jjkoggan Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Jeg vet at mange er redde for å trykke på en link det står "Fox News" på, men kanskje du kan lære noe.Jeg ser på Fox News minst en time hver dag Jeg vil at du forklare det som skjer og hvordan «demokrater» promoterer vold og kriminalitet. 6
robertaas Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Jeg ser på Fox News minst en time hver dag Jeg vil at du forklare det som skjer og hvordan «demokrater» promoterer vold og kriminalitet. Ved å si at okkupasjonen og drapstrusler var OK, og at politiet måtte holde seg unna. De rasistiske pøblene fra "Occupy ICE" angrep også en mørkhudet ICE-ansatt og kalte ham "F***ing N***er". Her ser du hvordan pøblene holder på: 1
Red Frostraven Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 (endret) Objektiv kilde til Occupy ICE-saken: https://www.wsj.com/articles/anarchy-breaks-out-in-portland-with-the-mayors-blessing-1533331454?t Hvordan høytstående demokrater åpent støtter kriminalitet og vold ... så lenge overgriperne er mot Trump.Var ikke målet ICE -- ikke Trump..? ICE separerte ikke barn fra familiene sine unødvendig før Trump; Det var da last-resort, og kun brukt når voldelige kriminelle var sammen med barn, og ikke kunne holdes sammen. Altså; ICE under Trump skilte barn og foreldre unødvendig, og dette skjedde ikke i massiv skala før. Hva er verst, synes du: Denne protesten, eller ICE sin behandling av asylsøkere? ...jeg mener helt klart ICE. De førte til at en 6 måneder gammel jente døde -- og selv om ICE for lengst har fått beskjed om å gjenforene foreldre og barn, så hadde de fremdeles ikke klart å gjenforene 650 barn med sine foreldre på forrige mandag, på grunn av dårlig registrering. De skilte barn fra sine foreldre, uten en sikker måte å gjenforene dem. https://www.ibtimes.com/child-dead-after-ice-detention-center-stay-due-negligent-care-immigration-lawyer-2704521 Skyldfordeling og straff etter min mening: -Alle innen ICE bør miste jobben og byrået oppheves. -Individene som utøvde vold under protesten burde bli bøtelagt for vold. Endret 6. august 2018 av Red Frostraven 3
robertaas Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Hva er verst, synes du: Denne protesten, eller ICE sin behandling av asylsøkere? Du sammenligner epler og banener. Det er veldig mange måter man kan demonstrere eller vise uenighet i et demokrati. Slike aksjoner og angrep på uskyldige er ikke akseptabelt i det hele tatt. Putt pakket i fengsel og la dem bli der i alle fall forbi neste presidentvalg da disse pøblene antagelig ville stått til igjen for å stoppe demokratiet. ICE er en offentlig instans som jobber under offentlig kontroll og instruks styrt av demokratisk valgte politikere. De som tok seg ulovlig over grensen skal være utrolig glade for at de ble tatt hånd om av ICE og ikke bare ble skutt på stedet da de krysset grensen.
Red Frostraven Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Hvilke ANDRE federal misdemeanors burde folk være glade for å ikke bli skutt for? Hogge ned ditt eget juletre uten tillatelse? Det er mer alvorlig enn å krysse grensen. Ta med deg fyrverkeri til hytten din, i en stat med forbud: Mer alvorlig enn å krysse grensen til USA. Gå inn i en vernet nasjonalpark? Mer alvorlig enn å krysse grensen til USA. 3
DrAlban3000 Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 I koko-høyre land cherrypicker de lovbrudd, blåser opp ting som passer agendaen og ser på saker med dorull. Trump er selve kron-eksempelet. Han har tidligere kritisert Obama og andre for ting han selv har gjort, de samme tweets og uttalelser han har blitt populær for. I koko-høyre land er det samme hva som kan bevises, passer det agendaen er det samme hva noen andre sier. Robertaas er en del av den nye trenden, og uavhengig av hva man stemmer eller hva man mener bør gjøres i Norge eller USA er det utrolig farlig. 9
robertaas Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Hvilke ANDRE federal misdemeanors burde folk være glade for å ikke bli skutt for? Hogge ned ditt eget juletre uten tillatelse? Det er mer alvorlig enn å krysse grensen. Ta med deg fyrverkeri til hytten din, i en stat med forbud: Mer alvorlig enn å krysse grensen til USA. Gå inn i en vernet nasjonalpark? Mer alvorlig enn å krysse grensen til USA. Mer alvorlig? Kan du fortelle hvilke av disse som da har over 2 års strafferamme?
robertaas Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 I koko-høyre land er det samme hva som kan bevises, passer det agendaen er det samme hva noen andre sier. Robertaas er en del av den nye trenden, og uavhengig av hva man stemmer eller hva man mener bør gjøres i Norge eller USA er det utrolig farlig. Er det farlig å stille spørsmål ved det som MSM presenterer som fakta? Er det farlig å tenke selv? Er det farlig å være mot vold og kriminalitet? Er det farlig å kritisere rasistiske og antidemokratiske bevegelser? Er det farlig å ikke la seg skremme av folk som stadig tyr til ad hominen angrep da de mangler argumenter? 1
Gabri3L Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Wow... Snowflake much? Å bli nevnt med navn er "ad hominen angrep"?... 6
robertaas Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Å bli nevnt med navn er "ad hominen angrep"?... Kan ikke se at noen har påstått det, men å få kastet helt tilfeldige negative karakteristikker etter seg fordi noen mangler argumenter er abolsutt ad hominem.
robertaas Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 (endret) Her er Trump ikke helt etterrettelig. Går man tilbake til 1969 så var arbeidsledigheten lavere. Endret 6. august 2018 av robertaas
DrAlban3000 Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Er det farlig å stille spørsmål ved det som MSM presenterer som fakta? Er det farlig å tenke selv? Er det farlig å være mot vold og kriminalitet? Er det farlig å kritisere rasistiske og antidemokratiske bevegelser? Er det farlig å ikke la seg skremme av folk som stadig tyr til ad hominen angrep da de mangler argumenter? Nei, det som er farlig er å nesten manisk la seg styre av hva Trump og Fox news sier. Kildekritikk er viktig, og selvom du kritiserer MSM til stadighet er kildene dine enten: A: ikke eksisterende B: kan motbevises For noen sider siden la du frem noe som fakta, hvor alle tallene var hentet fra en rasist-blogg. Denne bloggen hadde noen grafer uten kilde, men du bør antagelig forført av de store røde pilene. Om du ser på de andre innleggene her, kritiske til Trump eller ikke, (xRun f.eks) ser du at de har kilder fra MSM som stemmer med tweets fra presidenten, info fra WH, info fra rettsvesen etc. 3
ikek Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 De som tok seg ulovlig over grensen skal være utrolig glade for at de ble tatt hånd om av ICE og ikke bare ble skutt på stedet da de krysset grensen. Du har et trist syn på verden. Jeg er enig at det er en kriminell handling å ta seg over en landegrense hvor det ikke er godkjente grensestasjoner o.l. og at det burde få en form for reaksjon. Måten det har blitt håndtert på etter Trump sin redefinering av gjeldende policy og regelverk er skamfull. Og ikke minst unødvendig. Snakk om å skyte seg selv i foten. Jeg tror at Trump trodde det ville vise handlekraft ... Å påstå at de som tar seg ulovelig over grensen burde være glade for at de ikke blir skutt, når de aller fleste ikke er å anse som en trussel hverken mot de statsansatte satt til å beskytte grensen, eller USA som sådan er noe av det tåpeligste jeg har lest på dette forum. For et menneskesyn du mangler. Jeg vil nesten påstå at det du ellers kommer er uinteressant når du kommer med slike idiotiske påstander. Hva med å tenke, lese gjennom det du skriver og ikke minst forstå forviklingene av det du utbasunerer før du trykker på "Post"? TTT? Skulle du lure på om det er et ad hominem angrep så er det i grunn ikke det. Det er en refleksjon over et medmenneskes totale mangel på dømmekraft og evne til å kommunisere. At det har en skarp kant for nå så være. PS: Det er US. Customs and Boarder Protection Agency som står for beskyttelsen av integriteten til USAs landgrenser. Er det farlig å stille spørsmål ved det som MSM presenterer som fakta? For hver gang du skriver MSM i stedet for pressen eller media mister du kredibilitet. MSM har en del konnotasjoner som ikke nødvendigvis er reelle med mindre en har et ikketroverdig skeptisk, irrasjonelt og usakelig syn på pressen som en helhet. Hva med å skrive media, pressen, eller gud forby nevne de aktuelle medier. Det gir kanskje ikke like mye "kred" hos likesinnede? Å skjære alle over en kam plasserer f.eks The Economist, Fox, MSNBC, CNN og resten i samme boks uavhengig hva man mener om disse så er de redaksjonelt forskjellige. Dermed vil f.eks en beskrivelse som MSM falle på sin egen urimelighet. Er det farlig å tenke selv? Det kan være det, mye fandenskap har skjedd fordi folk tror de vet best. Tilbake til spørsmålet, hva med å begynne selv? Litt introspeksjon hadde vært på sin plass. 4
robertaas Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 For noen sider siden la du frem noe som fakta, hvor alle tallene var hentet fra en rasist-blogg. Denne bloggen hadde noen grafer uten kilde, men du bør antagelig forført av de store røde pilene. Nå er et et kjent fenomen at enkelte i mangel av argumenter tror de har vunnet en diskusjon om de setter merkelappen rasistisk på alle nettsteder og personer de er uenige med. Jeg leser ingen rasistiske blogger og har derfor heller ikke hentet noen tall derifra. Og hva i alle dager har slike grunnløse personangrep å gjøre i en tråd om Trump?
robertaas Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Å påstå at de som tar seg ulovelig over grensen burde være glade for at de ikke blir skutt, når de aller fleste ikke er å anse som en trussel hverken mot de statsansatte satt til å beskytte grensen, eller USA som sådan er noe av det tåpeligste jeg har lest på dette forum. For et menneskesyn du mangler. Jeg skjønner at mange her på forumet har store problemer med å lese. Å ulovlig krysse internasjonale grenser er veldig farlig mange steder. Det er bevepnede folk som patruljerer grensen som ikke aner hvem de har med å gjøre. Det kan være skruppelløse smuglere og menneskehandlere i området som ikke tar 5 øre for å drepe dem. Det kan være miner ved grensen. Jeg har aldri sagt at de burde bli skutt, men at de utsatte seg selv og eventuelle barn for veldig stor fare. Jeg har mye større problemer med menneskesynet med de som aksepterer rasisme, trakassering, trusler om vold, vold og annen kriminalitet bare personene har "riktig" politisk sak de kjermper mot, og gjerne mot en demokratisk valgt president.
xRun Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Som Trump? Oppsummert i en plansje: Fact check: Did Donald Trump Encourage Violence at His Rallies?https://www.snopes.com/fact-check/donald-trump-incitement-violence/ Hvordan smaker Trump's cool aid, egentlig? 4
xRun Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 (endret) Dagens forside i Trumps hjemby-avis: Endret 6. august 2018 av xRun 1
DrAlban3000 Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 Jeg skjønner at mange her på forumet har store problemer med å lese. Å ulovlig krysse internasjonale grenser er veldig farlig mange steder. Det er bevepnede folk som patruljerer grensen som ikke aner hvem de har med å gjøre. Det kan være skruppelløse smuglere og menneskehandlere i området som ikke tar 5 øre for å drepe dem. Det kan være miner ved grensen. Jeg har aldri sagt at de burde bli skutt, men at de utsatte seg selv og eventuelle barn for veldig stor fare. Jeg har mye større problemer med menneskesynet med de som aksepterer rasisme(https://en.wikipedia.org/wiki/Racial_views_of_Donald_Trump) , trakassering(Anklaget for seksuell trakassering flere ganger, utroskap da Melania var gravid, harselering med handicappede), trusler om vold(Flere episoder hvor Trump ikke bare truer med vold, men med verdenskrig), vold og annen kriminalitet(Trump UNI som var en stor scam f.eks) bare personene har "riktig" politisk sak de kjermper mot, og gjerne mot en demokratisk(Russiske interesser var involvert, foreløpig ukjent omfang) valgt president. Jeg kan gi deg kilder på flere tilfeller av dette, uavhengige kilder. Det raser du rett forbi, det er MSM eller fake News, siden koko-høyre begynte å spire har dette blitt synonymt med "I don't like it, so I don't believe it". Hva du, med ditt utrolig snevre verdenssyn mener om jobben til grensevakten, eller hvordan deres hverdag utarter seg er meg revnende likegyldig om grunnlaget for påstandene dine er så syltynne som ellers. Jeg gikk litt ad-hominem og det beklager jeg. Jeg skal prøve å holde meg til sak. Du sier du har større problemer med menneskesynet til folk som aksepterer rasisme, trakassering osv. Hva er et Trump rally? Det er en jævla hate-parade hvor hovedpersonen selv snakker om "LOCK HER UP", "DISGUSTING FAKE NEWS", "CRYING CHUCK", weak ditt og phony datt. Han er avslørt som utro, han er avslørt som en av de største og mest omfattende løgnerne i historien til USA og han har stort sett avslørt seg selv i hate-tiradene sine på nett. Please. 6
Red Frostraven Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 (endret) Mer alvorlig? Kan du fortelle hvilke av disse som da har over 2 års strafferamme?Samtlige, ved grove nok overtredelser. Poenget er uansett at om du passerer grensen, og hogger ned et tre, så er sistnevnte mer alvorlig. Åpenbart. Det samme gjelder om du har med noen gram hasj til eget forbruk. Hasjen er mer alvorlig enn grensepasseringen. Endret 6. august 2018 av Red Frostraven 2
xRun Skrevet 6. august 2018 Skrevet 6. august 2018 (endret) Siste:Ifølge en fersk rapport fra GAO (general accounting office) risikerer Trump-administrasjonen å sløse milliarder ved grensen til Mexico pga. dårlig planlegging og iverksatte tiltak uten kjennskap til budsjettering for disse. Dette er dårlige nyheter for Trump, som trenger kongressens godkjenning for ikke bare å motta midlene, men også for å bruke dem. Trump Administration in Danger of Wasting Billions on Mexico Border Wall: Watchdog Reporthttps://ktla.com/2018/08/06/trump-administration-in-danger-of-wasting-billions-on-mexico-border-wall-watchdog-report/"The Trump administration is at risk of wasting some of the billions of dollars it wants to spend on the US-Mexico border wall, according to a watchdog report released Monday.The Government Accountability Office concluded that the Department of Homeland Security has not conducted a full analysis of the costs of building the wall. Department officials have also not properly documented their plans for building a portion of wall in the San Diego area." Rapporten: CBP Is Evaluating Designs and Locations for Border Barriers but Is Proceeding Without Key Informationhttps://www.gao.gov/products/GAO-18-614"U.S. Customs and Border Protection (CBP) evaluated barrier design prototypes for the southwest border. CBP also determined how it would prioritize locations for future barriers, but didn't analyze the costs of putting barriers in each potential location. These costs can vary depending on topography, land ownership, and other factors.Without assessing costs, CBP doesn't have complete information for prioritizing barrier deployments in the most cost-effective manner." Endret 6. august 2018 av xRun 1
Anbefalte innlegg