Gå til innhold

Er det feil å være hvit i dagens samfunn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva er galt dette? At mørkhudet folk har "større makt" over hvite har jeg ingen problemmer med. Tenk tilbake til:

 

- British commonwealth, da var det kun hvite som var herskere og mørkhudet folk var deres slaver.

- Slavetiden i USA fra Afrika: Hvite menn kjøpte mørkhudet folk fra Afrika, og vi (hvite folk) behandlet dem elendig.

 

Og NÅ er deres tur, medisinen smaker vondt, når vi smaker vår egen medisin.

 

Trossalt har vi voldtatt og misbrukt deres kvinner i flere hundreår, noe de mørkhudene ikke er i nærheten av.

 

Man kan bruke mange forskjellige argumenter for å støtte X, men det er ikke alle argumenter som er fornuftig å bruke. Noen argumenter for X kan ødelegge og være farlige selv om X i seg selv er bra. Vi kan få konflikter pga. X og vi kan få fred pga. X, hva resultatet blir avhenger av argumentene som brukes.

 

 

 

Den tankegangen der er farlig og spesiellt farlig for de som ikke er hvite.

 

Jeg skal ikke betale for min fars eller farfars feilgrep. Jeg er meg og mitt liv er mitt. Hva mannen som var sæddonor gjorde med sitt liv representerer ikke handlingene i mitt liv og det representerer hvertfall ikke hva jeg bør gjøre videre i mitt liv.

 

Eneste fornuftige man kan vri ut av den idiotiske logikken der er at vi bør hjelpe andre og at diskriminering er en uting, noe som er ganske åpenbart uten en slik idiotisk logikk.

 

Hvis du vet bittelitt om historie så vet du vel også at den hvite mann er langt fra alene om å ha utført horrible handlinger og å ha tatt slaver. At den hvite mann skal bli en så stor syndebukk pga. slaveriet er horribelt og feil på altfor mange måter.

 

"White guilt" er en ting, ja, en skikkelig uting som fremmer rasisme og hat. Hvorfor er hvite plutselig mindre verdt? Hvor lenge skal vi være mindre verdt for å veie opp for våre forfedres handlinger?

 

Bruker vi historiske handlinger som grunnlag for fremtidlige handlinger og menneskeverdi så bør tyskerne bli slaver først siden det var de som var slemmest sist.

 

 

 

"Mine forfedres handlinger". Men MINE forfedre hadde INGEN tilknytting til britiske/franske/amerikanske slavehandlere. De var jordens tjenere selv de som slet, snudde på krona og levde fra hånd til munn. En ting er arvesynd fra forfedre, en annen ting er å føle arvesynd fra folk som overhodet ikke er ens forfedre. Og dessuten; hvor mange kaukasoider er etterkommere etter noe så priviligert som slave- og plantasjeeire? Under 1 prosent vil jeg tippe. Av USAs hvote befolkning er det nepper mer enn en halv promille, sannsynligvis mindre. De fleste hvite amerikanere innvandret dessuten til USA etter borgerkigen; altså etter at slaveriet var avskaffet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det er nok DU som er eller lager dette problemet fordi du lar deg lokke til å klikke på en sak som media har konstruert for å underholde deg, skape aktivitet og gjøre deg fornøyd, tror jeg ..

 

Hvis ingen klikket på sånne dritnyheter ville det horete media slutte å servere sånt søppel - men så lenge de ser at det nytter vil de fortsette å bidra til konfliktnivået under dekke av å informere og underholde oss

 

Er det jeg som er problemet? bare fordi jeg kritiserer måten enkelte​ grupper behandles i media? kan man ikke lenger ha en diskusjon rundt dette uten å bli stemplet for noe eller sett ned på? Det er ikke rart at meningsmålene tilsa at Clinton skulle vinne når Trump sine tilhengere var redde for å ytre sin støtte til Trump.

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg ble veldig skeptisk til Trump som president og støttet Clinton i begynnelsen av valgkampanjen, men jeg er glad for at Trump gikk av med seieren til slutt selv om noen av uttalelsene hans har vært helt på grensen til det akseptable. Jeg ville heller identifisert meg selv med Trump sine tilhengere i dag enn Clinton, minus nazistene som har stemt på Trump selvfølgelig. Hva var ikke Trump tilhengere kalt for i løpet av valgkampanjen? "white trash"? rasister? kvinnefiendtlige velgere? også fortsetter denne listen til det uendelige.

Det var "du", som ment i overført betydning av at vi alle, meg inkludert, lar oss lure til å danne oss meninger basert på hva som gavner medias og markedet inntjening. Markedet fungere ut fra psykologiske prinsipper og vi blir deres slaver. De vet at folk egentlig ikke vil ha "fred", fordi fred er egentlig kjedelig, så da spiller de på våre behover for stadig stimulans og spenning.

 

Jeg er ikke spesielt glad for noe som helst annet enn at denne gangen ble media og marked avslørt, og det bør vi huske for ettertiden

Lenke til kommentar

Hva er galt dette? At mørkhudet folk har "større makt" over hvite har jeg ingen problemmer med. Tenk tilbake til:

 

- British commonwealth, da var det kun hvite som var herskere og mørkhudet folk var deres slaver.

- Slavetiden i USA fra Afrika: Hvite menn kjøpte mørkhudet folk fra Afrika, og vi (hvite folk) behandlet dem elendig.

 

Og NÅ er deres tur, medisinen smaker vondt, når vi smaker vår egen medisin.

 

Trossalt har vi voldtatt og misbrukt deres kvinner i flere hundreår, noe de mørkhudene ikke er i nærheten av.

 

Du har åpenbart ikke snøring på hva likestilling og fremgang er, rett og slett farlig er tankegangen du legger frem her. Burde skamme deg egentlig.

 

'Eye for an eye' er en tankegang som går i sirkel. 

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

 

Hva er galt dette? At mørkhudet folk har "større makt" over hvite har jeg ingen problemmer med. Tenk tilbake til:

 

- British commonwealth, da var det kun hvite som var herskere og mørkhudet folk var deres slaver.

- Slavetiden i USA fra Afrika: Hvite menn kjøpte mørkhudet folk fra Afrika, og vi (hvite folk) behandlet dem elendig.

 

Og NÅ er deres tur, medisinen smaker vondt, når vi smaker vår egen medisin.

 

Trossalt har vi voldtatt og misbrukt deres kvinner i flere hundreår, noe de mørkhudene ikke er i nærheten av.

 

Du har åpenbart ikke snøring på hva likestilling og fremgang er, rett og slett farlig er tankegangen du legger frem her. Burde skamme deg egentlig.

 

'Eye for an eye' er en tankegang som går i sirkel. 

 

Hvorfor skal jeg skamme meg? Når vi snakker om at brune/svart folk har mer "makt" enn hvite, så kunne jeg ikke brydd meg om mer om det - selvom jeg er imot muslimenes holdninger og kultur i Europa.

 

Vi (den ariske rasen) har undertrykt dem i noen hundreår, og de har ikke gjort en brøkdel av det ennå. Dette påstår jeg fortsatt - ingen ting å klager over. Om det er noen vi bør klage over så er det våre onde forforeldre (selvom det gjelder få) som har vært på å skadelide den brune/svarte rasen.

 

For all del, jeg ønsker ikke at vi krige om raser her. Heller ikke, ønsker at vi en undertrykkelse av den ariske rasen - selvom vi har vært verst etter mine synspunkter gjennom historien.

Endret av Den Perfekte Jobben
Lenke til kommentar

Vi (den ariske rasen) har undertrykt dem i noen hundreår, og de har ikke gjort en brøkdel av det ennå. Dette påstår jeg fortsatt - ingen ting å klager over. Om det er noen vi bør klage over så er det våre onde forforeldre (selvom det gjelder få) som har vært på å skadelide den brune/svarte rasen.

 

For all del, jeg ønsker ikke at vi krige om raser her. Heller ikke, ønsker at vi en undertrykkelse av den ariske rasen - selvom vi har vært verst etter mine synspunkter gjennom historien.

 

Du vet tydeligvis ikke hva arisk er https://en.wikipedia.org/wiki/Aryan_race

 

Det at du setter mennesker med forskjellig farge i forskjellige raser er akkurat det vi bør (må) slutte med. Å henge seg opp i historien på den måten du gjør er skadelig for et inkluderende samfunn basert på gjensidig respekt og akseptanse. På tide å legge ting bak seg og se fremover kanskje?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Begrepet "rasist" er så utvannet at det snart ikke har noen betydning lenger. Jeg dømmer ingen på utseendet eller religiøs oppfatning og jeg omgås mennesker fra alle verdens hjørner, men folk må kunne oppføre seg. Det å ikke like utlendinger som kommer til ens eget hjemland med en helt annen religion og kultur, som bare toger frem uten å ta hensyn til noen andre enn seg selv synes jeg er helt greit. Man kan gjerne kalle det for kulturkrasj, men jeg vet hvertfall med meg selv at når jeg er ute på reise i fremmede land så passer jeg på å trå mer varsomt, istedetfor å bare valse avsted som om jeg var hjemme i min egen stue. 

 

Religion synes jeg er en privatsak, og det at ikke alle er som Nordmenn er jo en selvfølge. Hva folk gjør innenfor husets fire vegger har ingen noe med. Men ute i samfunnet blant andre mennesker må alle og enhver kunne oppføre seg og ta hensyn til hverandre uavhengig som man kommer fra Norge, Sverige, Kina, Afghanistan eller Nigeria. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvor mange generasjoner tar det før man kan oppføre seg som i egen stue? Eller er det noe som gjelder uansett, at man ikke skal ta seg til rette? Det er jeg til en viss grad enig i. Men norske turister har vel ikke akkurat et godt rykte på seg på diverse partyøyer i Middelhavet for eksempel. Kanskje det har litt å gjøre med at dersom man ikke føler seg som en del av et samfunn så bryr man seg ikke så mye om nevnte samfunn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange generasjoner tar det før man kan oppføre seg som i egen stue? Eller er det noe som gjelder uansett, at man ikke skal ta seg til rette? Det er jeg til en viss grad enig i. Men norske turister har vel ikke akkurat et godt rykte på seg på diverse partyøyer i Middelhavet for eksempel. Kanskje det har litt å gjøre med at dersom man ikke føler seg som en del av et samfunn så bryr man seg ikke så mye om nevnte samfunn?

 

Man skal uansett ta hensyn til de rundt seg, uten å måtte dra rasisme kortet fordi man får litt tilsnakk. Jeg er enig i at det er vanskelig å bry seg om et samfunn om man ikke føler seg som en del av det, men da må man også regne med å få en reaksjon fra andre. Og en slik reaksjon har ingenting med rasisme å gjøre.

Endret av Gamle ørn
Lenke til kommentar

 

 

Hva er galt dette? At mørkhudet folk har "større makt" over hvite har jeg ingen problemmer med. Tenk tilbake til:

 

- British commonwealth, da var det kun hvite som var herskere og mørkhudet folk var deres slaver.

- Slavetiden i USA fra Afrika: Hvite menn kjøpte mørkhudet folk fra Afrika, og vi (hvite folk) behandlet dem elendig.

 

Og NÅ er deres tur, medisinen smaker vondt, når vi smaker vår egen medisin.

 

Trossalt har vi voldtatt og misbrukt deres kvinner i flere hundreår, noe de mørkhudene ikke er i nærheten av.

 

Du har åpenbart ikke snøring på hva likestilling og fremgang er, rett og slett farlig er tankegangen du legger frem her. Burde skamme deg egentlig.

 

'Eye for an eye' er en tankegang som går i sirkel. 

 

Hvorfor skal jeg skamme meg? Når vi snakker om at brune/svart folk har mer "makt" enn hvite, så kunne jeg ikke brydd meg om mer om det - selvom jeg er imot muslimenes holdninger og kultur i Europa.

 

Vi (den ariske rasen) har undertrykt dem i noen hundreår, og de har ikke gjort en brøkdel av det ennå. Dette påstår jeg fortsatt - ingen ting å klager over. Om det er noen vi bør klage over så er det våre onde forforeldre (selvom det gjelder få) som har vært på å skadelide den brune/svarte rasen.

 

For all del, jeg ønsker ikke at vi krige om raser her. Heller ikke, ønsker at vi en undertrykkelse av den ariske rasen - selvom vi har vært verst etter mine synspunkter gjennom historien.

 

 

 

Er du klar over at Trumps svigerdøtre er jødiske?

 

Og igjen; hold ditt "vi" for deg selv. Jeg har ikke vært med på noen av de tingene du nevner. Ei heller mine forfedre.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er slik venstrevridd anti-hvit hat som mediene spyr ut som er med på å skape høyreradikale krefter i Europa. Om man trodde Trump var overraskende bare vent til Marie Le Pen og Gert Wilders kommer til makten.

Kan knapt vente :)

Lenke til kommentar

Hva er galt dette? At mørkhudet folk har "større makt" over hvite har jeg ingen problemmer med. Tenk tilbake til:

 

- British commonwealth, da var det kun hvite som var herskere og mørkhudet folk var deres slaver.

- Slavetiden i USA fra Afrika: Hvite menn kjøpte mørkhudet folk fra Afrika, og vi (hvite folk) behandlet dem elendig.

 

Og NÅ er deres tur, medisinen smaker vondt, når vi smaker vår egen medisin.

 

Trossalt har vi voldtatt og misbrukt deres kvinner i flere hundreår, noe de mørkhudene ikke er i nærheten av.

 

Du er en rasist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er galt dette? At mørkhudet folk har "større makt" over hvite har jeg ingen problemmer med. Tenk tilbake til:

 

- British commonwealth, da var det kun hvite som var herskere og mørkhudet folk var deres slaver.

- Slavetiden i USA fra Afrika: Hvite menn kjøpte mørkhudet folk fra Afrika, og vi (hvite folk) behandlet dem elendig.

 

Og NÅ er deres tur, medisinen smaker vondt, når vi smaker vår egen medisin.

 

Trossalt har vi voldtatt og misbrukt deres kvinner i flere hundreår, noe de mørkhudene ikke er i nærheten av.

 

Noen punkter:

- Du driter i om det er Nordmenn eller Finner det gjelder; så lenge Storbritannia en gang hadde en slavehandel så er alle med hvit hud kollektivt skyldige?

- Du hevder at mennesker 1. arver synd, og 2. arver synd kollektivt. Skal vi straffe Tyske barn fordi oldeforeldrene var involvert i NDSAP?

- Du driter i at Storbritannia var et av de første folkeslagene i verdenshistorien som avskaffet slaveri, og aktivt brukte sine egne militære ressurser for å bekjempe det globalt.

- Hvem tror du det var som solgte bort slaver til europeere? Andre afrikanske stammer, din ignoramus. Har du tenkt å straffe etterkommerene deres, også?

- Du støtter å avstraffe mennesker med hvit hud kollektivt, inklusivt deg selv, som hevn for noe vi aldri har vært involvert i.

- Du driter i at ut av samtlige sivilisasjoner på jorden, så var europeere blant de minst grusomme slaveeierne. Hvordan tror du situasjonen lå an i Kina? Arabia? Eller hva med osmanerne, som i 700 år terroriserte middelhavet, og dro på slavetokt helt opp til Island? Har samtlige europeere, Island inkludert, krav på kompensasjon fra dagens tyrkere?

 

Du er 1. Historieløs, 2. Rasist, 3. Ignorant, 4. En hanrei, 5. En femtekolonist, og 6. Sprø.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva er galt dette? At mørkhudet folk har "større makt" over hvite har jeg ingen problemmer med. Tenk tilbake til:

 

- British commonwealth, da var det kun hvite som var herskere og mørkhudet folk var deres slaver.

- Slavetiden i USA fra Afrika: Hvite menn kjøpte mørkhudet folk fra Afrika, og vi (hvite folk) behandlet dem elendig.

 

Og NÅ er deres tur, medisinen smaker vondt, når vi smaker vår egen medisin.

 

Trossalt har vi voldtatt og misbrukt deres kvinner i flere hundreår, noe de mørkhudene ikke er i nærheten av.

 

Afrikanere og arabere brukte også hvite som slaver. Ikke alt galt som er gjort i verden er av hvite menn.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Barbary_slave_trade

 

"[...] estimates that 1 million to 1.25 million white Christian Europeans were enslaved in North Africa, from the beginning of the 16th century to the middle of the 18th, by slave traders from Tunis, Algiers, and Tripoli alone." og "Sixteenth- and 17th-century customs statistics suggest that Istanbul's additional slave import from the Black Sea may have totaled around 2.5 million from 1450 to 1700."

 

Edit: Ser brukeren over er inne på dette.

Endret av Fresh Prince
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hva er galt dette? At mørkhudet folk har "større makt" over hvite har jeg ingen problemmer med. Tenk tilbake til:

 

- British commonwealth, da var det kun hvite som var herskere og mørkhudet folk var deres slaver.

- Slavetiden i USA fra Afrika: Hvite menn kjøpte mørkhudet folk fra Afrika, og vi (hvite folk) behandlet dem elendig.

 

Og NÅ er deres tur, medisinen smaker vondt, når vi smaker vår egen medisin.

 

Trossalt har vi voldtatt og misbrukt deres kvinner i flere hundreår, noe de mørkhudene ikke er i nærheten av.

 

Du har åpenbart ikke snøring på hva likestilling og fremgang er, rett og slett farlig er tankegangen du legger frem her. Burde skamme deg egentlig.

 

'Eye for an eye' er en tankegang som går i sirkel. 

 

Hvorfor skal jeg skamme meg? Når vi snakker om at brune/svart folk har mer "makt" enn hvite, så kunne jeg ikke brydd meg om mer om det - selvom jeg er imot muslimenes holdninger og kultur i Europa.

 

Vi (den ariske rasen) har undertrykt dem i noen hundreår, og de har ikke gjort en brøkdel av det ennå. Dette påstår jeg fortsatt - ingen ting å klager over. Om det er noen vi bør klage over så er det våre onde forforeldre (selvom det gjelder få) som har vært på å skadelide den brune/svarte rasen.

 

For all del, jeg ønsker ikke at vi krige om raser her. Heller ikke, ønsker at vi en undertrykkelse av den ariske rasen - selvom vi har vært verst etter mine synspunkter gjennom historien.

 

Tror du skal lese litt historie gutt. Tror du virkelig det bare er de vestlige hvite som har drevet slaveri i stor skala? Bare den hvite mann som er den slemme ulven?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror du skal lese litt historie gutt. Tror du virkelig det bare er de vestlige hvite som har drevet slaveri i stor skala? Bare den hvite mann som er den slemme ulven?

Behøver vel ikke lese historie en gang. Slaveri lever i beste velgående i enkelte land.

Endret av Gavekort
Fjernet sitatpyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror du skal lese litt historie gutt. Tror du virkelig det bare er de vestlige hvite som har drevet slaveri i stor skala? Bare den hvite mann som er den slemme ulven?

Behøver vel ikke lese historie en gang. Slaveri lever i beste velgående i enkelte land.

 

Saudi-Arabia er blent verstingene. SAs "fremmedarbeidere" er ikke stort mer enn slaver og behandles ofte som dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...