Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

10 tips jeg synes menn kan ta lærdom av.
Ikke alle tipsene er like gode, eller relevante.
 

 

1. Ta et bad eller en dusj!
2. Møt opp i tide! NB! Utrolig viktig! Damer overanalyserer alt!
3. Gi henne en liten gave eller en spesiell oppmerksomhet basert på det dere har snakket om før daten... :p
4.Vær en gentlemann
5. Gi henne komplimenter. IKKE OVERDRIV!!!!
6.Lytt til henne
7. Forbered samtalene (finn ut hva du vil, og hva hun vil av denne datingen. Og ellers i livet. Men ikke vær sånn nazi på det her)
8.Betal for daten din (eh, gammeldags..anyways)
9. "God natt kyss?" Kjenn litt på stemningen, kjemien og se på leppene hennes. Det kan ende med mer enn et kyss ;)
10: ha SELVTILLIT! Slapp av, du er med en venn (som kan bli noe mer...)

 

 

## lenke med reklame fjernet fra posten av iilpostino ##

 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-378349

 

10 tips jeg synes menn kan ta lærdom av.

 

2 tips jeg synes kvinner kan ta lærdom av;

 

1. Hold kjeft

2. Gjør som du blir fortalt

 

 

3. Slutte å fantasere om å bli voldtatt eller å være hore:)

Lenke til kommentar

1. Ta et bad eller en dusj!

Dette virker utrolig innsylsende. Det kan vel kun være unntaksvis at menn lukter gammel svette på en date? Likevel er dette nummer 1 på lista. Hvorfor er ikke nummer 1 "Ikke rull rundt i septiktanken like før en date". Ja, det er viktig. Men er det virkelig så relevant?

 

Eller er dette et "forberedelse til sex"-tips, hvor det faktisk står "husk og vask deg under furhuden".

 

Kanskje.

 

Jeg har aldri vært på date med en mann...

2. Møt opp i tide! NB! Utrolig viktig! Damer overanalyserer alt!

Jeg er muligens litt på samme måte. Det vil si, jeg møter så godt som alltid opp i tide til alt jeg vet at jeg skal gjøre. Samtidig bemerker jeg meg folk som er upresise. Det er imidlertid ikke overanalysering med mindre bemerkningen, alene, er grunnlag for spekulative konklusjoner.

 

3. Gi henne en liten gave eller en spesiell oppmerksomhet basert på det dere har snakket om før daten... :p

Det har jeg aldri gjort. Det er imidlertid alltid tonnevis med anledninger for "call back humor" eller andre referanser til tidligere samtaleemner. Hensikten med dette tipset må vel være å gi inntrykket av at man faktisk er oppmerksom på hvem den andre er, og hva man allerede har opplevd sammen.

4.Vær en gentlemann

Dette er så diffust at det ikke en gang burde vært på lista. Noen forstår dette på en måte som andre ville forstått som "white knight". Jeg tror det er viktigere å være en mann enn å være "gentle".

 

Uansett hva man er, så vær kongruent med deg selv. Ikke lat som du er noe annet enn du er. Ikke vær falsk.

5. Gi henne komplimenter. IKKE OVERDRIV!!!!

Jeg ville heller sagt "vær sparsom med komplimenter", nettopp for å understreke hvor lite viktig komplimenter er i forhold til hvor destruktivt overdreven bruk er.

6.Lytt til henne

Dette er et godt tips. Dette betyr imidlertid ikke at man skal la henne føre samtalen. "Vis at du lytter til henne" er nok en bedre innfallsvinkel. Spill videre på hva hun sier, og trekk frem ting som har blitt sagt underveis. Dette henger til dels sammen med kommentaren til #3.

7. Forbered samtalene (finn ut hva du vil, og hva hun vil av denne datingen. Og ellers i livet. Men ikke vær sånn nazi på det her)

"Vit hva du selv vil" er vel et bedre tips. Det er ikke et godt tips å forberede samtaler slik at man går på et slags manus. Om samtalen ikke fungerer uten at man må ha forberedt en slags presentasjon, så betyr dette at man rett og slett må være falsk for å få flyt i samtalen. Ja, det kan ende med et ligg. Men om manuset var hovedårsaken til utfallet, var dette å lure henne - ikke å være kongruent til hvem man selv er. Og naturligvis er ikke dette et godt fundament for et langvarig forhold.

 

Men her er min implisitte antagelse at målsetningen med daten ikke er ONS, noe det absolutt kan være.

8.Betal for daten din (eh, gammeldags..anyways)

Dette er hverken noe jeg gjør konsekvent, eller noe jeg gjør fordi jeg føler at jeg må. Dette er ingen regel å leve etter overhodet.

9. "God natt kyss?" Kjenn litt på stemningen, kjemien og se på leppene hennes. Det kan ende med mer enn et kyss ;)

Jeg spør aldri først. Men så klart leser jeg situasjonen i forkant. Hvorfor skulle jeg ville kysse ei dame dersom vi har hatt en iskald kveld sammen? Det skal imidlertid ikke mye til. Hun er ikke på date fordi hun ser etter vennskap. Om hun har vært i godt humør, responderer på min flørting, flørter tilbake, etc, så er ikke dette noe å tenke over to ganger. Kysset kommer "naturlig" - fordi ingen spør om lov.

10: ha SELVTILLIT! Slapp av, du er med en venn (som kan bli noe mer...)

Dette er vanligvis feil, og heller ikke gjennomgående i tråd med disse "tipsene".

 

Det er feil fordi man ofte ikke er med en "venn", men snarere noen man prøver å bli kjent med - med intensjon om å innlede et romantisk forhold - ikke vennskap.

 

Det er heller ikke i samsvar med resten av tipsene, blant annet fordi tipsene i seg selv er en huskeliste, og fordi du direkte oppfordrer til å forberede samtaler. Dette er det motsatte av å ha selvtillit og å slappe av.

 

Kilde:

Er dette noe du har lest deg til!?

Endret av Løgn
  • Liker 4
Lenke til kommentar

10 tips jeg synes menn kan ta lærdom av.

Ikke alle tipsene er like gode, eller relevante.

 

1. Ta et bad eller en dusj!

2. Møt opp i tide! NB! Utrolig viktig! Damer overanalyserer alt!

3. Gi henne en liten gave eller en spesiell oppmerksomhet basert på det dere har snakket om før daten... :p

4.Vær en gentlemann

5. Gi henne komplimenter. IKKE OVERDRIV!!!!

6.Lytt til henne

7. Forbered samtalene (finn ut hva du vil, og hva hun vil av denne datingen. Og ellers i livet. Men ikke vær sånn nazi på det her)

8.Betal for daten din (eh, gammeldags..anyways)

9. "God natt kyss?" Kjenn litt på stemningen, kjemien og se på leppene hennes. Det kan ende med mer enn et kyss ;)

10: ha SELVTILLIT! Slapp av, du er med en venn (som kan bli noe mer...)

 

## lenke med reklame fjernet fra posten av iilpostino ##

 

Det er slike tips som villeder menn til å gjøre feil ting. 1, 2 er opplagt. Og klarer du ikke nummer 10, så vil 3,4,5,6,7,8 føre til mer skade, fordi du virker desperat. Og klarer du ikke å kjenne stemningen så kan 9 gjøre vondt verre.

 

Skal man få det til, så er det viktig å jobbe med kroppspråket ditt og hvordan du prater. Dette er hva mange kaller selvtilitt. Selvtillit handler ikke om hva du føler, men om hva andre tror du føler. Du kan vise selvtilitt ved å holde øyekontakt, å ikke nøle, ha en avslappet posisjon, prate med mørk stemme, og ikke si "øh" når du ikke vet hva du skal si. Dette er bare toppen av isberget, det er mye å lære for en som ikke klarer å gjøre dette naturlig. 

 

Her er noen google søk som kan hjelpe litt. 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=how%20to%20show%20confidence

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=how+to+have+great+conversations

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva er eigentleg hensikta med desse tipsa?

Slik som eg les dei så virker det meir som tips for korleis ein kan manipulere seg til ein ONS, enn ein guide for eit forhold.

 

Er det eigentleg greit å forberede samtaler slik at du kun sei det som ho vil høyre, samtidig som du er manipulerande ved å gi gaver og kompliment over ein lav sko?

Burde ein ikkje heller la samtalen gå naturlig, for å på den måten finne ut om dei fortsatt har noke å snakke om dagen etterpå?

Lenke til kommentar

Minus det med å gi gave og betale for den andre personen på en date, her er mine dating-tips for damer:
 

1. Ta et bad eller en dusj!
2. Møt opp i tide!
3. Gi henne en liten gave eller en spesiell oppmerksomhet basert på det dere har snakket om før daten...  :p
4.Vær en gentledame
5. Gi han komplimenter.
6.Lytt til han
7. Forbered samtalene (finn ut hva du vil, og hva han vil av denne datingen. Og ellers i livet. Men ikke vær sånn nazi på det her)
8.Betal for daten din (eh, gammeldags..anyways)
9. "God natt kyss?" Kjenn litt på stemningen, kjemien og se på leppene hans. Det kan ende med mer enn et kyss  ;)
10: ha SELVTILLIT! Slapp av, du er med en venn (som kan bli noe mer...)

 

...med andre ord, man kommer langt med sunn fornuft og basic forståelse for sosiale antenner for både menn og kvinner :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...