Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

31 minutes ago, PgUp said:

Og det var avkastning fra lyoness? :) Hvor mye har du tatt ut vs hvor mye har du tatt inn? :) Kom igjen nå, vi trenger litt sannhet.

Hehe nei, er heldigvis ikke en av de og kommer aldri til å gi de noe som helst ;) Har gjort det jeg kan for å advare folk mot lyconet siden jeg var med på møte i 2017. Jeg ble invitert av et familiemedlem som har mistet mye pga dem. Det går fint an å tjene penger på investeringer uten at man støtter et firma som utnytter andre mennesker. Også er det viktig å være klar over at penger ikke er det viktigste her i livet, spesielt hvis man ikke har noen å dele det med i min mening. Men her tror jeg sannhetsserum er uenig, da mange i lyconet måler suksess ut fra hvor mye penger de har. Det var i hvertfall det som var fellesnevneren på møte i 2017...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
krydderkake skrev (På 10.2.2021 den 20.49):

Hehe nei, er heldigvis ikke en av de og kommer aldri til å gi de noe som helst ;) Har gjort det jeg kan for å advare folk mot lyconet siden jeg var med på møte i 2017. Jeg ble invitert av et familiemedlem som har mistet mye pga dem. Det går fint an å tjene penger på investeringer uten at man støtter et firma som utnytter andre mennesker. Også er det viktig å være klar over at penger ikke er det viktigste her i livet, spesielt hvis man ikke har noen å dele det med i min mening. Men her tror jeg sannhetsserum er uenig, da mange i lyconet måler suksess ut fra hvor mye penger de har. Det var i hvertfall det som var fellesnevneren på møte i 2017...

Beklager, trodde det var sannhetsserum som svarte, så feil på brukernavn. Tviler sterkt på at sannhetsserum har tjent noe som helst 😛 Men han er sikkert for stolt til å innrømme det. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Som i alle pyramidelignende selskap må man være på et visst nivå for å tjene penger. Den store majoriteten er de som betaler inn egne penger til selskapet, og således taper penger (selv om de får en sky, Lycocoin eller hva det måtte være i retur, som visstnok skal gi alle uendelig rikdom).

Endret av NoTrace
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut til at det begynner å bli negativt rundt Cash FX:  https://www.dn.no/marked/cash-fx/valutatrading/christian-nielsen/christian-nielsen-kjopte-valutatrading-pakke-i-cash-fx-jeg-onsker-fortsatt-at-dette-skal-vare-virkelig-men-det-ser-forferdelig-stygt-ut/2-1-961324

And so it begins.....

P.S: Men fra "lederne" i selskapet så får man selvsagt bare høre at "ALT ER BRA" og her er det bare å investere må vite, alle som er negative, inkludert finansmyndighetene i en drøss land rundt om i verden, er bare misunnelige må vite! Propagandaen lever videre, akkurat som ved Lyoness og alle andre selskaper som baserer seg på rent lureri og jøglerier. ;)

Endret av Computron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (På 12.2.2021 den 13.13):

Det er sikkert en del som tjener penger på Lyoness - men det synes jeg må være en fattig trøst når man vet at pengene man tjener er basert på at andre blir lurt.

Hele poenget med en svindel er at noen tjener penger.

Er du med i dette systemet er du enten svindlet eller svindler. Håper flest mulig leser denne tråden og ikke "invisterer" i denne galskapen.

Vis du vil kastet penger vekk så sats på rulett, da har man i det minste en sjans

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Erlend0_o skrev (På 14.2.2021 den 1.54):

Hele poenget med en svindel er at noen tjener penger.

Er du med i dette systemet er du enten svindlet eller svindler. Håper flest mulig leser denne tråden og ikke "invisterer" i denne galskapen.

Vis du vil kastet penger vekk så sats på rulett, da har man i det minste en sjans

yeah, folk snakker om det er investering, det er det jo ikke. Det er svindel. Du har de som blir lurt og de som svindler, det er ingen investeringer her. 

Lenke til kommentar
Computron skrev (På 13.2.2021 den 12.42):

Det ser ut til at det begynner å bli negativt rundt Cash FX:  https://www.dn.no/marked/cash-fx/valutatrading/christian-nielsen/christian-nielsen-kjopte-valutatrading-pakke-i-cash-fx-jeg-onsker-fortsatt-at-dette-skal-vare-virkelig-men-det-ser-forferdelig-stygt-ut/2-1-961324

And so it begins.....

P.S: Men fra "lederne" i selskapet så får man selvsagt bare høre at "ALT ER BRA" og her er det bare å investere må vite, alle som er negative, inkludert finansmyndighetene i en drøss land rundt om i verden, er bare misunnelige må vite! Propagandaen lever videre, akkurat som ved Lyoness og alle andre selskaper som baserer seg på rent lureri og jøglerier. ;)

Jeg ser at han "Tor Einar Olaisen" som er med i en video om cash fx på DN, har tidligere vært sentral i WGI pyramidespillet også. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har lest litt gjennom kommentarene her og synes det er merkelig at alle mener Lyoness/Lyconet driver med svindel..? Jeg bestemte meg, etter et møte i 2018, for å bli med på dette. Har ikke gjort veldig mye ut av det, kjøpte et par slike skyandeler som var på den tiden og fikk gitt bort noen gratis medlemsskap til venner og familie.. Den dag i dag har jeg fått tilbake alt jeg den gang «investerte» i skyandeler, tjent noen kroner ekstra når familie og venner har spart penger på ting og tang de har kjøpt med kortet de fikk av meg, og er generelt ganske fornøyd med opplegget... Kjenner også folk som faktisk står på, og da tjener gode penger på dette, og har vel egentlig aldri hørt noe spesielt negativt fra folk som har giddet å sette seg litt inn i systemene her... Så tror nok at dere som er så negative burde ta en ekstra sjekk før dere snakker så veldig høyt..? Er ikke alt som er ulovlig svindel bare fordi man har mulighet til å «få inn» andre😉

Lenke til kommentar
nirolo skrev (55 minutter siden):

Det er fattet et lovlig vedtak om at all videre drift må stanse. Det er vel en god grunn til å kalle det ulovlig? Se feks https://lottstift.no/nb/om-oss/aktuelt/advarsel-fra-lotteritilsynet-ikke-la-deg-lure-av-lyoness/

"men politiet opprettholder at de legger vekk Lyoness-saken på grunn av kapasitetshensyn" 

 

Norge... 😂😂 Paradis for kriminelle. 

Lenke til kommentar
Tor29 skrev (14 timer siden):

Har lest litt gjennom kommentarene her og synes det er merkelig at alle mener Lyoness/Lyconet driver med svindel..? Jeg bestemte meg, etter et møte i 2018, for å bli med på dette. Har ikke gjort veldig mye ut av det, kjøpte et par slike skyandeler som var på den tiden og fikk gitt bort noen gratis medlemsskap til venner og familie.. Den dag i dag har jeg fått tilbake alt jeg den gang «investerte» i skyandeler, tjent noen kroner ekstra når familie og venner har spart penger på ting og tang de har kjøpt med kortet de fikk av meg, og er generelt ganske fornøyd med opplegget... Kjenner også folk som faktisk står på, og da tjener gode penger på dette, og har vel egentlig aldri hørt noe spesielt negativt fra folk som har giddet å sette seg litt inn i systemene her... Så tror nok at dere som er så negative burde ta en ekstra sjekk før dere snakker så veldig høyt..? Er ikke alt som er ulovlig svindel bare fordi man har mulighet til å «få inn» andre😉

Jeg vet ikke hva slags fantasiverden du lever i, men jeg er s[ lei av tullinger som sier de er medlem og kommer inn på dette forumet og hevde diverse ting. Og ikke nok med det men du klarer å lirke ut av deg en masse løgner. Så er mitt spørsmål til deg. Er du selv en svindler og løgner? Flere av de såkalte presidentene i Norge har ødelagt sine egne familier og venner med sine løgner. At du påstår at du ble medlem i 2018 og kjøpte disse andelene og fått tilbake alt du gikk inn med er bare en bekreftelse på at du går på sterke medisiner og innbiller deg ting. Hva slags andeler kjøpte du i 2018? fantasiskyen? dette operasjon pengesprut må i retten om noen dager. Mener du kanskje at bedrifter som driver ulovlig må møte i retten for å forsvare seg mot sine egne medarbeidere? om det er normalt i din verden så lurer jeg på hva slags jobb du har til vanlig. Er det normalt at en bedrift får millionbøter fra myndighetene for at de driver ulovlig? I norge så er all virksomhet helt ulovlig og forbudt. Så om du fortsatt holder på med dine løgner, så ja du driver med noe som er ulovlig. Dessuten så har de gitt beskjed fra hovedkontoret i Østerrike at ingen medlemmer har krav til å få sine beløp refundert tilbake. Du mener fortsatt at det er lovlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
li ning skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hva slags fantasiverden du lever i, men jeg er s[ lei av tullinger som sier de er medlem og kommer inn på dette forumet og hevde diverse ting. Og ikke nok med det men du klarer å lirke ut av deg en masse løgner. Så er mitt spørsmål til deg. Er du selv en svindler og løgner? Flere av de såkalte presidentene i Norge har ødelagt sine egne familier og venner med sine løgner. At du påstår at du ble medlem i 2018 og kjøpte disse andelene og fått tilbake alt du gikk inn med er bare en bekreftelse på at du går på sterke medisiner og innbiller deg ting. Hva slags andeler kjøpte du i 2018? fantasiskyen? dette operasjon pengesprut må i retten om noen dager. Mener du kanskje at bedrifter som driver ulovlig må møte i retten for å forsvare seg mot sine egne medarbeidere? om det er normalt i din verden så lurer jeg på hva slags jobb du har til vanlig. Er det normalt at en bedrift får millionbøter fra myndighetene for at de driver ulovlig? I norge så er all virksomhet helt ulovlig og forbudt. Så om du fortsatt holder på med dine løgner, så ja du driver med noe som er ulovlig. Dessuten så har de gitt beskjed fra hovedkontoret i Østerrike at ingen medlemmer har krav til å få sine beløp refundert tilbake. Du mener fortsatt at det er lovlig?

Det var da veldig så hårsåre man skulle være her da..🤔 Jeg kjøpte som sagt et par slike skyandeler i 2018 ja, og har fått tilbake alt jeg den gang gikk inn med. Beløpet har ligget på kontoen i backofficen min hele tiden og blitt tilbakebetalt til min bankkonto etterhvert som jeg har handlet med medlemskapet mitt, slik jeg ble fortalt at det skulle gjøre👌  Om du/dere tror på det er rivende likegyldig for min del, men jeg er fornøyd med valget, og kundene som jeg har fått inn er også godt fornøyde med sitt medlemskap. Det koster jo ingenting og man kan spare penger på ting man skal kjøpe uansett, så hvorfor være missfornøyde? Kjøp av skyandeler var jo også helt frivillig, og ikke en «deltakeravgift» som mange mener.. Jeg har flere kompiser som ikke kjøpte skyandeler, og jeg som kjøpte et par stykker fikk ikke noe bedre medlemskap enn dem😌

Jeg lever nok i samme verden som deg, tror ikke det er noen fantasiverden, men det kan jo du kanskje svare på?

Jeg kan jo også legge til at mine kjøp av skyandeler og alle mine kunderegistreringer ble foretatt før Lotteritilsynet forlanget stans av virksomheten i Norge, og siden den gang har det ikke vært mulig å registrere nye kunder osv i Norge. Altså har systemet vært stengt siden den gang, slik Lotteritilsynet forlanget.

Saken gikk så videre til Politiet, som valgte å henlegge saken. Ja, det blir sagt og skrevet med STORE BOKSTAVER at saken ble henlagt på grunn av kapasitetsmangel, men hallo? Ville virkelig Politiet i Norge henlagt en så omfattende sak, med så mange involverte nordmenn uten å ta en liten titt først? Tror ikke det😉

Og disse såkalte presidentene som du snakker om, som har ødelagt familiene sine osv... Det har jeg aldri hørt om, så kan du kanskje utdype litt hva du mener der? For slik jeg kjenner systemet, så blir man ikke president uten å hjelpe en god del andre personer til å nærme seg president-nivå selv, og så videre.. Kan selvsagt forstå at en total amatør som går etter familien sin som en løshund med rabies kan ødelegge litt hvis han ikke tar nei for et nei, men med den taktikken når du ikke langt opp uansett.. Så hvis du har sikre kilder som sier at presidentene har ødelagt familiene sine, så bør du spørre denne kilden om hva som egentlig har forårsaket denne familiefeiden, for at det er dette selskapet som er skyld i det, det tviler jeg sterkt på😉

 

 

Lenke til kommentar
Tor29 skrev (19 timer siden):

Det var da veldig så hårsåre man skulle være her da..🤔 Jeg kjøpte som sagt et par slike skyandeler i 2018 ja, og har fått tilbake alt jeg den gang gikk inn med. Beløpet har ligget på kontoen i backofficen min hele tiden og blitt tilbakebetalt til min bankkonto etterhvert som jeg har handlet med medlemskapet mitt, slik jeg ble fortalt at det skulle gjøre👌  Om du/dere tror på det er rivende likegyldig for min del, men jeg er fornøyd med valget, og kundene som jeg har fått inn er også godt fornøyde med sitt medlemskap. Det koster jo ingenting og man kan spare penger på ting man skal kjøpe uansett, så hvorfor være missfornøyde? Kjøp av skyandeler var jo også helt frivillig, og ikke en «deltakeravgift» som mange mener.. Jeg har flere kompiser som ikke kjøpte skyandeler, og jeg som kjøpte et par stykker fikk ikke noe bedre medlemskap enn dem😌

Jeg lever nok i samme verden som deg, tror ikke det er noen fantasiverden, men det kan jo du kanskje svare på?

Jeg kan jo også legge til at mine kjøp av skyandeler og alle mine kunderegistreringer ble foretatt før Lotteritilsynet forlanget stans av virksomheten i Norge, og siden den gang har det ikke vært mulig å registrere nye kunder osv i Norge. Altså har systemet vært stengt siden den gang, slik Lotteritilsynet forlanget.

Saken gikk så videre til Politiet, som valgte å henlegge saken. Ja, det blir sagt og skrevet med STORE BOKSTAVER at saken ble henlagt på grunn av kapasitetsmangel, men hallo? Ville virkelig Politiet i Norge henlagt en så omfattende sak, med så mange involverte nordmenn uten å ta en liten titt først? Tror ikke det😉

Og disse såkalte presidentene som du snakker om, som har ødelagt familiene sine osv... Det har jeg aldri hørt om, så kan du kanskje utdype litt hva du mener der? For slik jeg kjenner systemet, så blir man ikke president uten å hjelpe en god del andre personer til å nærme seg president-nivå selv, og så videre.. Kan selvsagt forstå at en total amatør som går etter familien sin som en løshund med rabies kan ødelegge litt hvis han ikke tar nei for et nei, men med den taktikken når du ikke langt opp uansett.. Så hvis du har sikre kilder som sier at presidentene har ødelagt familiene sine, så bør du spørre denne kilden om hva som egentlig har forårsaket denne familiefeiden, for at det er dette selskapet som er skyld i det, det tviler jeg sterkt på😉

 

 

At du sitter der å påstår at du kjøpte andeler i 2018 uten å betale deltakeravgift viser bare igjen hvor rusa du er. For i hele tatt å få lov til å kjøpe en andel så er man nødt til å innbetale 20 000 først. så er man nødt til å betale minst 400 pr mnd for å få lov til å kjøpe en andel. Hvilken skyandel kjøpte du? lett å bekrefte om du lyver her å. Det er ikke alle som fikk lov til å kjøpe full andel. Og igjen. at du sitter der å påstår at du har fått tilbake alle pengene du kjøpte andel for er en stor bekreftelse på at alt du kommer med er store løgner. Kommer du med dette for å bevise ovenfor deg selv at du ikke har gjort noe dumt? du klarer ikke å overbevise meg med ditt tåkeprat og bullshit. Jeg har alle andeler som er mulig å kjøpe. Og du sitter der å påstår at du har fått alle pengene. Dust.. jeg har veldig mange flere andeler enn du påstår at du har. tviler på at du i hele tatt har noe. Og igjen. Hvorfor skulle dette bli ulovlig å drive med om du gir et kort til en venn som får tilbake penger på sine kjøp?? du er jo grøt i hode. Tror du at norske myndigheter hadde gjort dette ulovlig da? Hvorfor fikk de bot på 10 millioner fra myndighetene i italia om dette er så lovlig å drive med?? hvorfor starter det en rettsak i norge snart om dette er lovlig? det du og såkalte uplinen din ikke forstår er at for å bli president så er man nødt til å lure folk for at man skal tjene penger. Du har ikke vært medlem lenge nok til å forstå ting. Jeg var lik deg i starten. Dette ramler sammen som et korthus. Flere presidenter er kjent for en ting fra sin fortid. De har alle vært kriminelle. De vet utmerket godt hva som skal til for å svindle folk

  • Liker 6
Lenke til kommentar

I Norge har medlemmer i 2016 (året Lotteritilsynet har fått regnskapstall for) direkte innbetalt ca. 206.500.000 kroner i form av verving, kjøp av re-cash/rabattkuponger, markedsføringsmateriell, skyer osv. til Lyoness. Det samme året er 15.900.000 kroner den totale utbetalingen til medlemmer. 11.7 millioner har gått til 11 av medlemmene, altså er det 4.2 millioner igjen til resterende medlemmer (ca. 150.000 stk på daværende tidspunkt).

I snitt har hvert medlem betalt inn ca. 1400 kroner, og mottatt 106 kroner. Ser man bort fra de 11 som har mottatt mesteparten av pengene gjenstår det i snitt 28 kroner per medlem.

Det er derfor, utover enhver tvil, dokumentert at særdeles få tjener penger på dette.

 

Lotteritilsynet forespurte oppdaterte regnskapstall i flere anledninger, uten at Lyoness evnet å oversende dette.

Endret av NoTrace
  • Liker 2
Lenke til kommentar
NoTrace skrev (1 time siden):

I Norge har medlemmer i 2016 (året Lotteritilsynet har fått regnskapstall for) direkte innbetalt ca. 206.500.000 kroner i form av verving, kjøp av re-cash/rabattkuponger, markedsføringsmateriell, skyer osv. til Lyoness. Det samme året er 15.900.000 kroner den totale utbetalingen til medlemmer. 11.7 millioner har gått til 11 av medlemmene, altså er det 4.2 millioner igjen til resterende medlemmer (ca. 150.000 stk på daværende tidspunkt).

I snitt har hvert medlem betalt inn ca. 1400 kroner, og mottatt 106 kroner. Ser man bort fra de 11 som har mottatt mesteparten av pengene gjenstår det i snitt 28 kroner per medlem.

Det er derfor, utover enhver tvil, dokumentert at særdeles få tjener penger på dette.

 

Lotteritilsynet forespurte oppdaterte regnskapstall i flere anledninger, uten at Lyoness evnet å oversende dette.

dette selskapet hadde en turnover inntjening i 2018 på 1,6 billioner euro hver dag. Og når medlemmer vil melde seg ut å få pengene sine refundert, så sier de at ingen medlemmer har noen rett på sine egne penger. Taktikken til disse mafiafolkene er at medlemmer må gå til sak mot sitt eget selskap. Men de er så sikker på å vinne rettsaken slik at de kan beholde alle pengene medlemmer har innbetalt. Når rettsaken starter så skal jeg personlig ødelegge de. De skylder meg 1,7 millioner og de nekter meg mine egne penger. Men det disse folkene som Mario Kapuun og Hubert freidl ikke vet er at jeg har bekjentskaper hos myndighetene i polen, tyskland og Italia. Myndighetene i polen driver nå å vurderer totalt stopp og et forbud i Polen. Myndighetene i tyskland og italia venter bare på utfall fra rettsak i norge før de også stopper det og forbyr dette. De nye medlemslandene som er blitt medlem i 2021 er altså de verste mafia landene som finnes i europa og øst europa. Her vil kriminelle kose seg fordi de ser store og lettere muligheter til å hvitvaske penger. Ikke nok med det men presidenten i ene landet er blitt medlem. Der han står å hyller dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
li ning skrev (6 timer siden):

Myndighetene i polen driver nå å vurderer totalt stopp og et forbud i Polen. Myndighetene i tyskland og italia venter bare på utfall fra rettsak i norge før de også stopper det og forbyr dette.

Har du noen kilder på dette eller mer utdypende informasjon?

Hvem er det som går til sak mot hvem i Norge?

Hva er det med denne norske rettsaken som gjør den så spesiell at den har betydning for juridiske prosesser i andre land?

Og hvilket lands president er Lyoness-medlem?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
li ning skrev (På 4.4.2021 den 13.55):

At du sitter der å påstår at du kjøpte andeler i 2018 uten å betale deltakeravgift viser bare igjen hvor rusa du er. For i hele tatt å få lov til å kjøpe en andel så er man nødt til å innbetale 20 000 først. så er man nødt til å betale minst 400 pr mnd for å få lov til å kjøpe en andel. Hvilken skyandel kjøpte du? lett å bekrefte om du lyver her å. Det er ikke alle som fikk lov til å kjøpe full andel. Og igjen. at du sitter der å påstår at du har fått tilbake alle pengene du kjøpte andel for er en stor bekreftelse på at alt du kommer med er store løgner. Kommer du med dette for å bevise ovenfor deg selv at du ikke har gjort noe dumt? du klarer ikke å overbevise meg med ditt tåkeprat og bullshit. Jeg har alle andeler som er mulig å kjøpe. Og du sitter der å påstår at du har fått alle pengene. Dust.. jeg har veldig mange flere andeler enn du påstår at du har. tviler på at du i hele tatt har noe. Og igjen. Hvorfor skulle dette bli ulovlig å drive med om du gir et kort til en venn som får tilbake penger på sine kjøp?? du er jo grøt i hode. Tror du at norske myndigheter hadde gjort dette ulovlig da? Hvorfor fikk de bot på 10 millioner fra myndighetene i italia om dette er så lovlig å drive med?? hvorfor starter det en rettsak i norge snart om dette er lovlig? det du og såkalte uplinen din ikke forstår er at for å bli president så er man nødt til å lure folk for at man skal tjene penger. Du har ikke vært medlem lenge nok til å forstå ting. Jeg var lik deg i starten. Dette ramler sammen som et korthus. Flere presidenter er kjent for en ting fra sin fortid. De har alle vært kriminelle. De vet utmerket godt hva som skal til for å svindle folk

 

Det er sant som du sier at man kunne betale 20.000,- for å oppnå muligheten til å kjøpe skyandelene, men det du ikke forteller er at det ikke var et krav, kravet var at du måtte ha en level 1 i karrierestigen, å betale seg til den var en mulighet man hadde, ikke et krav. Man kunne også skape tilstrekkelig handel i nettverket til å oppnå level 1.

Det var også et krav om en viss aktivitet i systemet for å holde skyandelene «aktive», kravet var 50 shoppingpoeng(SP) hver mnd. Vi hadde da muligheten til å betale inn 400,- i forskuddtering av handel, og på den måten anskaffe de 50 SP, MEN det du ikke forteller er at det heller ikke var et krav. 50 SP kunne også opparbeides via handel i systemet, så de 400,- var et tilbud til de som ikke klarte å handle nok i løpet av en mnd.

Hvis det er sant som du sier, at du har så mange skyandeler, så har du sikkert sett at du har en god del penger liggende i din backoffice, beløpet der burde tilsvare alt du noen gang har puttet inn i systemet. Hvis du da har fått riktig informasjon så bør du vite at dette blir betalt tilbake til din bankkonto, 1 euro per shoppingpoeng, når du handler med medlemskapet ditt. Det har jeg altså gjort, og alle pengene mine, 24.000,-, som jeg betalte for 2 hele skyandeler i den tyske kundeskyen i 2018, har jeg fått tilbake på min bankkonto via handel i nettverket. Jeg har ikke fått utbetalt noe fra selve skyandelene enda, siden jeg hele tiden har valgt å konvertere disse andelene videre til, etter min mening, bedre alternativer. Men selve pengene som ble brukt til å kjøpe andelene, er tilbake på konto. Så da gjenstår det å se om andelen i seg selv blir verdt noe.

Da jeg kjøpte mine andeler mener jeg å huske at det ble estimert at verdien kunne bli 3-10 ganger beløpet man kjøpte andeler for, merk: ESTIMERT. Ingen fra selskapet selv har noen gang lovet noe som helst når det kommer til verdien, selskapet har kun gått ut med informasjon om hvordan systemet skulle bygges opp og fungere, og noen enkle estimater på mulig verdi.

Så hvis du ble LOVET at skyandelene dine skulle bli verdt 10 ganger så mye som kjøpesum, da burde du sparke din upline hardt bak, for det har han/hun ingen som helst grunnlag for å love deg.

Jeg forstår godt at du føler deg lurt og svindlet hvis du har kjøpt så mange andeler uten å sette deg skikkelig inn i hvordan ting fungerer, men at du og din upline ikke har gjort jobben deres skikkelig med å innhente reell informasjon ifra sikre kilder bør ikke gå ut over alle andre.. Å kalle meg dust og å si at jeg er «grøt i hodet» bryr ikke meg så veldig mye, men det viser jo en viss umodenhet fra din side.. Og som sagt, om du/dere tror på det jeg skriver om mine andeler, er meg rivende likegyldig. Men det er tydelig, ut ifra forklaringene dine, at du mangler en del riktig informasjon, så derfor fortsetter jeg å svare så lenge jeg får svar👌

Så tilbake til ditt neste spørsmål, hvorfor fikk selskapet i Italia en bot på 10 millioner? Såvidt meg bekjent var dette på grunn av aggressiv markedsføring. Altså selvstendige markedsførere som gikk ut litt i hardeste laget og kom med falsk informasjon. Dette hadde jo selskapet i utgangspunktet ikke noe skyld i, men det er jo selvsagt selskapet som får bota..

Det samme har skjedd i Norge, grunnen til at selskapet nå er i konflikt med Lotteritilsynet er rett og slett for aggressiv markedsføring og feilinformasjon fra selvstendige markedsførere. Hvordan kan jeg påstå det? Fordi selskapet selv ikke går ut med informasjon til Ola Nordmann på gata. Det er selvstendige markedsførere som gjør det, og det er lett å bli revet med når man får slike "muligheter".

Informasjonen fra selskapet har jeg selv fått fra selskapet, og den er ikke i nærheten av så «gull og grønne skoger» som veldig mange selvstendige markedsførere skal ha det til.

Visste du forresten at Facebook i 2019 fikk en bot på 5 milliarder dollar? Er Facebook stemplet som lovlig enda likevel? Bruker vi Facebook daglig likevel? Ja, det vil jeg da påstå👌

Store selskaper får ofte bøter, bøtene blir betalt, grunnen for boten blir som regel tatt tak i og endret/ordnet på, driften fortsetter, så kommer en ny lov eller et eller annet som gjør at et eller annet kommer i konflikt med et eller annet, så er det påan igjen med ny rettssak, ny bot, ny endring osv... Slik er det bare i såkalt «big business».

Så var det disse presidentene igjen, du sier at mange av dem tidligere har vært kriminelle.. Kan du utdype det litt også, kanskje? For de jeg kjenner til i min organisasjon består av en gitarspiller og en tidligere jagerpilot, ikke veldig kriminelle såvidt meg bekjent.

Og hvis det medfører riktighet at din upline-president er tidligere kriminell, så er vel det noe du burde sjekket opp i, og tatt stilling til, før du spyttet alle pengene dine inn i noe du ikke vet noen ting om? 

Nå skal ikke jeg komme med noen påstander om deg eller noen andre som føler seg lurt her, men hvorfor i alle dager sende penger inn i et system som du ikke har peiling på hvordan egentlig fungerer?? Det hadde i hvert fall ikke jeg gjort🙂

Det sies at det snart kommer en rettssak i Norge, noe jeg håper skjer så fort som mulig, slik at den riktige informasjonen kan komme ut i offentligheten. Jeg har lest igjennom samtlige offentlige dokumenter Lotteritilsynet har lagt ut om saken, og etter det jeg forstår er det kun én vesentlig ting de henger seg opp i, og det er at skyandelene visstnok skal være en deltakeravgift, noe jeg vet at det ikke er, siden det er frivillig å kjøpe dem. Du trenger ikke å kjøpe aksjer i Apple bare fordi du skal kjøpe deg en iPhone, men du KAN!

Jeg har også kommet over noe litt ironisk, på hjemmesiden til Lotteritilsynet kan du finne en «kalkulator» som du, ved å svare på 4 spørsmål, kan finne ut om gjeldende selskap er et ulovlig pyramidespill. Alle 4 spørsmål må stemme for at selskapet skal bli sett på som et ulovlig pyramidespill.

Når jeg bruker denne kalkulatoren, og legger inn min informasjon, slik jeg har fått den via bruk av systemet fra innsiden siden 2018, så er det kun 1 av 4 som stemmer for Lyconet🤓
 

EDIT:

Ser at du skriver i et annet innlegg her at selskapet hadde en turnover inntjening på 1,6 billioner euro hver dag i 2018... Regner da med at du mener milliarder, men uansett så vil det tilsvare ca 200 milliarder euro mer enn Amazon hadde i 2020. Enda jeg hadde gledet meg stort over disse tallene, siden jeg har mine 2 skyandeler, så må jeg nok si at sannsynligheten for at vi omsetter for slike beløp er ekstremt liten😅 Vis meg gjerne dine kilder på disse tallene💪

Endret av Tor29
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Tor29

Har du sett denne? 

Jeg hadde vært litt vel flau over å forsvare dette selskapet hvis jeg var deg 😛 

Virker også som du har brukt veldig mye tid på dette, lest alle dokumentene, alt som står i denne tråden osv. Også har du bare fått tilbake pengene dine? Etter å ha hatt de "investert" i 4 år? 😛 Altså du kunne satt disse pengene i lovlige aksjefond og til tross for en pandemi i hvert fall tjent 5-6000.

Og dette er altså penger du har fått tilbake via cashback, der du innbiller deg selv at du har "tjent", når du egentlig bare har betalt overpris og fått et par % tilbake? På samme måte som du kan få med alle andre cashback / kredittkort systemer som ikke driver pyramidespill?

Sorry ass, dette er ren komedie ;)

Prøvd å regne på tidsbruken din på dette, og timelønnen du har fått for å forsvare dette tullet.

Nei fortsett gjerne å skrive lange stiler, dette er rent gull!

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...