robertaas Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Og Fox "News" og ekstremistiske republikanere er så ute av kontroll at de nå bruker sitt eget fake-syndrom i enda et forsøk på å slippe å forholde seg til fakta og sannheten. Lettvinte utspill. Selv om du sikkert får inntrykk av noe helt annet fra norske medier så er Fox News er den klart mest sette nyhetskanalen i USA og de tar sikkert opp saker du er vant til å få sensurert fra din nyhetsstrøm, men kan du faktisk vise til at noe i dette innslaget som ikke stemte? Altså ikke stemmer med virkeligheten, og ikke bare ikke stemmer med dine fordommer.
Vice Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Lettvinte utspill. Selv om du sikkert får inntrykk av noe helt annet fra norske medier så er Fox News er den klart mest sette nyhetskanalen i USA og de tar sikkert opp saker du er vant til å få sensurert fra din nyhetsstrøm, men kan du faktisk vise til at noe i dette innslaget som ikke stemte? Altså ikke stemmer med virkeligheten, og ikke bare ikke stemmer med dine fordommer. Så at det er den mest sette, i henhold til deg, betyr i ditt hode da at de plutselig ikke lyver så det renner av dem? Er det feks. greit å bruke fake-syndromer i sendingene sine (slik headingen i klippet ditt tilsier) for å forsøke å unngå å forholde seg til fakta og sannhet? 3
Masserati Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Nå skal ikke jeg svare for xRun, men jeg har fulgt denne tråden nå i snart to år og han har videreformidlet nyhetssaker fra alle medier, inkludert de mer konservative og høyreorienterte som Fox News, Washington Post og Bloomberg. Men det er jo opptil deg som leser å gjøre deg opp en mening, og som vi har sett i denne tråden er det ulike tolkninger av hva som er bra og ikke bra omtale. Det har jeg forstått og de 2 siste du nevner vet vi jo er anti-Trump selv om de er konservative, Trump hører ikke til noe sted i politikken og det er frustrerende for begge sider der borte. Det jeg mistenker er at XRUN er en luring som under dekke av å formidle objektive nyheter sørger for at objektive og positive Trump nyheter ikke dukker opp her, Derav spørsmålet. Med et tydelig venstreliberal anti-Trump standpunkt om at: "Takket være Obama så behøver vi ikke å bekymre oss for de neste seks årene og kan bare gi Trump "finger'n" . Hvis Obama var en slik finansekspert, hvorfor kom USA aldri over 3% i BNP men lå heller nærmere 1,5 i hans tid. Obama sa i valgkampen mot Trump at det å få et BNP på over 3% var umulig og lot seg ikke gjøre. Så.. han holder en lav profil nå... Obama altså
Zork Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Det har jeg forstått og de 2 siste du nevner vet vi jo er anti-Trump selv om de er konservative, Trump hører ikke til noe sted i politikken og det er frustrerende for begge sider der borte. Det jeg mistenker er at XRUN er en luring som under dekke av å formidle objektive nyheter sørger for at objektive og positive Trump nyheter ikke dukker opp her, Derav spørsmålet. Hvilke positive Trump-nyheter er det du savner xRuns-dekning av? Og du står da fritt til å legge inn alle disse positive nyhetene i denne tråden selv? Det er forvøvrig ikke slik at dersom det er en overvekt av negative ting rundt en person, så er det nødvendigvis kun fordi man ikke rapporterer om det positive rundt denne personen. Det finnes, minst en, langt mer nærliggende mulig årsak... Endret 31. juli 2018 av Zork 6
Masserati Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Hvilke positive Trump-nyheter er det du savner xRuns-dekning av? Og du står da fritt til å legge inn alle disse positive nyhetene i denne tråden selv? Det er forvøvrig ikke slik at dersom det er en overvekt av negative ting rundt en person, så er det kun fordi man ikke rapporterer om det positive rundt denne personen. Det finnes, minst en, langt mer nærliggende mulig årsak... Det må da finnes noen eller er MSM blitt så korrupt? Og jeg har ingen ambisjoner eller interesse i å bruke mye tid på å lete etter slikt der borte. Jeg oppfordrer xrun til å ta med noe som kan balansere info'n hans. Også et tilbakeblikk til pressmiddag i det hvite hus i 2011 med Obama som vert og en invitert Trump. Jeg har sett nøye på video'n og tror bestemt at den viser kvelden da og øyeblikket da Donald Trump bestemte seg for å bli president i USA. Bra jobba Obama 2
Vice Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Det må da finnes noen eller er MSM blitt så korrupt? Og jeg har ingen ambisjoner eller interesse i å bruke mye tid på å lete etter slikt der borte. Jeg oppfordrer xrun til å ta med noe som kan balansere info'n hans.Her trekkes det konklusjoner på høyt nivå ja. Skulle nesten tro det var Donald selv som skrev på Twitter Og selvfølgelig skal Obama ha skylden for alt. Inkludert også at USA har en klovn som president nå Endret 31. juli 2018 av Vice 3
Zork Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Det må da finnes noen eller er MSM blitt så korrupt? Og jeg har ingen ambisjoner eller interesse i å bruke mye tid på å lete etter slikt der borte. Jeg oppfordrer xrun til å ta med noe som kan balansere info'n hans Det minste en kan forlange i så fall er et eksempel på hva du savner? "Her skal du høre hva jeg tror/håper - nå er det opp til deg å bevise at jeg har rett, ellers er du lite objektiv" er en såpass absurd logikk at det vel bør skurre for deg selv også? 7
jjkoggan Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 kilde? "In the past 10 years when you look at murders committed by domestic extremists in the United States of all types, right-wing extremists are responsible for about 74 percent of those murders," Pitcavage says https://www.npr.org/2017/06/16/533255619/fact-check-is-left-wing-violence-rising 6
Cain_85 Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Trump vurderer å omgå den republikaner-styrte kongressen for å presse gjennom et 100 milliarder dollar skattekutt på kapitalgevinster til de som har det (ganske nøyaktig 2/3 av norges årlige statsbudsjett). Det er antatt at 86 milliarder dollar av disse vil gå til top 1% rike i USA. https://www.nytimes.com/2018/07/30/us/politics/trump-tax-cuts-rich.html Endret 31. juli 2018 av Cain_85
Masserati Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Det minste en kan forlange i så fall er et eksempel på hva du savner? "Her skal du høre hva jeg tror/håper - nå er det opp til deg å bevise at jeg har rett, ellers er du lite objektiv" er en såpass absurd logikk at det vel bør skurre for deg selv også? Som jeg sa så bruker jeg ikke tid på å lete opp eksempler, det vil allikevel ikke hjelpe stort her så det anser jeg som bortkastet tid. Men jeg har meninger om det og kan linke til en artikkel som har sammenfallende syn med mitt. https://nypost.com/2017/01/24/media-more-interested-in-hating-trump-than-reporting-news/
jjkoggan Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Det demokratisk partiet i USA er helt ute av kontroll. Deres politikk går nå bare ut på å være mot alt Trump er for og for alt Trump er mot. Tro det eller ei, men Demokratene er faktisk så mot av de rikeste skal miste fradragsmuligheter på selvangivelsen at de har gått til sak mot staten... fordi Trump innførte det. Og demokrater støtter åpent kriminelle gjenger... bare Trump har sagt noe negativt om dem. https://www.youtube.com/watch?v=V8xEw2gjEVk Politisk kommentar krever faktasjekking hvis ønsker å vite sannheten. Carlson er ikke en objektiv kilde, han blir betalt å overdrive og provosere. 4
robertaas Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Så at det er den mest sette, i henhold til deg, betyr i ditt hode da at de plutselig ikke lyver så det renner av dem? Nei, selvsagt ikke. Det vet vi da godt med NRK i Norge. Er det feks. greit å bruke fake-syndromer i sendingene sine (slik headingen i klippet ditt tilsier) for å forsøke å unngå å forholde seg til fakta og sannhet? Det er helt vanlig for media å sette navn på aktuelle fenomener og da er det naturlig at ikke alle fin være å finne i medisinske oppslagaverk. Siden du ikke hadde noe bedre å komme med så antar jeg at du ikke fant noen faktiske feil. 1
robertaas Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Politisk kommentar krever faktasjekking hvis ønsker å vite sannheten. Carlson er ikke en objektiv kilde, han blir betalt å overdrive og provosere. Absolutt ingen politiske kommentatorer er objektive. Det jeg spurte etter var faktiske feil, og det klarte ingen komme med.
robertaas Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 "In the past 10 years when you look at murders committed by domestic extremists in the United States of all types, right-wing extremists are responsible for about 74 percent of those murders," Pitcavage says https://www.npr.org/2017/06/16/533255619/fact-check-is-left-wing-violence-rising Det ser ut til at du ikke vet forskjellen på en kilde og en påstand. Jeg har funnet flere som har kommet med den samme påstanden og den ene kilden som flere av dem refererte til viste ikke det tallet i det hele tatt. Du må altså gjøre bedre research.
xRun Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 (endret) I dag: Paul Manaforts rettssak starter i Alexandria, VA. i dag. Saken er ventet å ta rundt 3 uker, men ifølge jurister som har kjennskap til denne domstolen kalles den "rocket docket" som henviser til at dommeren tillater mindre forstyrrelser, distraksjoner og forsinkelser enn hva som tillates av andre dommere. Derfor kommenteres det, kanskje spøkefullt, at denne saken kan være ferdig på to uker. What you need to know about the Paul Manafort trialhttps://www.cbsnews.com/news/what-you-need-to-know-about-the-paul-manafort-trial/Paul Manafort's First Trial Is About to Start. Here's What You Need to Knowhttp://time.com/5352999/paul-manafort-trial/Showdown in Virginia: Manafort fraud trial set to kick off in first Mueller probe prosecutionhttp://www.foxnews.com/politics/2018/07/30/showdown-in-virginia-manafort-fraud-trial-set-to-kick-off-in-first-mueller-probe-prosecution.html Dette er den første av to saker med Manafort, og starter med juryutvelgelse i dag. Saken er en såkalt dokumentsak, altså at den i stor grad baserer seg på dokumentasjon av transaksjoner, bankregistre, korrespondanse etc. fra en rekke kilder, med mye detaljinformasjon innhentet av Muellers team. Manafort-saken er ventet å gi publikum et første innblikk i hvor grundig Muellers team jobber. Endret 31. juli 2018 av xRun 2
Masserati Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Trump vurderer å omgå den republikaner-styrte kongressen for å presse gjennom et 100 milliarder dollar skattekutt på kapitalgevinster til de som har det (ganske nøyaktig 2/3 av norges årlige statsbudsjett). Det er antatt at 86 milliarder dollar av disse vil gå til top 1% rike i USA. https://www.nytimes.com/2018/07/30/us/politics/trump-tax-cuts-rich.html Feil... 86 milliarder dollar vil gå til de 0,1 % rikeste. Endret 31. juli 2018 av Masserati
robertaas Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Det er ikke alltid så klart hva den mannen prøver uttrykke, men det kan her være snakk om et forbud. Endret 31. juli 2018 av robertaas
Vice Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Siden du ikke hadde noe bedre å komme med så antar jeg at du ikke fant noen faktiske feil.Så ingen grunn til å kaste bort tid eller klikk på slike videoer når selve tittelen avslører at de er såpass ute og seiler og den i tillegg kommer fra en kanal som de siste år har gjort seg mest beryktet som propagandaapparat for Donald, enn noe som helst annet.. 1
Red Frostraven Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Det er ikke alltid så klart hva den mannen prøver uttrykke, men det kan her være snakk om et forbud. Våpenlobbyen får ikke penger for 3d-printede våpen. 3
DrAlban3000 Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 Våpenlobbyen får ikke penger for 3d-printede våpen. Plastikkvåpen bør forbys, men å selge faktiske våpen til barn og unge kan fortsette. Maga! 3
Anbefalte innlegg