Shruggie Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Dunning-Kruger står sterkt i denne tråden... Det verste er at disse... Personene antageligvis kommer til å argumentere mot dette også. De kan sikkert ALT om Dunning-Kruger. Thus proving it. 6
nirolo Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Forbrukere skal eller i hvert fall bør betale for arbeidervern. Flytte produksjonen til Brasil skrev jeg, eller Malaysia, Egypt, Sør-Afrika. muligheten er mange og om det kommer til å koste noe mer så må forbrukerne betale, akkurat slik det er i dag. Hva er de grunnleggende problemene? At du ser ut til å tro at dette er gratis. 2
Shruggie Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Jeg synes han passer bra i stillingen som president og jeg har sagt det lenger opp. Hvis det Trump har fått til så langt fortsetter og han leverer på valgløftene, så er det få der borte som vil velge en apatisk heltidspolitiker a la Obama til president ved neste valg. Hvis det han har fått til fortsetter blir det ikke flere valg. 1
Shruggie Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 At du ser ut til å tro at dette er gratis. Eller mulig i mange tilfeller. 1
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 At du ser ut til å tro at dette er gratis. Nei, men kostnadene er marginale i forhold til hva selskapene presenterer i overskudd.
ChiaroScuro Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Hva har Trump gjort som har fått utenlandsgjelden til å øke eksponentielt? Det er vel fortsatt en lineær vekst i gjelden? Hvorfor viser du ikke økningen under Trump? 2
nirolo Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Eller mulig i mange tilfeller. Ja det og. Lag tollmurer mot det landet som du importerer for en gzillion fra, og gå ut i fra at noen andre plutselig dukker opp med samme produksjonskapasitet til samme pris.... Ingen av delene finnes. Dvs verken kapasitet eller pris. 2
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Hvorfor viser du ikke økningen under Trump? Fant denne kjapt, var ikke noe nyere på den siden jeg hentet fra. Se om du finner noe du.
nirolo Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Nei, men kostnadene er marginale i forhold til hva selskapene presenterer i overskudd. Ok, du får tro det du. 1
xRun Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 (endret) Siste: Felles pressekonf med Trump og den italienske statsministeren Guiseppe Conte i rosehagen utenfor WH. Conte og Trump skal være på bølgelengde i flere aspekter av deres politikk. Planlagt for 2pm ET (20:00 norsk tid) og går live i nyhetskanaler når det starter. F.eks. CBS News: https://www.cbsnews.com/live/ Stream på YT: Endret 30. juli 2018 av xRun 1
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Ja det og. Lag tollmurer mot det landet som du importerer for en gzillion fra, og gå ut i fra at noen andre plutselig dukker opp med samme produksjonskapasitet til samme pris.... Ingen av delene finnes. Dvs verken kapasitet eller pris. Man bygger kapasitet der det trengs og hva er problemet ditt nå? At en Iphone skal bli 2% dyrere for forbrukeren? Seriøst? Du aner tydeligvis ikke noe om hvor dynamisk næringslivet fungerer. Penger og investeringer oppfører seg som vann, de renner alltid den veien hvor avkastningen er størst. Det er liksom en "naturlov" så la næringslivet (naturen) ta seg av det, det blåser fort over.
nirolo Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Man bygger kapasitet der det trengs og hva er problemet ditt nå? At en Iphone skal bli 2% dyrere for forbrukeren? Seriøst? Du aner tydeligvis ikke noe om hvor dynamisk næringslivet fungerer. Penger og investeringer oppfører seg som vann, de renner alltid den veien hvor avkastningen er størst. Det er liksom en "naturlov" så la næringslivet (naturen) ta seg av det, det blåser fort over. Problemet mitt viser seg å være en forumbruker som beskyldte andre for å være kunnskapsløse, men som viste seg å ha mangelfulle kunnskaper selv. Nå har jeg vist at en rekke elementer ved den politikken Donald fører vil gi negative resultater for usa (og verden siden det er så store økonomier som usa og kina det er snakk om). At du ikke ser ut til verken å kunne argumentere mot eller inrømme at det er slik tar jeg ikke så tungt. Lavere skatter er ikke riktig medisin i usa nå, tollmurer er nesten aldri bra. Lavere skatter fører til høyere forbruk, som gir høyere rente som gir sterkere dollar, som gir enda mer underskudd på handelsbalansen. Tollmurer gjør varer dyrere for alle, jeg kan ikke se fordelen med det. Du sier Donald vil gjøre noe med utenlandsgjelden, men han senker statens inntekter og øker forbruk. Gjelden øker stadig raskere som følge av det. Det hjelper ikke med store ord når handlingene ikke samsvarer. 6
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Problemet mitt viser seg å være en forumbruker som beskyldte andre for å være kunnskapsløse, men som viste seg å ha mangelfulle kunnskaper selv. Nå har jeg vist at en rekke elementer ved den politikken Donald fører vil gi negative resultater for usa (og verden siden det er så store økonomier som usa og kina det er snakk om). At du ikke ser ut til verken å kunne argumentere mot eller inrømme at det er slik tar jeg ikke så tungt. Lavere skatter er ikke riktig medisin i usa nå, tollmurer er nesten aldri bra. Lavere skatter fører til høyere forbruk, som gir høyere rente som gir sterkere dollar, som gir enda mer underskudd på handelsbalansen. Tollmurer gjør varer dyrere for alle, jeg kan ikke se fordelen med det. Du sier Donald vil gjøre noe med utenlandsgjelden, men han senker statens inntekter og øker forbruk. Gjelden øker stadig raskere som følge av det. Det hjelper ikke med store ord når handlingene ikke samsvarer. Mange argumenter som bygger på antakelser og misoppfatninger her inne er min mening. I tillegg fremvises det et Trump-hat som medfører at noen ikke evner å se eller nekter for vanlige selvfølgeligheter når det kommer til Trump. Jeg helt uenig i din vurdering av hva som skal være riktig medisin og jeg har aldri sagt at tollmurer er bra eller at jeg eller Trump er for det. Jeg forteller deg at trusler om toll og innføring av toll i korte tidsrom i forbindelse med krangling om handel mellom Trump og andre er et verktøy til å rette på situasjonen for USA's del. Prøvd å fortelle deg dette 4 ganger og så ender du opp med å ha forstått at vi ønsker tollmurer som skal gjøre alt dyrere for folk. Husk at Trump kun jobber for sine egne velgere og ikke resten av verden. Så du tar feil. 2
nirolo Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Det eneste du argumenterer mot er hvorvidt Donald innfører tollmurer. Jeg må nesten anta at du aksepterer min framstilling av resten da, mtp skatt og forbruk. Toll er noe han faktisk har innført. At du verken har sagt at du eller Donald er for toll er ikke så veldig interessant. Toll blir nå innført og bla kina innfører toll på sin side som mottiltak. At du mener dette er et sjakktrekk av Donald for å skremme andre til å gi seg får stå for din regning. Det sier seg selv at det finnes andre mulige vinnere enn usa. Det er også mulig tollmurene blir langvarige. Du kan ikke vite noe om dette - det er ingen som vet sikkert hva som kommer til å skje. Inkludert Donald. Det jeg har fortalt deg er at langvarige tollmurer er negativt for alle, og som sagt så vet vi ikke hva som kommer til å skje. Men det er en risiko for at det blir langvarig. 2
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Aksepterer ikke ditt syn på resten heller, men det er en tyngre diskusjon når man har meninger som at Trump endrer skatter for å berike seg selv og kameratene sine. Egentlig bedre å ta det litt rolig og måle på resultater, men også det er tungt for man kan vissnok ikke se dette før kanskje 2 år etter presidentperioden er over, så da blir det litt tungt å diskutere det også. Hele greia blir litt Catch22/SNAFU Skal følge med på Trumps møte med italieneren, det blir sikkert en suksess for Trump. 1
nirolo Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Aksepterer ikke ditt syn på resten heller, men det er en tyngre diskusjon når man har meninger som at Trump endrer skatter for å berike seg selv og kameratene sine. Her tror jeg du blander meg med noen andre? Jeg har vel ikke sagt noe slikt? Uansett har ikke jeg nok kjennskap til saken til å hevde noe slikt. Forøvrig helt ok å ikke ønske å gå videre i debatt på det området. Jeg føler jeg har sagt det jeg har å si :-) 2
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Her tror jeg du blander meg med noen andre? Jeg har vel ikke sagt noe slikt? Uansett har ikke jeg nok kjennskap til saken til å hevde noe slikt. Forøvrig helt ok å ikke ønske å gå videre i debatt på det området. Jeg føler jeg har sagt det jeg har å si :-) Ikke deg men den siden du representerer og som blander seg inn mot regel no. 1
nirolo Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Ikke deg men den siden du representerer og som blander seg inn mot regel no. 1 Hvis du ikke klarer å føre en redelig diskusjon, men anklager meg for noe "den siden jeg representerer" har sagt, så kan du bare rulle inn. 4
Masserati Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Ikke deg skrev jeg da, her har du noe å hisse deg opp over: No president has faced as much obstruction as President Trump.Whether it’s the mainstream media or liberals in Washington who use the swamp to stay rich and powerful, President Trump has a long list of enemies that want to take him down.But that doesn’t stop him from making trade deals that are fair to America, protecting American industries, cracking down on illegal immigration, securing your religious liberties, and fulfilling the promises he made to you....And yet, he’s only getting started. 1
Shruggie Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Man bygger kapasitet der det trengs og hva er problemet ditt nå? At en Iphone skal bli 2% dyrere for forbrukeren? Seriøst? Du aner tydeligvis ikke noe om hvor dynamisk næringslivet fungerer. Penger og investeringer oppfører seg som vann, de renner alltid den veien hvor avkastningen er størst. Det er liksom en "naturlov" så la næringslivet (naturen) ta seg av det, det blåser fort over. 2% dyrere? Er du høy? Hvis iPhone plutselig skulle flytte produksjonen fra Kina til - ja, ta Brazil for eksempel, så ville det ta årevis! Pipelinen hos Apple er flere år frem i tid, og bygges sammen med produsentene. De kan ikke bare flytte til et konkurrerende firma, for det FINNES INGEN KONKURRERENDE FIRMAER! Du må lese noen bøker, for du driter deg SKIKKELIG ut her, og jeg er drit lei av å påpeke alle idiotfeilene dine! 5
Anbefalte innlegg