xRun Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 (endret) Masserati: Du misforstår. Som vanlig, ser det ut til. Man kan jo lure på hvorfor. Jeg sier ikke at tilliten til media ikke er lav. Endret 1. august 2018 av xRun 2
xRun Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Om man vet hvordan plakatene er så kan man gjenkjenne deler av dem, men det er ikke ut fra dekningen til CNN mulig å se hva det står på plakatene. Da håper jeg ikke du har puslespill som hobby. De står nærme plattformen, som du kan se med dine egne øyne. Deler av samme plakat er med. Og PS: Jim Acosta står på en plattform og høyere enn publikum i salen, men han er heller ikke gjennomsiktig, så om du ønsker at de direkte bak ham skal ses så... 4
Snikpellik Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Om man vet hvordan plakatene er så kan man gjenkjenne deler av dem, men det er ikke ut fra dekningen til CNN mulig å se hva det står på plakatene. Wow, bare wow. Nå er du ute og ror! 4
Masserati Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 (endret) Masserati: Du misforstår. Som vanlig, ser det ut til. Man kan jo lure på hvorfor. Jeg sier ikke at tilliten til media ikke er lav. Som vanlig? I så fall er det deg jeg misforstår. Det er også beskrevet hvordan MSM fokuserer på alt som kan vinkles negativt og på bekostning av det Trump virkelig får gjort som president. Det er også beskrevet hvordan MSM i Europa er sykelig opptatt av den mentale helsen til Trump, og som i norge til å med drar frem Bondevik som "ekspert" på det. Det samme er ikke tilfelle i USA. Disse linkene begynner jo å bli litt gamle (2016/17), skulle vært artig og se hvilken rating MSM har i dag. Setter "betten" på at tilliten fortsatt er for nedadgående. PS: Bortsett fra BBC, som i følge regelverket ikke har lov å publisere slike personlige karakteristikker uten å kunne stå inne for det. Så for de andres del er slikt ren spekulasjon og er ikke en seriøs nyhetsformidlers oppgave å kommentere, og i hvert fall ikke med store oppslag på førstesidene. Endret 1. august 2018 av Masserati
robertaas Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Wow, bare wow. Nå er du ute og ror! Jeg så dekningen fra CNN før jeg så videoen fra tweeten og det var først når jeg så tweeten jeg så hva som faktisk skjedde. 1
xRun Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 (endret) Som vanlig? I så fall er det deg jeg misforstår. Det er også beskrevet hvordan MSM fokuserer på alt som kan vinkles negativt og på bekostning av det Trump virkelig får gjort som president. Det er også beskrevet hvordan MSM i Europa er sykelig opptatt av den mentale helsen til Trump, og som i norge til å med drar frem Bondevik som "ekspert" på det. Det samme er ikke tilfelle i USA. Disse linkene begynner jo å bli litt gamle (2016/17), skulle vært artig og se hvilken rating MSM har i dag. Setter "betten" på at tilliten fortsatt er for nedadgående. Riktig, dette begynner å bli gammelt, og mekanismene bak er nøye studert. Jeg nevnte en av dem over, og etpar andre de siste dagene. Bondeviks tolkninger har jeg ikke sett, for som nevnt før: jeg følger ikke Trump i norske medier. Gjør man det så ender man kanskje opp som deg? Og igjen: Selv om man gjentar noe mange ganger, så blir det ikke virkelighet om det ikke var det i utgangspunktet. Forøvrig avsporer dette i en metadebatt, og off topic. Derfor: null mer svar på dette fra meg. Endret 1. august 2018 av xRun 2
Masserati Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 (endret) Riktig, dette begynner å bli gammelt, og mekanismene bak er nøye studert. Jeg nevnte en av dem over, og etpar andre de siste dagene. Bondeviks tolkninger har jeg ikke sett, for som nevnt før: jeg følger ikke Trump i norske medier. Gjør man det så ender man kanskje opp som deg? Og igjen: Selv om man gjentar noe mange ganger, så blir det ikke virkelighet om det ikke var det i utgangspunktet. Forøvrig avsporer dette i en metadebatt, og off topic. Derfor: null mer svar på dette fra meg. Ender opp som meg? av å lese norske medier? Helt utrolig, men også helt greit. Det vil jo komme en dag da mange anti-Trumpere må stikke finger'n i jorda og svelge noen kameler. Og du er vel kjent med at vår tidligere statsminister og leder Jens Stoltenberg er en av Trumps ivrigste supportere, selv om du ikke leser norske medier. Artig å se at Trump hadde best rating den uka han sendte kryssermissiler inn i Syria, og jeg som trodde folk ville ha fred. Og oppfordrer alle her inne å lese første post og gjerne også andre post i tråden. Endret 1. august 2018 av Masserati
xRun Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Update vedr. publisering av tegninger for 3D-printing av våpen:En føderal dommer i Seattle har blokkert dette nasjonalt inntil videre.Federal judge in Seattle blocks release of blueprints for 3D-printed gunshttps://www.seattletimes.com/seattle-news/crime/federal-judge-in-seattle-blocks-release-of-blueprints-for-3d-printed-guns/"A federal judge in Seattle has granted a temporary restraining order blocking a Texas man from releasing downloadable blueprints for 3D-printed plastic firearms."
robertaas Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Da håper jeg ikke du har puslespill som hobby. De står nærme plattformen, som du kan se med dine egne øyne. Deler av samme plakat er med. Og PS: Jim Acosta står på en plattform og høyere enn publikum i salen, men han er heller ikke gjennomsiktig, så om du ønsker at de direkte bak ham skal ses så... Etter tidligere rapportering fra lignende samlinger fant de vel ut av det var lurt å ha kamera nærmere på reporteren. 1
xRun Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Etter tidligere rapportering fra lignende samlinger fant de vel ut av det var lurt å ha kamera nærmere på reporteren. cnn.jpg En del av dekningen i går handlet nettopp om publikums medieforrakt, som Acosta ble gjenstand for, med en rasende folkemengde få meter unna. Om de ikke ønsket å vise at publikum på Trump-rally hater dem, så hadde de neppe gitt det sendetid. Forøvrig; litt tidligere var det flere av dem som hadde snakket hyggelig med ham, og fikk sine spørsmål besvart. Dette er noe som har gått igjen flere ganger. 2
robertaas Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Artig å se at Trump hadde best rating den uka han sendte kryssermissiler inn i Syria, og jeg som trodde folk ville ha fred. Er ikke å starte en krig den sikreste måten å bli gjenvalgt? Får håpe at Trump ikke finner det nødvendig.
knutinh Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 (endret) Er ikke å starte en krig den sikreste måten å bli gjenvalgt? Får håpe at Trump ikke finner det nødvendig.Det har funket for en rekke tidligere presidenter. LBJ/Vietnam-krigen er vel eksempel på at (opptrapping) av kriger på den andre siden av kloden ikke nødvendigvis gir oppslutning. Vi mennesker er enkle skapninger, og hvis man greier å skape et bilde av "oss" mot "dem" så har vi en tendens til å samle oss bak en sterk leder og å tone ned kritikken av nevnte leder. Sterke ledere har selvsagt benyttet seg av dette til å oppnå ymse mål. Det har avstedkommet stolte øyeblikk og (ikke minst) mindre stolte øyeblikk i siste 100 års historie. -k Endret 1. august 2018 av knutinh
Masserati Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Er ikke å starte en krig den sikreste måten å bli gjenvalgt? Får håpe at Trump ikke finner det nødvendig. Det var litt ironisk ment. For virkeligheten er slik at MSM "liksom" forsvarer vanlige folk og det er dekningen av Trump i media som blir positiv, altså MSM blir mer positive til Trump som jeg henviser til i linken, folket blir ikke mer positive til krig nødvendigvis. Det forteller meg at det er fordi MSM jobber på vegne av Hillary, The Swamp in DC, Haukene i Pentagon, krigsindustrien og en haug av venstreliberale radikalfeminister som for eksempel mener at grenser er rasistisk. Jeg har inntrykk av at Trump ønsker fred, og hvor har det blitt av ISIS etter at kameraten dems, Obama, ble borte?
Centy88 Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Blir bra og Morro med 4 nye år med daddy Trump.
Gunfreak Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Det har funket for en rekke tidligere presidenter. LBJ/Vietnam-krigen er vel eksempel på at (opptrapping) av kriger på den andre siden av kloden ikke nødvendigvis gir oppslutning. Vi mennesker er enkle skapninger, og hvis man greier å skape et bilde av "oss" mot "dem" så har vi en tendens til å samle oss bak en sterk leder og å tone ned kritikken av nevnte leder. Sterke ledere har selvsagt benyttet seg av dette til å oppnå ymse mål. Det har avstedkommet stolte øyeblikk og (ikke minst) mindre stolte øyeblikk i siste 100 års historie. -k Det mest opplagte i moderne tid er Bush jr han hadde ikke vunnet gjennvalg om han ikke hadde manet opp terrorist panikk og invadert A-stan og Irak.
Red Frostraven Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 (endret) Det var litt ironisk ment. For virkeligheten er slik at MSM "liksom" forsvarer vanlige folk og det er dekningen av Trump i media som blir positiv, altså MSM blir mer positive til Trump som jeg henviser til i linken, folket blir ikke mer positive til krig nødvendigvis. Det forteller meg at det er fordi MSM jobber på vegne av Hillary, The Swamp in DC, Haukene i Pentagon, krigsindustrien og en haug av venstreliberale radikalfeminister som for eksempel mener at grenser er rasistisk. Jeg har inntrykk av at Trump ønsker fred, og hvor har det blitt av ISIS etter at kameraten dems, Obama, ble borte? Hvor i alle dager vanker du for få et slikt verdensbilde..? Fakta: De fleste journalister er ærlige mennesker. Trump er blant den 0.01% mest uærlige menneskene på planeten. Likevel tror du mer på hans uttalelser enn på journalister. Trump tar æren for å bekjempe IS. https://www.google.no/amp/s/www.vox.com/platform/amp/world/2018/1/30/16945312/state-of-the-union-2018-isis DET ER SELVSAGT LØGN. Trump påstår at Obama ikke kjempet mot IS. Det er også blank løgn. Og så klager folk likevel også på at Obama kriget for mye. Bestem dere. Ett av partiene er betydelige mye mer skyldig i å skape "swamp" i det politiske miljøet i USA. Tar mer betaling i bytte for politiske vedtak. Begår mer direkte kriminalitet mens de er i posisjon. Og det er ikke demokratene. ... ... Tenk deg om virkeligheten presenteres ganske objektivt i mediene, og at det faktisk er Trump som er en inkompetent, narsissistisk løgner. Hva burde mediene gjøre i så tilfelle, når de likevel ikke blir trodd - fordi folk tror på søte løgner framfor bitter sannhet? Endret 1. august 2018 av Red Frostraven 5
Masserati Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Kommenterer ikke, dette kan folk gjøre seg opp en mening om selv. Når det gjelder det du skriver om objektivitet hos MSM og i denne tråden, så viser jeg igjen til undersøkelsen som la oss si, ihvertfall går god for at 70% av det MSM skriver er negativt i relasjon til Trump. Og her inne så mener jeg at det er 40% høyere negativitet enn det igjen. Det mediene gjør idag er å hente informasjon fra pressekonferanser i det hvite hus i tillegg til informasjon som ligger på nettsidene til det hvite hus: https://www.whitehouse.gov/ Så tygger, kommenterer og bearbeider de det for så å servere det til leserne sine, og det er grunnen til at det blir så negativt. Xrun kan igjen hente dette ferdigtygde materiale presentere det og tygge litt på det selv. Hvorfor ikke hente info direkte fra det hvite hus og tygge litt på selv istedenfor å konsumere ferdigtygget barnemat. 1
Red Frostraven Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Hva om over minst 80% av alt Trump gjør er negativt -- og at mediene gjør sitt beste for å oppleves som nøytrale, selv om de må unngå en objektiv dekning for å oppnå høyere nøytralitet?Jeg har sett på nettsidene til det hvite hus.Det er innholdsløs propaganda, og stort sett løgn og halvsannheter -- akkurat som alt annet som kommer fra Trump-leiren.Helt seriøst:Hva burde media gjøre om sannheten er at Trump er en idiot, og folk likevel tror på løgnene hans? 4
Gunfreak Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 Hvor i alle dager vanker du for få et slikt verdensbilde..? Fakta: De fleste journalister er ærlige mennesker. Trump er blant den 0.01% mest uærlige menneskene på planeten. Likevel tror du mer på hans uttalelser enn på journalister. Trump tar æren for å bekjempe IS. https://www.google.no/amp/s/www.vox.com/platform/amp/world/2018/1/30/16945312/state-of-the-union-2018-isis DET ER SELVSAGT LØGN. Trump påstår at Obama ikke kjempet mot IS. Det er også blank løgn. Og så klager folk likevel også på at Obama kriget for mye. Bestem dere. Ett av partiene er betydelige mye mer skyldig i å skape "swamp" i det politiske miljøet i USA. Tar mer betaling i bytte for politiske vedtak. Begår mer direkte kriminalitet mens de er i posisjon. Og det er ikke demokratene. ... ... Tenk deg om virkeligheten presenteres ganske objektivt i mediene, og at det faktisk er Trump som er en inkompetent, narsissistisk løgner. Hva burde mediene gjøre i så tilfelle, når de likevel ikke blir trodd - fordi folk tror på søte løgner framfor bitter sannhet? Du glemmer også at det Republinaske partiet er også partiet hvor nazistene stiller til valg(er 3 selv ærklærte nazister som stiller/har stilt til valg som republikanere denne valg sesongen)
Masserati Skrevet 1. august 2018 Skrevet 1. august 2018 (endret) Det blir ikke riktig å beskrive info fra det hvite hus slik du gjør, og det medfører at spørsmålet ditt blir umulig å svare på. I tillegg presenterer du en rekke hypotetiske spørsmål som er mer egnet til å sette igang en krangel enn til å føre en vettug meningsutveksling. Nå har jeg også oppfattet at en del anti-Trumpere heller vil ha kollaps på børsen, kaos i USA's administrasjon, en handelskrig som skal dra verden tilbake til nedgangstider a la 1929, ja til og med atomkrig ser ut til å være å foretrekke fremfor at Trump skal lykkes som president. Er du en av dem (TDS)? Tilhører de 0,1% uærlige i verden, slik som her , det er forbeholdt visse deler av verden det https://www.dagbladet.no/nyheter/dyrehage-anklages-for-a-male-om-esel-til-sebra/70051425 Endret 1. august 2018 av Masserati
Anbefalte innlegg