hinder for at Lyoness betaler tilbake det deltakerne har betalt frem til vedtaket for kjøp av rabattkuponger og andeler i kundeskyer, og som ikke er tilbakebetalt i form av innløste rabattkuponger. Vedtaket er heller ikke til hinder for at Lyoness betaler tilbake det deltakerne frem til vedtaket har betalt for kjøp av markedsføringsmateriell og seminarer. Lyoness kan også betale ut det deltakerne har opparbeidet seg av rabatter fra egen handel hos lojalitetsbedriftene frem til vedtaket.

Som jeg forstår det har de ikke anket denne avgjørelsen ( finner i alle fall ikke noe om det på nettet, men om noen har så fint om det legges ut her ) men har valgt å flytte inntektene til eventuelle "vinnere" til utlandet og endret teksten ( but same shit as allways ) uten at det egentlig er gjort endringer i hva denne virksomheten står bak.

Både websidene til Lyoness på facebook "Cashback World Norge" og nettsidene " Myworld" har aktivet som viser at de er tilbake.

 

Tipper personlig at dette er laget for å vise Lotteritilsynet en annen "lovlig" innsynsvinkel på svindelen de holder på med og skal bruke dette for å poengtere at de selger produkter osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja, de har fått vedtak om å slutte med all virksomhet og mer til, men siden de har "advokater" som gir dem gode råd så ser du jo at de velger å kjøre et langt løp der de prøver å finne "omveier" for å nå sitt eget personlige mål ( ren svindel og profitt av de under seg ).

 

Vet du om en lenke hvor man kan sende dette inn til lotteritilsynet? Jeg sender gjerne inn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...