Red Frostraven Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 (endret) Aksepterer ikke ditt syn på resten heller, men det er en tyngre diskusjon når man har meninger som at Trump endrer skatter for å berike seg selv og kameratene sine. Før vi går videre... her er hva Trump selv sier om skattereformen: “It’s not good for me. Believe me,” Trump said at a speech in Indiana in late September. Instead, the “the benefits are focused on the middle class, the working men and women, not the highest-income earners,” such as Trump himself. Trump repeated the message at a speech in Missouri on Wednesday of this week. “It is going to cost me a fortune, this thing,” Trump said, referring to the GOP tax plan. “Believe me, believe me, this is not good for me.” https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/remarks-president-trump-tax-reform-event/ Hva tror du? Hvor mye tror du Trump og familien taper eller tjener på de nye skattereglene, etter å ha hørt hva han selv har å si? Hvem tror du tjener mest, prosentmessig, på skattereglene hans? Tror du han er blant de 50% som tjener minst på dette... Blant de 50% som tjener mest. Blant 10% som tjener mest på de nye reglene? Blant 1% som tjener mest på de nye reglene? Endret 30. juli 2018 av Red Frostraven 4
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 2% dyrere? Er du høy? Hvis iPhone plutselig skulle flytte produksjonen fra Kina til - ja, ta Brazil for eksempel, så ville det ta årevis! Pipelinen hos Apple er flere år frem i tid, og bygges sammen med produsentene. De kan ikke bare flytte til et konkurrerende firma, for det FINNES INGEN KONKURRERENDE FIRMAER! Du må lese noen bøker, for du driter deg SKIKKELIG ut her, og jeg er drit lei av å påpeke alle idiotfeilene dine! Du trenger ikke påpeke noe... ja jeg er høy... 186cm 1
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Før vi går videre... her er hva Trump selv sier om skattereformen: https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/remarks-president-trump-tax-reform-event/ Hva tror du? Hvor mye tror du Trump og familien taper eller tjener på de nye skattereglene, etter å ha hørt hva han selv har å si? Hvem tror du tjener mest, prosentmessig, på skattereglene hans? Tror du han er blant de 50% som tjener minst på dette... Blant de 50% som tjener mest. Blant 10% som tjener mest på de nye reglene? Blant 1% som tjener mest på de nye reglene? Tror ikke noe, men jeg vet at de ikke får noen spesialbehandling som skatteytere. Diskuterer ikke med den vinklingen du presenterer. Hva skal det fortelle noe om? 1
bshagen Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Husk at Trump ikke er en normal ansatt også da, om selskapene han har aksjer i gjør det bedre, så kan han ta fortjeneste på noe på lang sikt 2
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Facts om skattereformen Is the first major tax reform signed in 30 years. Federal revenues are increasing as the economy grows. April 2018 had a record surplus of $214 billion. Over 500 companies (507) have announced bonuses, wage increases, and new investments. Businesses have invested $482 billion in new, American projects and employees. More than 4.8 million workers received increased wages or bonuses (3.7% of all private workers). Provided $1.5 trillion in tax cuts to individuals. American families received $3.2 trillion in gross tax cuts and saw the child tax credit double. A family of four making $73,000 will get a cut of over $2,000-cutting their taxes in half. Nearly doubled the standard deduction. Repealed Obamacare’s burdensome individual mandate. The bill provides a 20% deduction for small business income, which means $415 billion tax cut. The President lowered the corporate tax rate was lowered from the highest in the industrialized world (35%) to 21%. 1
Red Frostraven Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Arbeiderene har hatt lønnsnedgang de to siste kvartalene;De får effektivt mindre penger å rutte med.https://www.bloomberg.com/view/articles/2018-07-18/trump-s-tax-cut-hasn-t-done-anything-for-workers---Gladnyhet for boligbransjen:"Landlords got a 20% tax deduction".https://www.forbes.com/sites/redfin/2017/12/20/landlords-just-got-a-big-tax-break/#4c685694290cUansett -- det betyr færre boliger til salgs, og flere boliger til utleie.Som utelukkende er negativt for arbeiderklassen og middelklassen.Men bra for mennesker som spekulerer i boligbransjen.Hm.Lurer på hvem som driver med utleie.---Boligskatt på boliger verdt mer enn 11 millioner dollar, som rammer 1 av 500 amerikanere, fikk fradraget økt til 22 millioner dollar.Lurer på om jeg kjenner en person som er blant de 0.2% som personlig tjener på dette.---Skatten på inntekter fra bedrifter som går direkte til eierene ble redusert fra 39.4% til 25% -- Trump ønsket 15% -- som bare topp 14% av bedrifter tjener på.Det ble også lagt til en klausul som sikrer at firma med få eller ingen ansatte også får nyte godt av denne beskatningen.Ikke-eiere som tjener tilsvarende mye går fra 39.4% til 35%.Lurer på om vi kjenner en person og familie som tjener på dette -- og som var avhengige av den ekstra klausulen som lar bedrifter med få eller ingen ansatte nyte godt av dette.---AMT -- Alternative Minimum Tax -- sørger for at bedriftseiere ikke kan bruke smutthull i skattelovgivningen for å fjerne nesten all beskatning for inntekter ved hjelp av fradrag.96% av personer som betalte denne skatten slipper med Trump sin skattereform.Var det ikke noen som hadde dette som eneste reelle betalte skatt i på inntekter for 2005? 5
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 (endret) https://www.cnbc.com/2018/01/11/walmart-to-boost-starting-wage-give-employees-bonus-after-tax-bill.html Herlig argumentasjon...... trodde ikke at dette skulle være så vanskelig å forstå. Endret 30. juli 2018 av Masserati 1
Mixy Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 https://www.cnbc.com/2018/01/11/walmart-to-boost-starting-wage-give-employees-bonus-after-tax-bill.html Absolutt positivt dette. Men angående slike nyheter, ha også følgende i bakhodet: Flere planer var allerede i gang før skattereformen Det er flere selskaper som "rir" denne bølgen av god PR. Apple/Boing/Intel/Lockheed er navn på flere selskaper som etter å ha strøket Trumps administrasjon med hårene har fått enormt med publisitet, helt uten at de har lagt noe særlig på bordet. Wallmarts lønnsøkninger på rundt 300M$ er bare 0,06% av deres omsetning - I snitt 200 kroner per ansatt i mnd. 1
Shruggie Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Du trenger ikke påpeke noe... ja jeg er høy... 186cm Jeg er litt ferdig med å ikke diskutere med deg. Hvis du bare har tenkt å Gish gallope videre uten å faktisk argumentere mot de som vet mer enn deg, så er dine argumenter om hvor mye kunnskap du har totalt tomme. Du vet, som alle de andre argumentene du har. Fordi de er basert på kunnskapsløshet. 2
xRun Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 (endret) Siste: Felles pressekonf med Trump og den italienske statsministeren Guiseppe Conte i rosehagen utenfor WH. Conte og Trump skal være på bølgelengde i flere aspekter av deres politikk. Planlagt for 2pm ET (20:00 norsk tid) og går live i nyhetskanaler når det starter. F.eks. CBS News: https://www.cbsnews.com/live/ Stream på YT: Dette er flyttet til østrommet inne i WH. Starter straks. Endret 30. juli 2018 av xRun
robertaas Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 (endret) Er det DETTE svaret du gir når jeg ber deg komme med kilder på at: «Da panelet hadde samling i Stockholm i 2013 så var konklusjonen klar: deres prediksjoner for fullstendig falsifisert» (om FNs klimapanel sitt møte) Eru helt ... eller?! Ex. phil - hva i alle dager?! Beklager, da du bare avviste hele innlegget som feil uten å komme inn på noe detaljer er det vanskelig å vite om du ikke har fulgt med på nyhetene eller om du ikke vet hvordan vitenskap virker. Ble litt research for å finne tak i 5 år gammelt materiale. Podcastene fra NRK hvor jeg først hørte om dette er borte og det var flere fra IPCC som formulerte falsifiseringen enda klarere enn dette. Om en teori ikke kan falsifiseres så er det ikke en vitenskapelig teori. Religion er et eksempel på dette. Prediksjonene om temperaturer som ble gjort av IPCC feilet fullstendig og da kalles det falsifisering. Innen vitenskapen er det normale å da lete etter nye hypoteser. De som derimot etter en falsifisering bare fortsetter og sier at de er enda sikrere på at hypotesene stemmer, de driver da på med noe helt annet enn vitenskap. Jeg vil foreslå å ta global oppvarming og vitenskapsteori i en annen tråd. Tidligere og nye modeller fra IPCC klarer ikke vise temperaturendringene vi har sett de siste årene: https://youtu.be/UxI1qDSfX_U?t=47m11s Endret 30. juli 2018 av robertaas
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Absolutt positivt dette. Men angående slike nyheter, ha også følgende i bakhodet: Flere planer var allerede i gang før skattereformen Det er flere selskaper som "rir" denne bølgen av god PR. Apple/Boing/Intel/Lockheed er navn på flere selskaper som etter å ha strøket Trumps administrasjon med hårene har fått enormt med publisitet, helt uten at de har lagt noe særlig på bordet. Wallmarts lønnsøkninger på rundt 300M$ er bare 0,06% av deres omsetning - I snitt 200 kroner per ansatt i mnd. Det som anti-Trump har tungt for å få med seg er at å sette ned den vanlige skatteprosenten på kapitalinntekt fra 35% til 21%, er en harmonisering til andre land, Norge har gjort det samme over tid fra 37 til 23% i år. Hva som gjør at dette er helt på trynet når Trump gjør det mens det her i Norge er helt OK og fungerer greit har jeg vanskelig for å forstå. Den andre linken om skattebonanza i utleie/eiendomsmarkedet ser jeg heller ikke problemet med. Det dreier seg om at et selskap tidligere betalte kapital skatt av overskuddet og at de som tok ut overskuddet betalte kapitalskatt om igjen, altså dobbeltbeskatning. Skattereformen til Trump har fjernet kapitalskatten i selskapet og den må kun betales en gang når overskuddet tas ut og det er akkurat slik skattebestemmelsene er i Norge også. Det har vært et høyt skattenivå i USA og mange der borte blir sjokkerte av de store endringene, jeg blir det ikke da det jo har blitt jevnt med skattereglene i Norge.
Shruggie Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Det som anti-Trump har tungt for å få med seg er at å sette ned den vanlige skatteprosenten på kapitalinntekt fra 35% til 21%, er en harmonisering til andre land, Norge har gjort det samme over tid fra 37 til 23% i år. Hva som gjør at dette er helt på trynet når Trump gjør det mens det her i Norge er helt OK og fungerer greit har jeg vanskelig for å forstå. Den andre linken om skattebonanza i utleie/eiendomsmarkedet ser jeg heller ikke problemet med. Det dreier seg om at et selskap tidligere betalte kapital skatt av overskuddet og at de som tok ut overskuddet betalte kapitalskatt om igjen, altså dobbeltbeskatning. Skattereformen til Trump har fjernet kapitalskatten i selskapet og den må kun betales en gang når overskuddet tas ut og det er akkurat slik skattebestemmelsene er i Norge også. Det har vært et høyt skattenivå i USA og mange der borte blir sjokkerte av de store endringene, jeg blir det ikke da det jo har blitt jevnt med skattereglene i Norge. 37? Vi har aldri hatt 37% skatt på firmaer, vi gikk fra over 50% til 28% i 1992. 1
nirolo Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Det som anti-Trump har tungt for å få med seg er at å sette ned den vanlige skatteprosenten på kapitalinntekt fra 35% til 21%, er en harmonisering til andre land, Norge har gjort det samme over tid fra 37 til 23% i år. Hva som gjør at dette er helt på trynet når Trump gjør det mens det her i Norge er helt OK og fungerer greit har jeg vanskelig for å forstå. Den andre linken om skattebonanza i utleie/eiendomsmarkedet ser jeg heller ikke problemet med. Det dreier seg om at et selskap tidligere betalte kapital skatt av overskuddet og at de som tok ut overskuddet betalte kapitalskatt om igjen, altså dobbeltbeskatning. Skattereformen til Trump har fjernet kapitalskatten i selskapet og den må kun betales en gang når overskuddet tas ut og det er akkurat slik skattebestemmelsene er i Norge også. Det har vært et høyt skattenivå i USA og mange der borte blir sjokkerte av de store endringene, jeg blir det ikke da det jo har blitt jevnt med skattereglene i Norge. Har Norge gått fra 37% kapitalskatt? Når var det? Forøvrig så beskattes samme beløp to ganger i Norge. En gang med 23% av bedriftens overskudd og en gang med ca 30% når man tar pengene ut som aksjeutbytte. Vi ender dermed opp med 46,5% skatt...
Red Frostraven Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 (endret) https://www.cnbc.com/2018/01/11/walmart-to-boost-starting-wage-give-employees-bonus-after-tax-bill.html Herlig argumentasjon...... trodde ikke at dette skulle være så vanskelig å forstå. Konkurrentene betaler allerede ansatte mer enn 11$ i timen. Men hey -- Wal Mart fikk gratis reklame, som gjorde at de slapp unna noe av den negative pressen for å si opp tusenvis av arbeidere like etter. https://nordic.businessinsider.com/walmart-suddenly-closes-sams-club-stores-2018-1?r=US&IR=T 1 dollar timen for butikkansatte i en kjede som konkurrerer med bedrifter som betalte 3 dollar mer i timen -- i et arbeidsmarked som lider av mangel på arbeidere. Mens Trump tjener 2$ mer i sekundet. Endret 30. juli 2018 av Red Frostraven 2
xRun Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 (endret) Trump i dag: Nato var i ferd med å gå konk før jeg kom. Transcript og stream fra pressekonfen som fortsatt er underveis, oppdateres fortløpende. Via C-SPAN: https://www.c-span.org/video/?c4742791/president-trump-threatens-shutdown-border-security Update: pressekonfen er over, debatt i nyhetskanaler. Endret 30. juli 2018 av xRun 3
Shruggie Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Hvordan kan NATO gå konk? Hva i helvete prater han om?
Sandy Koufax Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Trump foretar helomvending om Iran: https://www.cnbc.com/2018/07/30/trump-i-am-ready-to-meet-with-iran-anytime-they-want-to.html Ingen betingelser for å møte dem på forhånd heller. Virker mer som om han var mest interessert i å fjerne alle spor av Obama og så lage "bedre avtaler" med sitt navn på.
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Har Norge gått fra 37% kapitalskatt? Når var det? Forøvrig så beskattes samme beløp to ganger i Norge. En gang med 23% av bedriftens overskudd og en gang med ca 30% når man tar pengene ut som aksjeutbytte. Vi ender dermed opp med 46,5% skatt... Nei vi fikk 28% kapitalskatt i 1992 og før det var det vel personskatt, jeg er ikke sikker da det er revisor som ordnet det. Jeg drev firma med overskudd før 1992 og mener jeg fikk 37% en gang; og som en skriver kan det vel ha vært noen som hadde 50%. Jeg husker i hvert fall at skatteordningen fra 1992 var positiv for mitt vedkommende. Når det gjelder dobbeltbeskatning som jeg skrev om, leste jeg ikke godt nok, men du kan utsette selskapsskatten ved å ha holdingselskap/morselskap i mellom her i Norge, vi kaller det "fritaksmodellen" og lar deg utsette skatten og reinvestere kapital så lenge du vil. Beklager sammenblandingen da 2 selskaper var eksempelet i linken.
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Trump på pressekonferanse i dag: Jens Stoltenberg er hans største supporter, biggest fan # 1
Anbefalte innlegg